Marinistika

Čarteriniai pabėgėliai – šansas ir mums

Delfis paskelbė gana įdomią informaciją, nors, kai paskaitai, to efekto dėl Antrojo Krymo karo ir buvo galima tikėtis – turistai vietoje okupuoto Krymo pasirinko Lietuvą. Aišku, šarūnai ir kaikariai vis dar raudos pasikūkčiodami, kaip ir toliau blogai, nes tokia jau ta mūsų yra raudotojų nacija, kurios simbolis raudantis liūdnai Rūpintojėlis – ar žemdirbiams orai vis netinka, ar pienininkams sūriai ant sienos stringa, ar močiučių Palanga turi lovadienių perteklių ir šiltų dienų trūkumą, ar policijai tušinukų trūksta nusikaltėliams gaudyti, ir pan.

Įdomu tai, kad ne tik ukrainiečių pagausėjo – tų tai net 87 proc. daugiau. Atvažiavo dar daugiau ir kaimynų:

iš Baltarusijos sulaukta 27 proc. daugiau turistų, iš Latvijos – 20 proc., Estijos – 28 proc., Vokietijos – 11,4 proc., Suomijos – 20,3 proc., Norvegijos – 10,4 proc.

Ko gero, aktyvi Lietuvos politinė pozicija Krymo ir Ukrainos klausimu vis tik buvo matoma, minėtų sviesto lubrikuotojų pykčiui, ne tik pas mus ar Rusijoje, ir savotiškai išreklamavo mūsų šalį. Na, ir dar Tyler iš Aerosmith vien savo tviterio žinute milijonams gerbėjų apie mūsų ekselenciją ne šią rinkimuose pareklamavo, kaip balčyčiai nykiai niaugėsi (nes kur ten Dalios rinkėjai?), bet Lietuvą, nors nemanau, kad jau iškart rezultatas čia yra apčiuopiamas. Bet tokios žinios ir priminimas apie mūsų šalį tikrai skatina įvažiuojamąjį turizmą ir mūsų šalies pasirinkimą vietoje prarastų kurortų ir kelionių krypčių.

Kas irgi akivaizdu, ką perskaičiau prieš savaitę savo RSS skaityklėje: Raškos prezikas Vladimiras Huilo metė nerealias babkes Kryme pastatyti 15 (!) naujų marinų. Labai nori paskatinti buriavimą (ne apie sportą ir regatas kalba čia eina, perspėju užsiLBSinusius jachtsmenus). Tik jau kalba eina ne apie paskatinimą, o… susigrąžinimą.

Nes vien iš Sevastopolio ir Odesos du trečdaliai (!) jachtų per karą pasitraukė į Ukrainą, Graikiją bei Turkiją. Visa jachtinė industrija, buvusi tame regione (su Lietuva nepalyginsi – ten vienas iš esminių Sovdepijos ir postsovokinio buriavimo regionų, nors ir neprilygstantis Kroatijai, Graikijai ar Turkijai), paprasčiausiai užsilenkė. Pasitraukė ne tik banderos su jachtomis – pasitraukė ir į galvą netrenkti maskoliai, nes, kaip jie sako, nu i nafig, tovarišč Huilo, tą jūsų geopolitiką.

Aišku, viešumoje užtenka sočiai putinjugendo, kuris džiūgauja “Krym naš!“ ar “valio, Sevastas sugrįžo namo!“. Bet šių metų sezonas ten iš esmės žlugęs, apie kito perspektyvas niekas net nekalba, o pinigų atlenkimas šiam reikalui veikiau vyksta ne tiek iš rūpesčio buriuotojais, kiek iš suvokimo, kad Krymas žlugs visomis prasmėmis kaip kurortinė vieta, tai dera bandyti stabdyti įvairiais būdais, jei dar ne per vėlu. Ir su naujomis marinomis, jei nepavogs net visų babkių, bus, ko gero, kaip su prieplaukomis pas mus Nemune – gi kalba ne apie pinigus čia, o apie karą ir politiką.

chart

Čarterinis buriuotojas iš Rytų mėgaujasi mariomis (asociatyvi foto iš 2164th.blogspot.com)

Tad ką aš pagalvojau: gi pabėgusiais buriuotojais pasidžiaugs, aišku, kiti Ukrainos uosteliai, bet tai veikiau bus kaip Šventoji tarpukaryje po Klaipėdos netekimo – anoks ir džiaugsmas. O va graikai ir turkai – taip, šitie jau gali tikėtis mūsų genties pas save daugiau ir atplaukiančių, ir atskrendančių paplaukioti.

O kodėl ne pas mus? Juk galima būtų kažką ir čia pasiūlyti?

Aišku, su jūriniu čarteriu, švelniai tariant, mūsų prakrantėje ne kažin ką – Šventoji neatkapstyta ir kada tai įvyks, šventasis Nigdė žino, tad ir uostas tėra vos vienas, net neskaitant pažadų atidaryti Smiltynę, vis tik iš esmės tai tėra tik Klaipėda. Čia veikiau jau lėtapėdžiai estai geriau prasisuks – jie ir salyną turi, ir uostelius už ES pinigus gausiai susitvarkė, ir nekvaršina galvos visokiais nelogiškais ekologiškais draustiniais bei apribojimais, kaip pas mus Pamaryje.

