Apie LBS darbo grupę (3/3)


Pasakodamas pirmoje dalyje pažymėjau, kokie tikslai buvo kelti LBS darbo grupei, o antroje – pristačiau ir šios darbo grupės narius, ir kodėl jie pakliuvo, mano asmenine nuomone (angl. IMHO – истинное мнение, хрен оспоришь).

Darkart primenu: niekas manęs neįgaliojo čia reikšti nuomonę šios grupės ir bendrai LBS vardu, tad tai tėra tik mano asmeninė ir su niekuo nederinta nuomonė – prašome ją tokia ir laikyti. Aš suprantu, kad galėjau iš viso nuo komentarų susilaikyti (net matau, kad Linas Balsys dabar tik atsiduso, o Linas Tamkvaitis pakraipė galvą…), bet kad nepasakiau tikrai daugiau, nei derėjo, o skipper.lt savo informacinę ir asmeninio požiūrio į buriavimo reikalus funkciją atliko, ir, tikiuosi, atliko teigiamai bei naudingai.

Lygiai taip pat prašau vertinti ir mano žemiau publikuojamus pasiūlymus darbo grupei dėl LBS kvalifikacinės sistemos.

Tikrai nesinervinkite: taip blogai, kaip iki šiol LBS laipsniuose buvo, jau nebebus, o taip radikaliai, kaip aš čia siūlau alternatyvą, irgi neįvyks, tad nekelkite bangų, idant tos nepaplautų Trakų pilies akmenų, kurie nuvirsta žemyn, grasindami prispausti kokį turistą iš Varšuvos ar Marijampolės, ir kad neverktų dėl to liūdno bei darbo saugos taisyklių neatitinkančio vyksto iš skausmo širdis važiuojant pro šalį kunigams ir poetams, tuomet Trakų jachtklubo škiperiams siūlant į paniką patekusiems gyviesiems žiopliams evakuaciją Galve link bizonų slėnio pro Paryžių.

Čia iliustracijos – tai mano siųstos darbo grupei skaidrės, o prie jų pridėsiu ir komentarus.

Kaip pristatymui, aišku, grožiu, patrauklumu ir dizainu šios skaidrės nepasižymi (kuomet pernai vieną pristatymą užsieniečiams dariau, tai jau mano partneriai pasakė, kad too much, kaip radikalu, tad bus finale mums su skydu arba ant skydo, ir visi stato už pastarąją baigtį), bet skaidrės darbo grupei ir nebuvo skirtos parduoti ką nors (nors gal derėjo taip padaryti, kad visi kristų į nuomarį iš susižavėjimo ir balsuotų už bei vienbalsiai?).

Kukliausiai, ką galite įsivaizduoti, tai skaidrės būtų atrodę maždaug taip, kaip ši viršelio:

laipsniai0

Kaip bebūtų, bet toliau žiūrim originalą:

Skaidrė2

Skaidrė3

Pasakysiu, kad Raimundui Daubarui patiko mano siūloma sąvoka “burvedys“ vietoje “škiperio“ arba “burinio laivo vado“. Jis tik mato problemą, jog reiktų pačią sąvoką dar išpopuliarinti, kad toji prigytų vartosenoje.

Iš tiesų, titulą ir kvalifikacinį įvertinimą Burvedys aš dovanoju LBS, jei tik reikia taip vadinti savo suteikiamų kvalifikacinių laipsnių turėtojus, kaip kad RYA antai turi užsitreidmarkinusi irgi savo sąvoką – Yachtmaster (anglų kalboje bendrinis laipsnis yra “koks nors“ Skipper arba Master of Yachts “kur nors“).

Aš sutinku, kad dabar šis žodis skamba neįprastai ir gana šviežiai, bet nereiks labai ilgų metų, kuomet, jei tik LBS paimtų ir imtų naudoti oficialiai, žodis taps kūnu ir gyvens tarp mūsų, amen – kuomet ims tikrai atrodyti, kad Lietuva yra sena jūrinė valstybė, turinti senas jūrines tradicijas, netgi savas, o ne skolintas, nes štai netgi laivavedžius ir laivų vadus čia vadina gimtąja (!) kalba burvedžiais – reiškia, jei yra toks žodis žodyne, tuomet…

Na, jūs mane supratote. Manau, kad Raimundas suprato dar geriau ir, pastebėsiu, tiesiog pagavo esmę be šito mano aiškinimo.

