Klaipėdos uosto pietinių vartų projekto aptarimas


…ir kai ledai Kuršmarėse pajudės.

Tai gal tas ledas pagaliau pajudėjo, gerbiami prisiekusieji tarėjai, patarėjai ir užtarėjai?

Aš čia kalbu apie dar vieną laivėms uostelį (dzūkiškai: jachtų mariną) pietiniame Klaipėdos uosto pakraštyje prie Malkų įlankos, kuris projekte vadinamas Klaipėdos uosto pietiniais vartais – kaip tik prie malkinės veterinarkės:

Situacinė schema iš “Sweco Lietuva“ pristatymo – nedidelis esamas uostelis šiauriau inkorporuojamas

O iki šio mėnesio 29 dienos dar galite susipažinti Klaipėdoje, susitarus iš anksto telefonu +370-614-98754, J. Janonio g. 24 arba pagal šią nuorodą čia –  kadangi aš ne vietinis, tai ne tik atvykti negalėsiu, bet ir man sunkiai įsivaizduojama, kaip garažų masyvas pakeliui link marių Kairių g. 17 virsta čia uosteliu tokiu adresu.

Bet jei ir jūs nevietiniai, tai nenusiminkite, nes viešas susirinkimas įvyks jau kitą savaitę gegužės 2 dieną 17:45 per zoom (nuoroda čia), kur Meeting ID: 819 8930 0823, o įėjimo passcode: 766106.

* * *

Laivių uostelis (Klaipėdos pietinė marina) numato priimti 300 laivių iki 15 metrų ilgio.

Pietinio uostelio schema iš “Sweco Lietuva“ pristatymo

Daug tai ar mažai, man sunku spręsti, nes aš nesu matęs komercinių galimybių studijos ir būsimo uostelio verslo plano bei kas ten ką iki kiek ir kodėl finansuos, ir kas iš to gaus naudą, o kas pasiims pinigus (ar kaip buvo sakoma apie ankstesnį abonentinį sostinės merą – “vagia, bet dalinasi“?).

Netgi vandens tarpe tarp didesnių laivių pontonų ir mažesnių “už kampo“ numatyta akvatorija buriavimo mokyklai pasiturkšti.

Aš net nežinau, kiek iš to naudos Klaipėdos miestui, kuriam šis Vilniaus uostas, žinia, nepriklauso – tai ir uostelį, kaip sudėtinę pietinių vartų dalį, stato klaidingai vadinamos valstybės įmonė. Ir labai norėtųsi tikėti, kad nesibaigs kaip Šventosios “uostui“ (nors Palangos veiklieji nuburiavimo prOjektų vadovai dievagosis, kad ten dar oi kaip nesibaigė, kol yra menkiausia galimybė pasi įsi-savinti svetimus pinigus!).

Klaipėdos uosto atveju labiau norisi tikėti, kad vis tik atsiras dar viena vieta buriuotojams prisiglausti be Smiltynės ir Pilies – ir labiausiai ši nauja galimybė turėtų nudžiuginti kuršmarinius buriuotojus, kuriems taip nebeteks burzginti per visą uosto akvatoriją, painiojantis metaliniams didžkiams panosėje:

Laivas, kuris pats sau uostas, ir laivė, kuri dar be uostelio (foto iš Verslo Žinių)

Juolab, kad dar ateityje šis uostelis gali būti sujungtas su laivybai dabar nenaudojamu Klaipėdos kanalu (arba Karaliaus Vilhelmo, apie kurį tikrai išsamiai konteksto suvokimui aš jau rašiau čia), o tai būtų puikus kelias per pievas ir laukus link Mingės ar Rusnės, kai Kuršmarėse įsismarkauja vėjai.

Gaila, kad nėra vieno bendro koordinacinio centro, kuris turėtų tą viziją, kaip ir aš (kai užneša mane fantazijos, aha…), kad Kuršmarės taptų patraukliausiu vandens turizmo ir pramoginio buriavimo regionu – su uosteliais, kanalais, laivių nuoma, uostelių restoranėliais ir pan., ir gebėtų apjungti tas keturias savivaldybes bei skirtingas valstybines žinybas, kartu parengiant ir realias verslo galimybes privačioms investicijoms (maitinimas, apgyvendinimas, laivių nuoma ir aptarnavimas ir pan.).

Gal šis objektas – vienas iš tų sudedamųjų, ir gal iki pensijos aš kažko panašaus netgi sulauksiu.

Prekiauju optimizmu – kaip jums, tai du už trijų kainą! ©.

Junkitės aukščiau nurodytomis nuorodomis prie šio projekto aptarimo – ir bus jums laimė, džiaugsmas bei atsakymai į visus dominančius klausimus (po ko ir man papasakosite, ko nesuprantu ir dar nežinau).

Ahoy!


Ačiū nuolatiniams rėmėjams Patreon, kur šis įrašas buvo publikuotas 2022-04-23, ir dėkoju dar pabalsuojantiems savo pinigais per PayPal!

Parašyk atsiliepimą čia:

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.