Marinistika

Šeimyniškas dispanseris

Net ir per Adventą krantligės dispanserio pacientai renkasi pas vyr.gydytoją Bitlą, kuris trečiadieniais nuo 18:30 priima pacientus patiltėje G (taškas toks, kaip pasakytų IT Hardware Specialist Uncle Rum) Luck (laimės taškas ten pat) skyriuje.

O praeitą trečiadienį, gruodžio 4 dieną, vizituojantys gydytojai buvo Tauras Pėstininkas iš “Geros dienos” ir Rusnė Jurgelionytė is “Carpe diem” (pavadinimų panašumas yra atsitiktinis, nors nebūtinai). Pastarosios laivės burvedys ir sindikato prezidentas Bumbulas Olandas irgi pasakojo ne vien žvejams apie silkių ir sardinių istorinę tėvynę Sardiniją, o prie jo prisidėjo ir Kostas iš Trakų (o kas jo nežino?).

Gydymas apmokėtas iš Lietuvos Buriuotojų Sodros fondo, o šių lėšų skaidrumą nusavinimą prižiūrėjo buvęs LBS prezidentas Andrius Končius, kuris perskaitė dar ir gasdinančią informaciją, kad visi buriuotojai bus MėSAos prievaizdų, kuriems maulėse sovietiniai tarakonai knibžda, pričiupti, nes vat niefig čia plaukioti šventais Marijos Žemės teritoriniais vandenais, neturint motorinės vandens transporto priemonės vairuotojo pažymėjimo. Vajus nenaujas, gal ir atskirai vėl derėtų apie tai rašyti, bet tema juk apie kitką buvo?

O buvo taip…

Negalėjau juk nenueiti, kai Tauras ir Olandas abu po pranešimą dėstė.

Juolab, kad Tauro tema buvo apie šeimyninį buriavimą, ir jis pasidalino neblogomis įžvalgomis (nupaparacintos jo skaidrės toliau), dėl ko iš tiesų ir aš pradžioje nustebau, kas nustebino jį – kad Lietuvoje formatas, kuomet viena nediduke jachta plaukioja savo malonumui vyras ir žmona (dar gali būti šunys ir vaikai, kas iš esmės tas pats, tik šunys klusnesni).

20131204_192621

Bumbulas kritiškai klausosi, kaip ant jo gildijos grūzina

Man irgi atrodė, kad taip yra normalu. Čia gi, pasirodo, arba plaukiojama į regatas škertikais matuotis, arba dušmaninama, arba tai yra vyriškos pirtelės, garažo ir kitos sugėrovų landynės atitikmuo (čia mano supaprastinimas – Tauras kalbėjo pagal skaidres).

20131204_193613

Ir pranešėjo akys tiesiog degė aistringa liepsna (aistros židinys Ilona – už nugaros)

Kadangi jis į laivę įlipo nuo lentos, tai va jo ir palyginimai abiejų buriavimo formatų. Jei trūksta komentarų, tai patys kalti, kad neatnešėte savo minkštųjų paklausyti gyvai, nes aš čia nesisamdžiau už žąsis protokolus rašyti.

20131204_192530

20131204_192742

20131204_193032

Antroji jo pranešimo dalis iš esmės lietė patį šeimyninį buriavimą anuo tipiniu, bet neįprastiniu dar Lietuvai, formatu. Ir kalba iš esmės ėjo apie artimiausią mums Stokholmo archipelagą, iki kurio nuosava laive belstis ne taip ir toli, o buriavimo sąlygos ten geros bei nemažai pažįstamos ne vien iš Rimtauto Rimšos knygų.

20131204_193724

20131204_193930

20131204_194317

Ir, aišku, jiedu su Ilona įsteigė prizą kaip tik paskatinti tokį buriavimo formatą. Prizą prieš įteikimą jie įsigyja kone savo kieme, nes nesuprasi – ar ten Vyno klubas pas juos įsikūręs, ar ten jie tą vynoteką retkarčiais kaip tikri piratai nureketuoja.

