Marinistika

Buriuosiantiems Graikijoje

Geros naujienos, kuriomis dalinasi Cruising Association UK: nuo šių metų rugpjūčio 1d. uosto mokesčius rinks nebe Elados Pakrančių Apsauga (ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΣΩΜΑ – Limeniko Soma, graik. uosto korpusas, arba Port Police), o vietos hoplitų teisėtvarka (Limeniko Tameo). Aišku, tai neliečia privačių marinų ir prieplaukų, nes ten uosto mokestį (kaip ir atskirai už vandenį arba elektrą) nustato ir susirenka patys savininko darbuotojai.

Iš tiesų, iki šiol buvo tokia “graikiška demokratija“ – į kurią salą beatplauksi, vis sava vietos tvarka su ypatumais, nors pareigūnai ir “respublikinio pavaldumo“. Kvailiausia, kad dažnai jiems išvis nerūpėdavę tuos mokesčius susirinkti – gi kvitą reikia išrašinėti, gražos ieškoti, vienas vargas, žo.

Dar kartais ir juos surasti reikėdavę: Nisyros prisistatė pats ir parodė, kur jo biuras, kur privalu ateiti, kad paimtų 2,86 EUR mokesčio. Simi – niekam nerūpi (išskyrus uostelio prižiūrėtojus), tad apeik visą uostelį, rasi prie bokšto laikrodžio, lipk į antrą aukštą, o jis klausia, ko jam galvą kvaršini su koreguojamu Crew List, jei vis tiek formaliai iš graikų vandenų neišplauksi, “antspaudo neduosiu, pakaks ir atšviesto firminio blanko“, aha. Rodos – dar geriau: apeini visą uostą (karšta!) ir per pusę miesto į jų būstinę, o ten nelabai supranta, ko jiems dvėsuoti po gaivinančiu kondicionieriumi trukdai iš viso (nes gal tave iš Rodos Marina prižiūrėtojas pasiuntė atsižymėti, kuriam, kaip supranti, irgi kvankt?); finale, uždeda antspaudą, kad jau ne veltui būtum atėjęs (o antspaudų turi kokį dvidešimt).

Dabar su heleniniais uostų “šamais“ reikalų turėsi tik dviem atvejais: kada dera atsižymėti Entry Port (atplauki iš turkų, pvz.) arba kai reikia pratęsti Transit Log (čarterio bendrovės reikalas, tad antras atvejis neaktualus).

Krito ir mokesčių dydis – matyt, paskaičiavo, kad dabar susirinks po mažiau, bet daugiau:

1. Atvykimo mokestis (o toks anksčiau būdavęs, kada paprastai prieplaukos mokestis ėjo vietiniam savininkui) = nulis (tikrai, kam pakrančių apsaugai galvą išvis kvaršinti?).

2. Prieplaukos (berth-mooring) mokestis per dieną, kai stojama galu arba priekiu:

a. Privatūs mažiukai (kuriems paprastai net licencijos valdyti nereikia laisvose šalyse), kurių LOA iki 7 m (22 ft) = 0,03 EUR/m

b. Privatūs pramoginiai laivai (čarterinių neįskaitant):

– LOA 7,01-10 m (23-32 ft) = 0,41 EUR/m
– LOA 10,01-15 m (33-49 ft, beje, tai būtų einamiausia čarterio laivų klasė) = 0,47 EUR/m (pvz. 41 pėdos laivė susimokėtų 6,11 EUR, kaip ir 42 pėdų, nors priklausys nuo to, ar metrus graikai smulkinti norės neapvalindami, kaip jie su gražos davimu pripratę, ir jiems mažiau 10 eurocentų monetos nėra pinigas)
– LOA virš 15,01 m (nuo 50 pėdų ir daugiau) = 0,55 EUR/m

c. Tradiciniai laivai ir laivės, nepriklausomai nuo paskirties (privatūs ar komerciniai, pvz. guletai ir kiti ekskursijas vežiojantys) = 0,08 EUR/m

d. Komerciniai laivai (įskaitant čarterinius!) = 0,20 EUR/m (tai 41-42 pėdų LOA laivės susimokės 2,60 EUR per dieną, plius PVM).

3. Stovėjimas šonu (dzūk. lagu) papildomai apmokestinamas 25% (labai pritariu, nes nesuprantu to pasiteisinimo “taigi buvo vietos, kai atplaukiau“, kas tolygu numesti automobilį draudžiamoje vietoje su pareiškimu “aš čia tik trumpam“)

4. Nuolaidos (saldus žodis kiekvienam lietuviui!) teikiamos mokant iš anksto (gerai pasirinkti čarterinę bendrovę, kuri turi savo vietas keliuose uostuose pagal maršrutą, tai gal išvis nemokėsit):

– 20% avansas už mėnesį
– 30% avansas už pusmetį
– 40% avansas už metus (laikantiems nuosavas laives Graikijoje aktualu)

5. Laikomi uoste iškelti iš vandens (už metus, mokant iki kovo 1d.):

a. privatūs maži LOA iki 7m = 70 EUR (rupke, pigiau nei Lietuvoje!).

b. kiti = 280 euro

6. Visi mokesčiai renkami vietos teisėtvarkos (primenu: Limeniko Tameo, nebe Limeniko Soma) ir apmokestinami PVM (Graikijoje PVM/VAT dabar yra 19%)

7. Laivės, dalyvaujančios regatoje, atleidžiamos nuo mokesčių regatos metu (gera naujiena mūsų buriuotojams, ir gal ne vien Vilkaviškio jachtklubas rengs savo regatas ne Lietuvoje, o sugalvos kurie nors ir čarterinę regatą Graikijoje Poseidono taurei laimėti?).

Šiaip Graikijoje ir iki šiol stovėjimas jų uosteliuose buvo dešimtimis kartų pigesnis nei turkų marinose (už tai turkų privačios prieplaukos prie restoranų išvis mokesčio neima, siūlydamos tik pavakarieniauti pas juos, o dykai duodamos elektrą, vandenį ir dušus), bet išlieka ir dabar patrauklesnis ir už Kroatiją ar kitą postsovietinį lagerį (kas kad lengviau pasiekiamą, jei ir pas graikus pigios avialinijos nugabena per kelias valandas?).

Tad ta džiugia nata – ir planuokitės keliones į graikų vandenis. Ahoy!

greek

Asociatyvi foto iš jovanamoda.tumblr.com

Reklama
Standartinis

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s