Pasiūlymas šį žodį LBSui padaryti savo trademark vis dar galioja (nebojant neminimo Visažinio putų).

Skaidrė4

Kaip matote, įvedu dar vieną sąvoką, kuri keis įprastinę “iki kranto“ – saugi priebėga.

Gali būti, kad pats įvardas safe haven kiek bus pakoreguotas, kad labiau atitiktų lietuviškus įstatymus bei poįstatyminius aktus lietuvišku vertimu, bet va ir Linui Baubliui pati pastaba patiko, ir likę (primadonos nedalyvavo) mielai pasiūlymui pritarė, tad – saugios laivybos labui, manau, kad turės įtakos mąstymo pakeitimas ir požiūris į kelionių planavimą.

Va, jei dar gelbėjimosi liemenę ir gelbėjimo diržą pervadinus, kad jų nepalikinėtų kur nukišę, nes tie, suprask, yra ne nuolatiniam naudojimui, o tik gelbėjimui, kuomet angliškai skamba kaip safety harness bei safety vest, tad tik kvailiai nieko nebijo ir nesideda – matote, kaip mąstymas ir žodžiai įtakoja ir elgseną? Bet aš nuklystu.

Skaidrė5

Pažymėsiu, kad laipsniai yra iš tiesų ne šeši, bet “trys po du“ – plius, galite rinktis kelią, kurį norite pirmiausia įgyti savarankiškam buriavimui, ir visai nebūtina juos visus paeiliui siekti, nes aukštesniuose yra mokymo moduliai, kuriais ruošiami žemesni.

Tad norite buriuoti pakrantėje jūroje – renkatės tą mokymo programą, kuri ilgesnė ir išsamesnė ne tik teorijos, bet ir praktikos prasme, jei lygintumėt su dieninio burvedžio programa, pilnai pakankama vietiniuose telkiniuose buriuoti savo malonumui prie gerų buriavimo sąlygų.

Plačiau:

Skaidrė6

Skaidrė7

Pastebėsiu, kad viską galima išversti į gimtąją kalbą (linkėjimai Broniui Stundžiai ir Jurgiui Kovui!), nebent kalba ta nėra tiek gimtoji, kiek pasas sako, o vaikystėje ir paauglystėje per mažai knygų perskaityta, todėl žodynas nususintas. Tiek apie veiksnų burininką.

Skaidrė8

Skaidrė9

Šie du laipsniai turėtų būti vietine jachtklubų (ar jiems prilyginamų buriuotojų klubų) kompetencija, mokymo moduliams nustačius bendras gaires (LBS kompetencija).

Mano idėja tame, kad buriuoti gali mokinti netgi tėvas sūnų (kaip mokina vairavimo), ir tų pamokų išdava gali būti netgi ir labai praktiška ir formali. Kaip ir žemesnį šios pirmos pakopos (jos visos iš dviejų laipsnių, primenu!) laipsnį galima gauti visokių korporatyfkių ar panašių pasiplaukiojimų metu (ne iš pirmo, aišku), kas pasitarnautų buriavimo populiarinimui Lietuvoje.

Skaidrė10

Skaidrė11

Nuo šios pakopos žemesniojo laipsnio jau prasideda nacionalinė LBS kvalifikacijos įvertinimo kompetencija. Aukštesnis šios pakopos laipsnis yra šis:

Skaidrė12

Skaidrė13

Šis pakrantės burvedžio laipsnis iš esmės užpildo tarpą tarp buvusių LBS II eilės ir I eilės vadeliotojų vairininkų.

