Knygos

4eiliai (91-100)

Pašok ant stalo man, kraipydama šikna,
Kol dar nesibaigė Džo Kokerio daina.
Gali ir skrybėlės, kaip siūlo, nepalikti –
Man tavo gundymas jau pradeda patikti.

  • Nr. 99. 2017-06-27:

Laiko mongolai niokoja mano imperiją,
Trypdami kanopomis prisiminimų galeriją.
Neapykantos rykliai jau užuodė kraują –
Sukasi aplink mus, susibūrę į gaują.

  • Nr. 98. 2017-06-26:

Kodėl su kojinėm mes turim tiek bėdų?
Kaip po skalbimo poromis rūšiuoti jas sunku!
Todėl ir gros konvejeriu vestuvių maršas –
Antraip apkiaustum be žmonos kaip paršas.

  • Nr. 97. 2017-06-25:

Išjunki muziką ir žaislus susirinki,
Bei bendrą profilį FB dar išsitrinki:
Nesutarimas mūsų pasaulėžiūrų stiprus –
Geri degtinę tu, o man patinka tik alus.

  • Nr. 96. 2017-06-24:

“O, dieve, dar ir dar!“ – aimanavai,
O aš galvojau, kad visai jau pakvaišai –
Iš kur tavy tiek nenumaldomos aistros
X-box’u žaisti lig aušros?

  • Nr. 95: 2017-06-23:

– Aš noriu papų didesnių! –
Pareiškė Zosė iš Šiaulių
Ir Vilniuje implantus susidėjo –
Tuo pavydžioms kaimynėms sukekšėjo.

  • Nr. 94. 2017-06-22:

Sakau, tave aš nutapyčiau
Ir dar poemą tau aš parašyčiau.
Bet tiesą pasakyti jei mane priversi –
Tave tiesiog aš noriu parsiversti.

  • Nr. 93. 2017-06-21:

Atėjo angelas jau nešinas dalgiu
Ir sako: į tave žiūrėt nebegaliu,
Kaip laiką Žemėje beviltiškai švaistai!
Kur tau paskolinti maniškiai pinigai???

  • Nr. 92. 2017-06-20:

Jei būčiau pramogų žvaigždė,
Mane parodytų tė vė,
O Stilius ir žurnalas Žmonės
Vis publikuotų mano sapaliones.

  • Nr. 91. 2017-06-19:

Prakeikiau dieną, kai tave aš pažinau
Ir skraidančią ant šluotos nuogą pamačiau,
Nes visiškai sudrėko Inkvizicijos degtukai –
Prasikalė man per tave vampyriški dantukai.

© Alexandr Zadiraka, Kiev (Ukraina)

* * *

Štai ir baigėsi mano kasdienių ketureilių iki 100 projektas, pavadintas pagal Poezijos Pavasarį vėsesniu ir brandesniu metų laiku (bet kai Lietuvoje sninga gegužės mėnesį, tai pavasaris nukeliamas velniop rudeniop).

Tai nereiškia, kad daugiau jų jau išvis neberašysiu – tai tik reiškia, kad nebepublikuosiu dabar kasdien Facebook, kaip dariau iki šiol. Nors pirmieji 25 nebuvo taip jau formaliai kasdien, o greičiau tik proginiai kaip priedas prie mano tinklaraščio ar FB įrašų (tai formaliai dar 25 dabar turėčiau prirašyti kasdien?).

Kokią naudą davė toks rašymas man?

Visų pirma, aš žiūrėjau į tai kaip į eilėdaros pratimą, ir ši praktika tikrai man pasiteisino ir atsipirko laiko sąnaudose – kai kurios idėjos pateko į dainas, kai kurie ketureiliai išties pavyko savaime kaip žanras. Nors jie turėjo ir šalutinį efektą – šiais metais dainos kol kas rašomos lietuviškai, o ne angliškai, kaip buvo pernai.

Antra, be abejo, tai buvo ir protavėtrinimo pratimas, kada prisėdi ir sužadini kūrybines mintis, išreiškiamas galop ketureilyje (ir kai kurios išties pavykę – kukliai primenu). Netgi, pasakyčiau, parašai ketureilį – ir kavos kokiam nors protiniam darbui nusiteikti nebereikia. Pabandykite.

Trečia, kas mane išties pradžiugino, tai žmonės paskaitę, pastebėjau, įsidrąsino ir ėmė patys eiliuoti – gal pradžioje tik papokštaudami ir nežiūrėdami rimtai kaip į “tikrą meną“ (lyg čia mano buvo tikras?), bet išsivadavo iš, ko gero, dar mokykloje ir visokių sovietmečio papročiu įteisintų mianinykų™ (kitokių nelabai tuomet gi būti galėjo – į juos visokios rašitojų™ sąjungos žiūri paniekinamai iš aukšto iki šiol) įdiegto nepilnavertiškumo komplekso.

Ir todėl sakau – eiliuokite, jei tik smagu, ir eiliuojant irgi bus smagu!

O ankstesni mano ketureiliai čia:

81-90

71-80

61-70

51-60

41-50

34-40

1-33 ir paaiškinimas, apie ką čia viskas

Reklama
Standartinis

One thought on “4eiliai (91-100)

  1. Atgalinis pranešimas: 4eiliai (101-110) | skipper_ltu

Parašykite komentarą