20131204_194451

O po to kalbėjo Olandas apie Sardiniją, kur plaukė, ką matė, ir kodėl ten plaukti gerai, kai dar ne sezonas, nors striukių vis tik, sako, prireiks.

20131204_195533

Romantiškasis Olandas romantiškai žvelgia į romantinius tolius, romantiškai pasakodamas apie romantiškas keliones romantiškais maršrutais romantiškomis laivėmis su romantiškai nusiteikusiomis moterimis

Po jo dar buvo minėtoji Rusnė, kurios kelionės laivo žurnalo baigiamojo etapo išrašą jau publikavau, tad nebesikartosiu, ir Kostas, Trakų Nacionalinio Pilies jachtklubo komodoras, pasakojęs apie savo kelionę apie kažkokius velnių uostus (dzūk. Porto Cervo), bei pasidalinęs čarterinio buriavimo patarimais. Ypač patartina pasidomėti, ar įgula vietoje trijų dienų provizijos nepripirko trims savaitėms, panikuodami dėl bado šmėklos (“gi į atvirą jūrą plaukiam, nu!“), kai apie velnio lašus, tai kiek beimsi, o vis tiek pritrūks dar tą patį vakarą.

Buvo tikrai visko daug ir apie viską tiek, kad va ir gaunasi, kad akelės jums pavargo, nors tik paminėjau, apie ką ir kas buvo, tiesa?

O kitą trečiadienį, gruodžio 11 dieną, kaip visada toje pačioje vietoje ir tuo pačiu laiku – Visada Linksmas Saulius Veselauskas pasakos apie buriavimo (ir mokymo – nepainioti su mūsų vietine liūdnai pagarsėjusia Rusliko ir Au-au-audriaus kotora GoForkYourSail!) ypatumus buvusioje jugoslavinėje respublikoje Juodkalnijoje (tiksliau, ne kalnuose, o pakrantėse prie tų kalnų – alpinistinį buriavimą gal tik gruzinai gali išgalvoti, turintys Jūrų Klubą šalia Tbilisio).

Deja, teks patiems nueiti, jei norėsite paklausyti, nes planavau, tačiau gavau kvietimą iš URM dalyvauti ES tinklaraštininkų iš 15 šalių susitikime (čia jums ne šuns pypas ar TOCkių mytas “Blogeriai pas Atvėsaitę, kad popo mergaitė gautų darbelį“), skirtame Lietuvos pirmininkavimo ES baigiamąjam akordui, tad būsiu kitoje bohemoje kaip valstybininkas (anot durnysčių enciklopedijos Pipedijos).

Šis kvietimas yra skipper.lt tinklaraščiui, tad man, rašančiam ir apie šiuo mūsų krantligės susibūrimus, tai yra įvertinimas ir ne visai vien tik už mano pastangas. Jei galėsiu dar ir susieti aukščiau pono Končiaus įgarsintas problemas su šiuo renginiu, tai Saulius gal man atleis.

Ahoy!

Reklama
Standartinis

18 thoughts on “Šeimyniškas dispanseris

    • Skipper.LT parašė:

      Čia yra veikiau išimtys, nei taisyklė – jis lygino standartines turistines jachtas su burlentėmis. Apie AC45 ir AC72 pasakyti, kad jos yra seaworthy, tai būtų kažkaip too much, nors jos ir plaukė in da Frisco Bay.