Skaidrė14

Skaidrė15

Iš tiesų, tai šitam laipsniui ICC ir nereiktų, nes tik Lietuvoje iki atviros jūros dar reikia 12 jūrmylių plaukti per CEVNI galiojimą, kur, ratifikavus JT Rezoliuciją Nr. 40, ICC tampa privalomu – kitose šalyse ir ta teritorinė jūra mažesnė, ir Rezoliucija Nr. 40 nėra privaloma (galioja, pvz., 14-oji), tad nereikia ir ICC. Bet tokia ta mūsų specifika, todėl laipsnis kaip ir aukštesnis.

Skaidrė16

Skaidrė17

Tad matote, kad ir dabartiniams LBS jachtų kapitonams galima patobulėti, o ir jų kompetencijos bei nuopelnų įvertinimas būtų labiau deramas, nei yra dabar.

Na, ir šios pastabos, kodėl ir kas:

Skaidrė18

Skaidrė19

Skaidrė20

Skaidrė21

Skaidrė22

Jei kas tingėjot skaityti, tai pasitenkinkite pirmąja (ne viršelio, aišku, nors viršelis irgi gerai) ir paskutiniąja skaidrėmis.

Liūdesiui ar džiaugsmui, bet LBS sistema bus vis tik ne tokia, kokią aš čia aukščiau pasiūliau. Ar maniškė kažkuo geresnė ar prastesnė, tai jau praktiškai palyginti neišeis, nes bus įdiegta tik LBS darbo grupės priimtoji. Revoliucijų nebus, reformos nuosaikios, tęstinumas išsaugomas, patobulinimai seniai laukti.

Pasibaigus navigacijos sezonui darbas vėl atsinaujina, nes dar teks LBS (iš esmės, čia krūvis tenka Linams) praktiškai įdiegti priimtus nutarimus. Paremkite juos, užuot kritikavę, nes kažkas kažkur kažką viauktelėjo, arba čia perskaitę kažką kažkaip netaip suprato.

O mane tai kritikuoti, aišku, galima, jei tik ūpo (ir kiaušų) yra.

Ahoy!

P.S. ačiū darkart LBS darbo grupei – abiems Linams, Kastyčiui, Pauliui, Osvaldui, Raimundui ir Raimondui, – bei Bitlui ir Nagliui už suteiktą man galimybę ir įgytą patirtį. Faina jūs chebra, jei kas manęs paklaustų!

Komentarų: 16

  1. Cituoju: -Pakrančių vandenų burinės jachtos vadas (nuo 18 metų)(Coastal Skipper): Vidaus ir pakrančių vandenys ne toliau 12 jml nuo saugaus uosto (ar prieglaudos)- (© LBS tarybos nutarimas). Tai čia turbūt prie “safe haven“ ?
    Jei taip, tai su nedideliais nusižengimais braliukų teritoriniuose, pavyktų nusimaskatuoti tik iki Venspils…
    Teks kokį skipper.lt dešniam borte pasisodyti :oD
    O buriavimo kursai ir dabar daug kur vyksta naudojantis KBM skaidrėmis ir paruošta medžiaga (nežinau, kiek ten A.D. autoristės, bet kursas tikrai vykęs). Taip, kad pasikeitimų šiam fronte nesitikiu, o ir nelabai reikia (turiu minty II eilę).

    Patinka

    1. Taip, čia kalba apie safe haven, tik Linas pervadino į prieglaudą, nors man priebėga yra tiksliau (nes ne asylum). Tad, kaip supranti, nuo Klaipėdos toliau, kaip per 24 nM, nenutolsi, nes už 24nM nėra jokios priebėgos – Šventoji taigi dar/vėl (kaip ten tiksliai?) neveikia. Todėl šitas reikalvimas iš esmės būtų praktinio stažo kaupimui, arba praktikuotis šalyse, kur jau yra infrastruktūra.

