Saulius Trumpaitis: Po kyliu pritrūko pėdų (3/3)


(Pradžia čia)

* * *

Rytas už vakarą protingesnis.

Pirmadienis mus pasigavo bevažiuojančius į Lietuvą (iš Žemaitijos). Jurbarko degalinėje pagaliau karšta kava – data kvite 2015-06-18 00 val.7 min.

Paskutinį kartą kažkas valgomo ir šilto ragauta ankstyvą sekmadienio rytą. Kapitonas nuoširdžiai gailėjosi, jog nesusigundė Mingės buriuotojų pasiūlymu–reikalavimu praleisti vakarą Buriuotojų klube, prie puodelio arbatos, aptariant būsimas laivės gelbėjimo procedūras.

Nuovargis ir įtampa darė savo. Vairuojant jau pradėjo išsijunginėti smegenys šalikelėse piešdamos abejotinos realybės praplaukiančius laivus. Mintys liko laivėje, kurią taško Kuršių marių bangos. Marijampolės priemiestyje 2 valandą nakties dokumentų patikrinimui sustabdžiusi kelių policininkė nuoširdžiai stebėjos rankose vartydama visiškai šlapius kapitono dokumentus – gerai, jog neliepė paliesti nosį ar eiti tiesia linija. Pervargusioms smegenims vargu ar tai būtų pavykę.

Kelios valandos abejotinos kokybės miego ir kelias atgalios – ten, kur prasideda vandenys. Nors teoriškai laivei neturėjo nieko blogo atsitikti – nerimas, ką rasim, nuo to nesumažėjo. Vėjas vis dar 15-16 m/s reiškia: savanorių plaukti atlikinėti gelbėjimo procesus gali ir neatsirasti.

Ramina tai, jog vakarop Šulija žada vėjo susilpnėjimą iki kuklių 12-10 m/s. Nusiteikimas – fatalistinis, lietuviškai – kaip Laima lems.

Jei ne šiandien, tai gal rytoj; jei ne rytoj, tai poryt – bet čigonaitės likimo valiai nepaliksim!

Organizacinė telefoninė veikla prasideda vos prasikrapščius akis: Natangas, Mingė, Kosminis Dainius Šilgalis ir t.t.

„Natango“ įgula žada plaukti, bet kai vėjas nurims. Daugmaž antradienį…

Mingės jachtklubo vyrai nusiteikę rimčiau. Nesiruošia kartoti vakarykščių klaidų. Tiesiamos ir tikrinamos virvės, ieškomas pakabinamas variklis valčiai. Netgi sugeba įkalbėti pagrindinį Mingės verslininką, vandens turizmo pramogų organizatorių, su turimu laivu sudalyvauti gelbėjimo operacijoje.

Kadangi business ir Mingėje yra business, tai nestebina jo pagrindinis klausimas: ar sumokės???

Mes tam pasiruošę, ir į protingus klausimus Gipsės įgula atsakinėja intensyviu garbanotų galvų kinkavimu.

Laivės atsisveikinimui su sekluma paruošiama keli šimtai metrų tvirtų virvių, gelbėjimosi liemenės apgaubia kūnus, ir Progresas taškydamasis purslais skrodžia Kuršmares.

Netoli Paukščių salos kalinės jau sukiojasi žvejus-turistus mariomis plukdantis laivas.

Pirminis planas:

1. Etapas: Progreso pagalba tarp laivės ir „kruizerio“ ištempiama šimtas metrų virvės vilkimui.

2 Etapas: „Progresas“ ant šono paguldo „Gipsę“, „kruizeris“ ją nutempia nuo seklumos.

Bent jau tokią eigą įsivaizdavo „Gipsy Girl“ komanda.

Kadangi tądien jai teko tik stebėtojų ir pagalbinių vaidmuo (kuo nuoširdžiai džiaugėmės ir dar ir dar kartą dėkojam Mingės piratams) viskas vyko dar paprasčiau. Pasitaikė piktas „Progresas“, nusprendęs, jog garbe dėl tokios smulkios čigonaitės sugrąžinimo vandenin su didesniais laivais dalinti neverta, prikabinus miegančią gražuolę paragino visus turimus arklius. Pirmu bandymu laivė tik susvyravo, neatlaikė kažkuris mistinio traukimo vertimo mechanizmo mazgas.

Šiandien mums sekas, irkuoti ir žvejoti pabėgusių virvių nebereikia – tam turim motorą, bei Dainius, mechanizmo autorius, savanoriškai išsodintas laivėje.

Greituoju būdu pradedamas antras bandymas. Mingės vaikinai vaizdžiai informuoja apie tai, kas blogiausio gali nutikti.

Sąrašas gan platus. Nusiteikite, jog gali:

a) trūkti vantai,

b) lūžti stiebas,

c) išlakstyti klampės

d) ir t.t.

Dar ir paguodžia: jei lūš, reiškia įranga pavargus, ir džiaukis, jog tai įvyks “krante“.

Kapitonas mintyse dėlioja laivės remonto atstatymo sąmatą…

Tuo metu „Progresas“ rodo, jog ne dėl vaizdo ant variklio užrašytas nemenkas arklių kiekis. Pasirodžius arklių kaimenės keliamiems dideliems purslams, „Gipsė“ klusniai virsta ant šono ir pamažu slenka nuo sekliaus.

Atlaikė įranga ir virvės. Kaip šuniukas parišta paklydėlė parvedama į namų uostą.

tumblr_n4xe6klR2k1qidb5qo1_540

Išgelbėta komanda dėkoja ir linki saugaus plaukiojimo ant ir po vandeniu (asociatyvi čigonaičių foto iš tumbliariaus)

Įgulai beliko kartu su buriuotojąis paragauti arbatos, iš laivės išsemti vandenį, išdžiovinti sudrėkusius rūbus, papildyti įrangą patikimesnėmis, vandeniui atspariomis ryšio priemonėmis, ir vėl plaukti link nematytų krantų.

Gero vėjo!

Ir nemažiau svarbu – 7 pėdų po kyliu!

Komentarų: 4

  1. smagia susiskaitė! menka pastabėlė- “…į Lietuvą (iš Žemaitijos)“= iš mažosios Lietuvos.

    Patinka

    1. Taip, man irgi būna juokinga, kada žemaičiai pūsdamiesi savinasi Klaipėdą ir Pamarį. 🙂

      Patinka

Parašyk atsiliepimą čia:

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.