Muzika

Muzikinis Penktadienis (32): J+C+S

Jei anglų kalbą pradėjau mokytis nuo abėcėlės ir ikišimtainės angliškos pinigų skaičiavimo sistemo £-s-d iš senos pasikalbėjimų knygelės, tai toliau tęsiau per roko dainų tekstus, ir čia pagrindiniu “vadovėliu“ mano kartai buvo Tim Rice libreto bei Andrew Lloyd Webber muzikos roko opera Jesus Christ Superstar, kurio tekstą parūpino draugas Laurynas iš savo mamos vertėjos, ir su kuriuo netgi įrašėme savo acapella versiją dviem balsais (kur plakimo scena gavosi panašesnė į girtų muštynes alubaryje).

Bendrai, tai pamenu, kad paauglystėje kompanijoje mes visi galėjome ištisai šios operos tekstus cituoti atmintinai. Va tiek mes buvome išties “pionieriai ir komjaunuoliai“, kaip ir davatkomis, matyt, mūsų, pankuojančių-hipuojančių-metalistų laisvamanių, nepavadinsi – istorija pagal Šv. Jono Evangeliją išties savo muzika buvo Vakarų pasaulio laisvė ir, ko gero, laisvė nuo bet kokių ideologijų ir ekonominių ar politinių sistemų.

Tad Didįjį Pentadienį prieš šv. Velykas šis Muzikinis Pentadienis yra skirtas būtent šitam nesenstančiam modernios klasikos kūriniui, ir nors ir sunkiai, bet turiu tradiciškai parinkti tris dainas (arijas) iš šios roko operos, ką padaryti nelengva.

Tačiau jei sakoma, kad moters norai – Dievo norai, tai ir pradėsiu nuo Marijos Magdelietės arijos – “Nežinau kaip jį mylėti(I Don’t Know How to Love Him), atlieka Rene Castle:

I don’t know how to take this
I don’t see why he moves me
He’s a man. He’s just a man
And I’ve had so many men before
In very many ways
He’s just one more

Should I bring him down?
Should I scream and shout?
Should I speak of love
Let my feelings out?
I never thought I’d come to this

What’s it all about?

Antroji daina ne apie meilę, ir tai Judėjos prokuratoriaus Pontijaus Piloto “Sapnas“ (Pilate’s Dream), atlieka Barry Dennen.

Ir čia aš gal šališkas, nes anuomet būtent mudviejų versijoje būtent šis veikėjas man gavosi geriausiai, o ir dabar savo gitaros grojaraštyje šią dainą turiu, kuri savotiškai artima ir man savo mintimis, žiūrint iš istorinės perspektyvos, ir dar, manau, ilgai žmonija Naująjį Testamentą būtent taip irgi nagrinės, nors sakoma, kad nereikėtų Biblijos skaityme visokiomis egzegijomis su hermeneustikomis užsiiminėti tokiu raktu, nes tai ne kanceliarinė knyga.

And next, the room was full of wild and angry men.
They seemed to hate this man.
They fell on him, and then
Disappeared again.

Then I saw thousands of millions
Crying for this man.
And then I heard them mentioning my name,
And leaving me the blame.

Trečią dainą parinkau, be abejo, Jėzaus ariją Getsemanės sode, kuomet jis šnekasi su Tėvu, ir vyksta visa emocijų audra, nuo nusivylimo ir nevilties bei neigimo ir pykčio su kaltinimais iki galutinio susitaikymo, suteikiančio stiprybę.

Ko gero, praradimuose per šiuos ciklus pereina ir žmogus, ne tik Žmogaus Sūnus, kuris žino, kad jau viskas nulemta, tuoj jo ateis kareiviai pasiimti, jis bus išduotas ir dar iki šios dienos pabaigos bus nepelnytai nuteistas abiejų valdžių (Romos prokuratoriaus ir Judėjos karaliaus), jo atsižadės dar neseniai jį dievinę minios, paliks artimiausi bendražygiai, jis bus iki sąmonės netekimo nuplaktas, bus paniekintas visos Jeruzalės ir atvykusių į šventę Izraelio žemių tautiečių, ir po to mirs žiauriausia ir gėdingiausia Romos imperijoje numatyta nusikaltėliams bausme ant kryžiaus.

Ir, be abejo, šią Jėzaus ariją Gethsemane (I Only Want to Say) atlieka geriausiai tik Deep Purple vokalistas Ian Gillan, kuris įdainavo ir originale, ir po kurio, mano nuomone, niekas geriau nėra atlikęs – vaizdas klipe trūkęs, bet koks atlikimas už tai!

Why I should die
Would I be more noticed than I ever was before?
Would the things I’ve said and done matter any more?

I’d have to know, I’d have to know, my Lord
Have to know, I’d have to know, my Lord
Have to see, I’d have to see, my Lord
Have to see, I’d have to see, my Lord
If I die what will be my reward?
If I die what will be my reward?
Have to know, I’d have to know, my Lord
I’d have to know, I’d have to know, my Lord

Why should I die? Oh why should I die?
Can you show me now that I would not be killed in vain?
Show me just a little of your omnipresent brain
Show me there’s a reason for your wanting me to die
You’re far to keen and where and how, but not so hot on why

Alright, I’ll die!
Just watch me die!
See how I die!

O šiaip išties – pasileiskite visą roko operą nuo pradžios iki pabaigos (priminsiu, kad originalioje plokštelėje dar nebuvo dviejų arijų, kurias įdėjo po to į filmą – čia kaip norėsite pasirinkti kurį variantą). Ten puikios ir Judo dramatinės arijos, ir lengvas karaliaus Erodo dzin-čarlstonas, ir Pontijaus Piloto darbas, ir Simono Zealoto gundymai revoliucijomis, ir apaštalų chorai, ir grudrasnukio šlykštuko Ano bei boso balsu ir boso pareigomis Kajafo sąmokslas.

Aš kartą per metus irgi perklausau. Galima ir be progos, bet šįkart ir proga yra.

Ir džiaugsmingų jums artėjančių šv. Velykų!

* * *

Ankstesni Muzikiniai Penktadieniai ir jų grojaraštis:

31. Pats tas Rokenrolas Uogytė:

Chuck Berry – Rock’N’Roll Music; – Nadine; – Johnny B. Good

1-30 ankstesnių Muzikinių Penktadienių nuorodas galima rasti čia.

Reklama
Standartinis

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s