      Mes skaičiavom pagal laiką ir kiek nuplaukiama, kad galėtume primesti, kiek vienokio ar kitokio nepatyrimo burvedys galėtų tuo vadovautis, nei kad planavome kažkokiais prievaizdais būti. Jei oras ima bjurti, tai per kiek laiko net durniukas pastebi, kad metas nešti kudašių į uostelį, ir kiek tai jam užtrunka. Čia kaip mokantis plaukti, kai jau laikaisi ant vandens, bet dar neturi patyrimo ir įgūdžių: toli nuo kranto neplauk, nes dugnu pėsčiomis teks pareiti. 🙂

      Patinka

  2. Ten, anksčiau mano nurodytoje nuorodoje, virė diskusija apie dabartinę, jau egzistuojančią, diplomavimimo tvarką. Neabejoju, kad buvo ir dar bus “karšta“ ir dėl būsimų taisyklių – svarbu, kad diskusijų rezultatas būtų teigiamas ir be tokių liapsusų, kaip dabar su kvlf. laipsniais.
    O kas dėl mano ansčiau minėto “radikalumo“, tai ‘coastal skipper’ LBS tarybos pasiūlymas skamba “įžūliau“: nors nM mažiau, bet stažo 0. Tas labai tinka “jau sušlapusiems“ dabartiniams antraeilininkams: esant geram orui kabotažiniu plaukimu galima apmatuoti beveik visą Baltiją. Ir jūrinė patirtis, ir stažas kaupsis.
    p.s. Čia taip “iš mano varpinės matosi“.

    Patinka

    1. Matai, nenusikabotažinsi aplink Baltiją, jei vietoje “sudužimo atstumo“ (iki kranto) bus įvesta saugios priebėgos (safe haven) reikalavimas.

      O dėl mokymų programos, tai ką ten diskutuoti? Niekas su popierizmu nesikamuos, nes kam reikia, tas ir daro: t.y. Dovydėnas ir padarys jums pagal savo supračių viską, o Taryba tik paskui patvirtins. Svarbu, kad jau yra LBS Tarybos patvirtintos gairės darbui, kurias pateikė darbo grupė. O aprašymais ir biurokratizavimu ir užsiims, kam aktualiausia. Įskaitant, matyt, ir “universitetus“. 🙂

      Patinka

  3. Visa diskusija čia: http://buriuok.eforum.lt/viewtopic.php?t=34 . Jei tingisi skaityti, tai apibedrinant – jūroje vemia visi: ir medicinos mokslų daktarai, ir santechnikai pvz. iš Ukmergės.
    Ir turiu atsiprašyti už suklaidinimą – mano minėtam forume, pasisąkymo pabaigoje Artūras prisistatė Dovydėnu, o siųlymą dėl išsilavinimo peradresavo a.a. V.Šliogeriui. Bet dabartiniame LBS tarybos nutarime mane juokina ne tai, kad reikalingas universitetinis, bet tai, kad buriavimo kursuose įgyta atviros jūros ar vandenynų jachtos vado kvalifikacija atitinka universitetinį išsilavinimą !
    Totalus kažkieno susireikšminimas, ne kitaip

    Patinka

    1. Matai, kuo daugiau ir sudėtingiau viską mokini, ypač, kai yra atskirai paskaitos klasėse ir paskui praktika su paukščiukais atsižymėjimui, tuo daugiau galimybių pasakyti, kiek tokie kursai yra “krūti“.

      Nu, užmušk, bet tokio dirbtinio sudėtingumo nemačiau IYT kursuose. Matyt, mane prastai mokė, kad nieko nemokė?

      Tad gal iš čia ir dygsta. Tu dar nematei kitų pasiūlymų, kurie susiveda vos ne į licencijas ir didžiausius apribojimus, kad neaišku, kaip ir kada viską išmoktum ir ar pelnytum po to teisę iš viso į laivę sėstis.

      Šiaip jūroje ne tik vemia visi nepriklausomai nuo habilitacijos. Dar, kaip rodo mūsų istorija, skęsta dažniausiai tie, kurie kiečiausi. Nes tie, kurie be laipsnių ir titulų, paprastai apsiriboja tik navigacinių šviesų remontu ant kokio nors latviško molo.

