Pasiūlymas, kurį griebčiau pats


Paskutinės minutės pasiūlymas nuo mano instruktoriaus: ar yra norinčių išmokti buriuoti savarankiškai jūroje ir gauti IYT diplomą, suteikiantį teisę patiems išsinuomoti jachtą čarteryje?

Marmaris Turkijoje, dvi savaitės nuo gegužės 24 dienos, 1000 eurų (mokėti nuvykus vietoje, ne man!). Kursų kaina paprastai yra 3 savaitės po 600 EUR, tačiau mūsų žmonės imlesni mokymui, o ir grupė bus minimali (turėsite, manau, atskirą kajutę sau – gali kreiptis ir merginos bei jautrūs vyriškiems užpakaliams ir knarkimui!), instruktorius tikrai geras – galima ramiai per dvi savaites tą patį įsisavinti, o dar čia ir nuolaidą duoda, nes last minute, todėl 2 kart 600 yra 1200, minus 200, suapvalinam – jamam!

Gyvenama visą laiką jachtoje, jokie jums čia viešbučiai papildomai nekainuoja (pasiskaičiavau 35 EUR dienpinigių 2010 metais, bet gerokai atliko). Gerai būtų suprasti rusiškai, bet sąvokas duos ir angliškai, ne bėda. Rašykite info eta skipper taškas lt, organizuosim – reisas RyanAir iš Karmėlavos į Rodą, o iš ten tik keltu per sąsiaurį, vizų niekur nereikia.

Mielai pats pasinaudočiau, nors jau ir turiu IYT Bareboat Skipper diplomą (gerai gerai, bus apie tai įrašas, bus!), bet man dėl darbų nepersiplėšti, krovinys jau antradienį įvažiuoja į ES per sieną, tad būsiu užimtas, o ir, ko gero, jau įeinam su Kazbegi 1881 vaisvandeniais iš neaišku ką prisigalvojusios Maxima į arčiau esančią ir mylinčią maistą IKI nuo birželio 2d., tad, patys suprantate…

Ką šie kursai gali duoti?

Aprašymas angliškai yra čia

Atkreipsiu dėmesį dėl kompetencijos (neišduodama pažyma, su kuria jūra tampa iki kelių):

In coastal waters up to 20 miles offshore, in daylight hours and in fair conditions with moderate wind and sea conditions

Ne nuo kranto, o offshore – tai atstumas iki artimiausios saugios priebėgos (berods, ne vieną LBS darbo grupės pirmininką Liną Baublį pavyko įtikinti pakeisti iki šiol vartotą sąvoką “artimiausia vieta laivui sudužti“).

Tai reiškia, kad kai nuo vienos saugios priebėgos nutolsti per 20 jūrmylių, tai iki kitos irgi gali būti 20 jūrmylių, tad iš viso – jau 40 jūrmylių kelio. Skaičiuojama laivės greitis 5-6 jūrmylės per valandą (5-6 mazgai vidutiniškai, čarterinės ir virš 8 plaukia). Kas reiškia – iš viso 8 valandos plaukimo.

Jokiame normaliame čarteryje joks sveiko proto žmogus, atvykęs poilsiauti, tiek valandų ir neplaukia! Paprastai plaukiama nuo prieplaukos iki prieplaukos, naktį miegama, laivui prisišvartavus arba inkaruotėje (tie reikalavimai yra ir čarterio sutartyse, tik mūsų vilkai nelabai gi kontraktus skaito, kada ne kirilica parašyta). Tarkime, mūsų plaukime 2011 metais vienas plaukimas paprastai užtrukdavęs po 4-5 valandas, tad tuos 40 jūrmylių išnaudoti reikia dar tokios vietos kokiame Egėjuje paieškoti, nes paprastai visos saugios užuovėjos ten yra labai greitai pasiekiamos.

Todėl ir IYT tinklalapyje rašoma tas pats, ką paaiškinu:

This certificate is the level of competence that one needs when chartering a boat in the Mediterranean or West Indies where there are restrictions in terms of cruising area and distance from the base and the vessel has to be safely moored in a marina or anchored before dark

Jau su šituo diplomu įgavę daugiau patirties praktiškai ir savarankiškai buriuodami, galėsite siekti daugiau. Ko gero, kitąmet ir aš važiuosiu pats į aukštesnius kursus. Bet dabar mielai pasinaudočiau proga tik už 1000 eurų dvi savaites pailsėti naudingai buriuodamas geroje kompanijoje.

Bet vat, neišeina, kaip tyčia, tai nors jums gero linkiu!

Komentarų: 6

  1. Labai jau siaurai ziuri, tiek i charteri, tiek i poilsi. Man pvz. patinka ilgi plaukimai, trunkantys bent para – kad nakti plaukt. Nieko sulyginamo nera su naktiniu plaukimu 🙂 o jei jis vyksta giedra nakti ir laivu daug – is vis pasaka. Tai pagal tave man tik Baltijoj plaukiot galima, kitaip mazochistas? O jei as silumos noriu? 🙂

    Patinka

    1. Tuomet, ko gero, šilumos išsiilgęs mazochistas? 🙂

      Paprastai čarterio sutartys numato plaukimą ir ribojimus, kuriuos nustato draudimo bendrovės. Ilgiems plaukimams yra atskira čarterio rūšis, tema ne apie tai.

      Patinka

  2. Jooo, čia sunku būtų ginčytis. Ar Egėjo jūroje ar Jonijos jūroje, manau privaloma poilsiauti ir grožėtis vaizdais kuruos dovanoja Graikijos krantai ir įlankėlės.
    Šiemet, besibaigiant vasarai, tai padarysime ir vėl, bet jau vakarinėje Graikijos dalyje kur kadaise gyveno Odisėjas 🙂

    Patinka

    1. Tiksliai, gi reisai su WizzAir, berods, atsivėrė į Joniją, kas anksčiau buvo per toli! Dustam iš pavido ©

      Patinka

  3. “Jokiame normaliame čarteryje joks sveiko proto žmogus, atvykęs poilsiauti, tiek valandų ir neplaukia!“, puse laivyno durniais isvadinai…. 🙂

    Patinka

    1. Tu irgi iš tų, kurie čarterio kontraktų neskaito? 😉

      Nors yra ir kitoks čarteris, sutinku, ir jam reikia ne Bareboat, o aukštesnės – Coastal arba Offshore kvalifikacijos. Bet čia mazochizmas, o ne poilsis. Aš kalbu apie atsipūtimą, o kai kokie dovydėnai pavaro per savaitę per visą Turkijos vakarų pakrantę, tai ką jei mato? Giką panosėje? Tai į giką atsižiūrėti galima ir vietoje, nebūtina dėl to į Viduržemį trenktis.

      Patinka

Parašyk atsiliepimą čia:

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.