Clipper Round the World – gal tavo regata?


Kad ši Clipper Round the World regata startuos Londone, tai užsižymėjau kalendoriuje dar kone prieš keletą mėnesių. Ir kad startuos iš Šv. Kotrynos užutekio, tai susisiekimo prasme man išvis buvo paprastas tikslas nuvykti.

Bet vat sugebėti nudusinti telefono bateriją pakeliui, kad tądien nei vienos laivės nenufotografuočiau, tai jau taip, reikia talento!

O gal tiesiog sutapimo, kad paskambino dėl darbo pasiūlymo ir teko ilgokai plepėti, tad pakeliui pora kadrų bateriją pribaigė.

Nežiūrint to, tą penktadienį aš įsirioglinau į vieną iš Clipper 70 laivių, statytų specialiai šiai regatai. Kad ir nenufotografavau nieko, bet apžiūrėjau ir pakalbėjau su vienu iš įgulos narių.

Tad jau kitądien pasiėmiau ir kaimyną – jis vaikystėje irgi burlaivius konstravo, tad nors dabar ir nesidomi, bet su džiaugsmu kartu su manim atsibaladojo vėl, ir šįkart net eilėje turėjome atstovėti, kad pakliūtume į laivę. Jis sako, kad išaugo iš šito pomėgio, bet aš žinau, kad tik įkelk va taip į plaukiančią laivę – ir prapuolė žmogus su visam, įtraukė šitas buriavimo liūnas negrįžtamai…

Ką jums papasakoti apie šią regatą?

Ji plaukia kliperių, didžiulių krovininių vandenynų burlaivių, tradiciniu maršrutu: iš Europos pro Gerosios Vilties kyšulį link Australijos, nuo kurios pro Amerikas ir Horno kyšulį atgal – nors šios regatos konkretus maršrutas skiriasi, ir vietoje Horno bus plaukiama Panamos kanalu saugumo ir trukmės sumetimais, bet kryptis aplink gaublį bent jau aiški.

Clipper

Regatos leidinys, kuris man nieko nekainavo, tiesą sakant

Ši regata yra jau 10-toji per 20 (bus!) metų nuo 1996 metų, kada ją sugalvojo seras Robert Knox-Johnson. Taip, tas pats, kuris laimėjo pirmąsias vienutininkų lenktynes aplink pasaulį ir gavo sero titulą iš karalienės. Taip, mačiau jį gyvai, ir taip arti prasmuko pro mus, kad nespėjau net nufotografuoti.

Clipper2

Va čia tolumoje ant platformos regatos sumanytojas seras Robert Knox-Johnston duoda interviu

O štai čia sprunka antrasis regatos kaltininkas – William Ward, kuris yra buriavęs paauglystėje, bet jam nepatiko, ir jis perėjo į nekilnojamojo turto verslą, kurį, kilęs iš proletarų, sukūrė, po to per krizę prarado, ir po to vėl atkūrė, ir… tada pasipainiojo seras Robertas su savo grandiozine idėja organizuoti regatą aplink pasaulį va tokiems “netikriems buriuotojams“ kaip kad aš, ir pagrindine idėja turėjo būti “Tavo gyvenimo nuotykis“.

20150830_140114

Ir štai jau juodu ėmėsi darbo, ir dabar turime dešimtąją, kurioje šįkart antrąkart jau plaukia specialiai jai statytų dvylika Clipper 70 laivių, ir kurioje pirmąkart yra UNICEF, kaip labdaros, komanda, ir netgi medicinos pagalbą bet kurioje pasaulio vietoje teikianti kompanija TeleMed+, ir kas padėjo labai sumažinti draudimo sąnaudas regatai.

Šiaip regatos formatas toks ir yra: laivėms ir komandoms vadovauja profesionalūs burvedžiai (jų yra 14 šįkart), o komandos bent 50 proc. yra pakeičiamos viename iš 8 etapų uoste naujais nariais, tad čia nerasite gal tos dramos, kurios ilgisi man pastaboje paburbėjęs Velnio Pamušalas Vilius, bet už tai rasite įdomią taktinę kovą. Prie kurios prisideda dar ir poreikis tinkamai naudoti bures ne tik jas draskant, bet ir taupant, nes su 12 burių komplektu reikia išsiversti visus 11 mėnesių ir 40000 jūrmylių. Tiesą sakant, man šie taktiniai žmonių, įrangos ir planavimo dalykai yra daug įdomesni, nei “gazas-dugnas“ mentalitetas.