Lieka, ko gero, tik Kuršių marios, bet ten čarterinės industrijos nėra. Netgi neminint europinių babkių išmušimo projekto, skambiu pavadinimu GoForkYourSail, jachtas nuomoja pavieniai ir labai negausūs entuziastai – viskas tokiame rudimentiniame ir mėgėjiškame lygyje, kad neišeina čarteriu iš viso vadinti. Aišku, nuo kažko reikia pradėti, bet… ar ne per ilgai ta pradžia užtruko?

Problemas, ko gero, žinote geriau už mane:

    1. plaukti mariose gali tik farvateriu, nes a) tinklai trukdo; b) laivė su plūgu dugną aria;
    2. marinų tėra iš esmės dvi: a) Nida; b) Mingė (ačiū privačiai entuziastų iniciatyvai); o Šilutė iš esmės tapusi tik katerių priebėga, kur nėra jokio poreikio vystyti buriavimą; Dreverną galima ir neatkasinėti, nes nėra ko nuo vietinių į galvą prašytis kokioje nors Dzūkų (sic!) gatvėje.
    3. visiškai nevystomos ir nebeatstatomos (beje, velionio Veselkos pastangomis jas plėsti ar naujas statyti iš viso draudžiama pagal priimtus įstatymus) marinos Juodkrantėje, Uostadvaryje, Preiloje ar Pervalkoje. Kažkur galima kažkam priplaukti, bet labai jau riboti laivukai tam reikalui, o ir tokius nelabai nuomojamasi; Šturmai žiūri į plentą, ne marias.
    4. iš esmės žlugęs ir nevystomas Nemuno Deltos regionas – pavieniai entuziastai didelio oro nedaro, vis dar laukiam, kol kažkas įsibėgės; plius, aišku, griežti apribojimai vandens turizmui, tad nelabai kur nuplauksi, lieka olandiško tramvajaus linija Mingė-Nida.

Gal daugiau ir netęsiu. Čia juk net turint milijonus ir sugalvojus juos kažkur mesti čarterio vystymui ar paskatinimui, nieko nepadarysi – viskas atsiremia į banalias administracines ir biurokratines kliūtis bei infrastruktūros nebuvimą. Tad čia reiktų ryžtingų politinių sprendimų ir kokio nors vietinio laikinojo “caro“ su įgaliojimais lipti per keturių (!) savivaldybių galvas ar spardyti jiems pasturgalius, idant tie pradėtų judėti. Bet kai, sako, net negali navigacinių ženklų ar elementarių lentelių, prašančių bangas nekelti, išsikaulinti, tai apie kokį čia vietinį jachtų čarterį mes kalbam iš viso?

O potencialas būtų, ir bus gaila, kad šita banga pasidomės, nieko jiems nebus pasiūlyta, ir bus nukreipta kitur, gal netgi į tuos pačius Mozūrus. Galop, juk net ne apie turistus aš čia kalbu – tinkamų sąlygų reiktų mums patiems, ir kalbu aš ne apie gamtos grožį bei norą juo grožėtis.

Reklama
Standartinis

4 thoughts on “Čarteriniai pabėgėliai – šansas ir mums

  1. VictorSierraMike parašė:

    Suprantu, kad Kryma de facto okupavo Mother Russia, bet Odesos lyg ir dar ne? Nes kazkaip is teksto atrodo, kad i Ukraina pasitrauke jachtos ir is Sevastopolio ir is Odesos.

    Patinka

    • Skipper.LT parašė:

      Dalis pabėgo ir iš Odesos, nes padėtis buvo labai nestabili – beveik rusai buvo pasiėmę, tik odesiečiai į kaulus koloradui davė. Iš tiesų, tai tas regionas funkcionavo kaip vienas, bet kada išdraskė, tai Odesa irgi nukentėjo, nors formaliai dar kaip ir neprijungta.

      Patinka

  2. VictorSierraMike parašė:

    Dekui uz paaiskinima del Odesos. Nepaisant to, skaitant teksta susidaro ispudis, kad Odesa yra ne Ukraina 🙂

    O kalbant apie Mazurus – ten salia Gizycko ant Niegoczyn kranto yra tokia Mazury Airpark and Marina, kurioje, kaip pavadinimas ir sako, be prieplaukos dar yra ir aerodromas. Galima butu skraidinti LTU buriuotojus ir uzsidirbti pinigo.

    Skrydzio ten nuo Paluknio gaunasi truputi daugiau nei valanda, tad ir savaitgalio pasiplaukiojimas gaunasi visai viable, nes esant ilgesnems dienoms laisvai galima buti vietoje penktadieni po visu darbu, o grizti sekmadienio vakara. 10 sutaupytu valandu galima butu praleisti ant vandens.

    Aisku, kad ta pati galima butu daryti ir su Nida, jei vietiniai ekofasistai atsipeiketu ir leistu eksploatuoti aerodroma. Is bedos galima skristi i Klaipeda, bet neapsimoka, nes jokio laiko nebesutaupai. Silute irgi galetu buti opcija, bet, kaip supratau ten jachtu carterio nera?

    Patinka

    • Skipper.LT parašė:

      Apie Nidos oro uosto uždarymą turiu savo istoriją – prie progos reiks papasakoti. 🙂

      O kiek telpa į lėktuvėlį keleivių ir kiek kainuoja skrydis į vieną pusę? Aš manau, kad atskirą įrašą ta tema paruoščiau.

      Patinka

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s