      Patinka

    • Skipper.LT parašė:

      Priklauso nuo to, su kuo plauki, matyt. Aš visaip girdėjęs, ir kai kurie mano stereotipai yra panašiai išvardinti, kaip Tauras vardino. Aš burlentininkus iš viso “sosyskomis ant lentučių“ vadinau. 😀

      O dabar, ko gero, mielai lentą įsigyčiau, kad galėčiau įsimetęs Trakuose pasiplaukioti vakarais. Nors dabar ir burvaltė tiktų, jei prie draugo valčių prieplaukos vietą gaunu (arba pas Kastytį kur ant kranto jachtklube). Bet kad visa ši įranga vietoje parduodama už dėvėtos švediškos laivės kainą, tai nieko ir neturiu. 😦

      Patinka

    • Skipper.LT parašė:

      Geras daiktas, tik Egipte Filas (čia mano instruktoriaus draugas – susipažinom Turkijoje, buriavęs ir Kuršmarėse, plaukioja ir gyvena katamarane Barbos) turėjo dėl AIS problemų, kad savaitę karantine pralaikė po to, kai jau chebra išplaukė… Egipto saugumiečiai (dar iki Mubarako nuvertimo) prikibo, o kaip čia taip, kad radijo signalą nesankcionuotai ir nesuderintai palydovams (amerikiečių gi!) siunti, ką???

      Sako, kad formaliai gal ir neįdėjo, kad persona non grata, bet gal jau ilgam jis į Aleksandriją nebegrįš. Nes galėjo ir be bajerio pasodinti (ir prapultų jis tuose kalėjimuose), ir laivą konfiskuoti (ir ką paskui atgautum?). Vos išsisuko, o kadangi yra rusas ir dar KGB prigasdintas iš anų laikų, tai ir apie tai prasitarti net neleido jo tinklapyje, komentarą ištrynė ir paaiškino atsiprašęs, kodėl. Man tai juokas, aišku, bet nežinau, ar aš taip juokčiausi, jei mane savaitę saugumas tardytų dėl kokio AISo. 🙂

      Patinka

  1. PK parašė:

    nors ir neturiu kokios tai labai super patirties, bet drįsčiau prieštarauti visiems drąsiems, patikėjusiems AIS visagališkumu ir ramiai einantiems miegoti, naiviai tikintis, kad jis pažadins kai reikės 🙂
    Net ne visi didesni laivai juos turi, ką jau kalbėti apie vos 4 ar 5 Lietuvos vėliavą nešančias jachtas, kurios juo apsirūpinusios.

    Patinka

      • PK parašė:

        koks tas miegas bebūtų, AIS apart didelių laivų (>100m) ir vienos kitos jachtikės nerodo 🙂
        turėjom kaip sykis atvejį prie Švedijos krantų šią vasarą. Užėjo rūkas, matomumas gal 50m. Girdim – rūke kažkas didelio būūūūūū…. būūūūūū… greit budintį prie AIS ekrano pastatėm, sako ubagas kažkoks plaukia, net AIS negali nusipirkt. Gerai, kad ubagą lydėjo Locmanas. tas priplaukė prie mūsų, nesunkiai rado, nes mes gi ne ubagai, su AIS. sako luktelėkit čia, laivą iš šcherų išleisim. po kiek laiko leido plaukti, gero kelio palinkėjo, parodė pirštu į kurią pusę Sandhamnas. va tau ir AIS.

        Patinka

        • Skipper.LT parašė:

          Tai žuvėdams labiau shit-tank rūpi, nei AIS – jie ir nesiblaško po savo archipelagą per rūką ar naktimis, buriuoja šeimyniškai nuo uostelio iki uostelio arba įlankos, kur permiega. Panašiai ir čarteryje Viduržemyje – ko ten naktimis blaškytis? 🙂

          Beje, graikams shit-tank nerūpi, kai jau turkai pradėjo rūpintis. Graikas paaiškino: o tai ko čia parytis, kai srovės viską turkams nuneša, ką? 😀

          Patinka

    • tauras parašė:

      PK – kas tie “visi“ patikėję AIS visagališkumu ar ramiu miegu nežinau. Aš jiems nepriklausau ir prezentacijoje to neteigiau. Tačiau – 1 Konvenciniams laivams AIS privalomas 2 AIS realiai padeda Baltijos viduryje kai horizonte nėra laivų. Saugi miego trukmė 15 min – tačiau galima ir 30. Esmė – jaustis saugiam nuo 15 mazgų greičiu judančių laivų.

      Patinka

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Connecting to %s