Bet kiekvienam – savo. Ir su manimi kalbėjęs įgulos narys sakė, kad jam kainavo Londono-Rio TransAt etapas £5000. Bet apranga įeina. Na, ir dar reikia kažkiek treniruotėms išleisti, nes susirenka išties žmonės be patirties, kurie turi svajonę kažkaip sau įprasminti gyvenimą.

O kodėl gi ir ne?

Aš irgi mielai taip iki Rio prasinesčiau, juolab, kad nesu per vandenyną plaukęs, o šitas etapas įdomus viskuo: ir Kanalu (Lamanšu ruso-frankams), ir Šiaurės bei Pietų Atlantu, ir tykos platuma (doldrums), ir atšiauriuoju Biskajumi (truputį palieka šone, bet priklauso nuo taktinio sprendimo), ir kertamu pusiauju. Ir tuos pinigus dabar man Londone sutaupyti turėtų pavykti iki kitos regatos 2017 metais. Kaip ir startuoti iš Londono būtų tik £1.20 atvykti iki laivės.

Informaciją apie regatą galite rasti jų tinklapyje – negi perpasakosiu? Verčiau pasakysiu, kad pasiieškokite, už kurias komandas norėtumėte pasipergyventi. Aš turiu dvi:

  1. Kaip vietinis, aišku, už Team GREAT, nes tai yra Great Britain, o tai kaip kitaip? Šioje laivėje plaukia ir sero Roberto perduota Biblija, iš kurios pastorius prieš kelionę skaitė palaiminimą, ir kuri buvo įteikta serui Robertui dar anuomet, plaukiant aplink pasaulį, tad ji kaip ir uždaro ratą.
  2. Laivė, į kurią penktadienį ir įlipau – LMAX Exchange. Na, ne todėl, kad “finansų ryklys“ ar pan., taip jau sutapo. Jų burvedys yra prancūzas, kuris su žmona ir dukra jau 2011 metais apiplaukęs pasaulį. O prancūzai vandenynų buriavime yra gerokai kvaištelėję, tai po “En Solitaire“ filmo mano simpatijos yra dar didesnės.

O jūs galite rinktis kad ir tą, kuri plaukia už vaikus? Ar tą, kurios burvedys yra ukrainietis, turintis ir Vokietijos pilietybę, ir tai yra Ukrainos ir Vokietijos pirmasis dalyvavimas, gal tiesiog todėl, kad mes simpatizuojame prieš ruskius kovojantiems ukrainiečiams. Arba vieną iš moterų vadovaujamų komandų? O gal?…

Nebūtina išties dėlioti, kurie laimės. Laimės tie, kurie joje plaukia. Nes tai išties bus nepamirštamas jų gyvenimo įvykis.

Jūs panašiai kelionei, manau, galite ir per Paulių Kovą į Ambersail pakliūti – jei dažnai pervarinėja laivę, o ir galite į regatą pakliūti. Na, pamanyk, tik 10 pėdų (kai kurie turi mažesnes laives nei 10 pėdų…) trumpesnė, bet sava, lietuviška!

O aš gal prie progos sugrįšiu prie šios regatos, bet pabaigai tik trumpas išvykimo filmukas, kurį sudėliojo Google, pamesdama vaizdą, kaip viena laivė bambtelėjo į lieptą ar kaip jos išties praplaukia pro Tauerio tiltą.

Gero vėjo jiems!

Komentarų: 5

  1. Pakliūti į Ambersail ir patirti savo gyvenimo nuotykį galima ne tik per mane :), bet ir tiesiai per http://www.ambersail1000.lt/, kur nurodyti artimiausi jachtos maršrutai. Šiais metai vėl bus plaukiama per Atlantą į Karibus, o pavasarį atgal. Taip, kad tikrai yra iš ko pasirinkti.

    Patinka

Parašyk atsiliepimą čia:

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.