      Patinka

  4. Na, kvlfk. laipsniai pasiūlyti tikrai neblogi ir kai kur radikalesni, nei pačio siųlyti. Tik įdomu, kaip bus traktuojami dabartiniai II-eilininkai: kaip vidaus ar pakrančių škiperiai ? Ar darbo grupėje buvo šis klausimas svarstomas ?
    Ir dar, jau priimto nutarimo paskutinis sakinys – ar tai ne vieno tokio Artūro fantazijos vaisius ? Klausiu todėl, kad vienam buriuotojų forume prieš ~8 m. kaži koks irgi Artūras skleidė tokią pačią bredovą idėją, kol Rimšas populiariai nepaaškino, kas ir kaip.

    Patinka

    1. Tai kad, mano galva, yra atvirkščiai: aš iš esmės sistemą perdarau, o patvirtintas darbo grupės pasiūlymas tik pakoreguoja jau LBS esamą ir prideda Inland Skipper laipsnį – II eilė bus Coastal, nors iš esmės tai ji skeliama į dvi: Inland (paprastesnis) ir Coastal (pilna dabartine apimtimi, įdėjus truputį stažo jūroje). Tada, kaip matai, viskas ten puikiausiai konvertuojasi.

      Apie tą paskutinę pastraipą, tai esi teisus. Tik gal gali priminti Rimtauto paaiškinimą Artūrui, nes nesekiau?

      Patinka

  5. Kadangi šneka apie kvalifikacinius laipsnius (skaidrė Nr.1), tai tada žiūrim čia:
    http://lbs.lt/images/stories/2013_05_28_Kvalifik_laipsniai1.doc
    Rugsėjo 17 d. Taryba svarstys apie tolimesnę diplomavimo taisyklių kūrimo perspektyvą.
    Kaip suprantu, TAISYKLĖS nustato ne tik kvalifikacijų suteikimo tvarką, bet ir kas gali mokinti, kas egzaminuoja, ir t.t ir t.t. Vien žodžiu, turi jie ką ten svarstyti. ( jau svarsto – tikiuosi :@P )

    Patinka

    1. Tai taip ir bus: patvirtino pačius laipsnius, reiškia, o toliau bus mokymo programų tvirtinimas. Tai čia jau be manęs vyks, todėl kaip ir nebeseku eigos.

      Patinka

    1. Nuoroda?

      Nes kaip ir lbs.lt rašo: Rugsėjo 17 d. 17.30 val. Goštauto g. 40 a, Vilniuje vyks LBS tarybos posėdis. Jame bus aptariama praėjusi Kuršių marių regata, diplomavimo taisyklės, teisėjų kolegijos programa.

      Patinka

  6. Šaunu, grandiozinis darbas. Tik tas burvedys, kai vedeliotojas ar dviratininkas. Jei mano krikstasunis su zoliapjove (nuimtais peiliais) vazineja be teisiu i mokykla, tai jis jau ne vairuotoja? O!? Man tas burvedys labai tinka vietoje esamo crew arba jureivio, upeivio ir t.t. Pagal esama tvarka iki dabartines 2 eiles.

    Patinka

    1. Crew yra burininkas. Helmsman – vairininkas. Sailmaster – burmeistris, siuvantis bures. Skipper/master of sails/master of yachts – burvedys.

      Tokia lietuvių kalbos žodžių darybos logika: atsakingas už bures, atsakingas už vairavimą, vadovaujantis (vedlys) burėse/buriuojant.

      Beje, pirmaeiliai ir antraeiliai vairininkai tuomet turėtų būti verčiami ne kaip helmsman, kaip dabar išversta, o coxswain (kas reiškia savarankišką vairininką, dažniausiai motorinės baržos; kas ironiška, nes į LR laivybos įstatymus škiperis išverstas kaip coxswain pareigos).

      Patinka

    1. Tai čia tik mano pasiūlymai. Reali programa yra kitokia ir dar bus Tarybos tvirtinama artimiausiu metu.

      Patinka

Parašyk atsiliepimą čia:

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.