Marinistika

Matt Rutherford. Pirmasis.

Įsiminkite šį vaikiną, net jei manote, kad tai – dar vienas pirmasis: Matt Rutherford – pirmasis vienutininkas, kuris be sustojimo apiplaukė abi Amerikas Šiaurės Vakarų keliu (pro Kanados ir Aliaskos šiaurę) ir, aplenkdamas Horno ragą, grįžo atgal.


Matt Rutherford (iš solotheamericas.org)

Apie jį, manau, dar rašys. Jis ir pats rašė tinklaraštį, kurį aš patyliukais stebėjau bemaž visą jo kelionę. Kaip tik vienos vakaronės pas Bitlą metu, kuomet kilo disputas, kiek tas klimato atšilimas realus, aš va ir turėjau šį buriuotoją omenyje, nes jam, kaip matote, Arkties ledai nesutrukdė. To, kaip jis pripažįsta, nebūtų galėjęs padaryti dar prieš gerą dešimtmetį…

Ar planeta šyla? Taip. Ar tai žmogaus veiklos pasekmė – nebūtinai. Jis irgi to neteigia, bet, pasinaudodamas proga, padarė tai, kame bus dabar pirmeivis.

Albin Vega 27 pėdų laivė “St. Brendan“, kuria apiplaukta aplink abi Amerikas be sustojimo (iš solotheamericas.org) – atkreipkite dėmesį, kaip jau prašosi laivašoniai apžalų nunaikinimo…

Nežinau, ar kas nors yra tą padaręs panašaus, apiplaukdamas Euraziją. Gal kažkas pasakysite pavardes žmonių, kurie pirmieji apiplaukė Australijos bei Afrikos žemynus. Dėdė Romas Kernavės “regatoje“ siūlė apiplaukti kanalais senutėlę Europą, pasinaudojant LDK paveldu – grafo Oginskio kanalu, žinomu dabar kaip Augustavo, kuris iš esmės sujungia Baltiją su Juodąja jūra, o toliau, aišku, kelias žinomas. Man net pavydu, kad kažkas vis tiek tą kada nors padarys – su Lietuvos senąja vėliava ar po kokia kita (nenorėčiau matyti to padariusių kokių nors kvaištelėjusių litvinistų, teigiančių, kaip mes, žmudzinai, okupavome senąjį jų, baltarusių LDK, miestą Vilnių – bet čia gal tik man taip?).

Kaip bebūtų, sužinojęs, kad Matt jau finišuoja, įveikęs pilną ratą, nors į krantą išlips tik šeštadienį, aš būsiu bent jau pirmasis, pasidalindamas šia džiugia žinia lietuviškai apie jo pasiekimą (tai nors tiek). Tikiu, kad jo žygis neliks nepastebėtas ir kitų visuomenės informavimo priemonių bei tinklaraščių, o aš jau dabar pakelsiu taurę už jo pasiekimą!

Šaunuolis Matt Rutherford! Darė jis tai ne vardan savo garbės – o kad neįgalieji gautų prieinamą buriavimą bent jo Chesapeake Bay regione, ir tam pasirinko būtent tokias priemones ir atliko šį žygį CRAB labui. Suprantu, kad tūlam Lietuvoje tai nelabai suvokiama. Nieko, priaugsime ir mes kada nors.

Bet dabar aš nuoširdžiau džiaugiuosi, kad jam tai pavyko – juolab, kad nedaug jau tų pirmeiviškų pasiekimų telikę buriavime, tiesa?

Ahoy!

Reklama
Standartinis

7 thoughts on “Matt Rutherford. Pirmasis.

  1. dederomas parašė:

    variantu per žewmyna apiplaikt Europa iš vakarų į rytus ira daugiau, ir Ryga-Daugava-Dnepras-Juodoji jūra ir jau minetas Baltija, -Vysla-Bugas-Preipetė-Dniepras-Juodoji jūra, ir Suomiu ilanka, -Neva-Belomorkanalas, -Maskvos upe-Volga-Donas-Azovo-Juodoji jūros….gal, kas nors kadanors..

    Patinka

    • Skipper.LT parašė:

      Taip, čia priklauso ne tiek nuo mūsų noro, kiek nuo pačių rusų – pas juos svetimšaliams iki šiol vidaus vandenimis keliavimas yra griežtai ribotas ir draudžiamas. Kažkuris jau bandė – buvo labai daug skandalų ir nesusipratimų, net turint Putino pasirašytą raštą.

      Patinka

    • Skipper.LT parašė:

      Dėdė Romas siūlo kelią aplink senąją Lietuvą – LDK! 🙂

      O tarpukariu skautai, beje, aplink Lietuvą upėmis yra keliavę. Kažkur net čia esu rašęs.

      Patinka

  2. Tokiai kelionei jachta Albin Vega labai tinkama, tai patogus ir patikimas laivas. Ne veltui tokio tipo laivelių prigaminta virš pusketvirto tūkstančio vienetų. Lietuvoje Vegų kasmet vis gausėja, šiuo metu jau turime 11 , tai bus skaitlingiausia monotipų grupė, kuri varžosi pagal užimtą vietą finiše, be jokių ginčytinų handikapinių formulių.
    Š. m. liepos mėn. Danijoje vyks eilinis pasaulio Vegų suplaukimas, gal ir LTU dalyvaus ?
    Plačiau: VEGA ONE DESIGN ASSOCIATION

    Patinka

    • Skipper.LT parašė:

      Taip, žmonės su jomis ir prie Antarktidos netgi buriavę. Nežinau kaip vėlesniuose modeliuose, bet pirmoje serijoje korpusui plastmasės nepagailėta, nes nežinota dar, kiek yra “pakankamai“. Tai kaip senų mašinų skardos, taip ir Albin Vega bortai yra tikrai stori. Ir, nepaisant senumo, jos vis dar gerai laiko, yra ilgaamžės. Kaina su metais po truputį krenta, o pats laivas vis dar tinkamas plaukioti, nors ir ne naujas. Gaunasi geras kokybės ir kainos santykis ir prieinama jau ir mūsų žmonėms, negalintiems daug išleisti.

      Reiktų gal kokio Bitlo pasiklausti, kaip dėl Albin Vegų dalyvavimo. Nors jis ir ne iš tų, bet kažkaip yra vaikščiojantis naujienų portalas. 🙂

      Patinka

  3. Atgalinis pranešimas: Paskutinė diena! | Laivai ir jūrininkai. II tomas

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s