Jūrinės valstybės vitrina


Tikrą vyrą, aišku, ir skylė kelnėse puošia, bet moterims taip jau nutinka, kad atidaro pilną drabužių spintą ir iškart supranta: o apsirengti tai nėra kuo!…

Ir nebandykite jas guosti komplimentu, kad tu, brangioji, man tai išvis be drabužių gražiausia, tuo tik patvirtindami antrą gyvenimišką tiesą, kad visi vyrai kiaulės ir jiems tik seksas terūpi. Ne, kad va estetiškai, pakylėtai, kad poezija ir romantika, kad tinkamas suknelės dydis, alpėti verčiantys bateliai ir dar rankinukas prie jų priderintas!

Neturiu ką apsirengti reiškinys dažnas, pasikartojantis periodiškai, o paūmėjantis įsimylėjus bei pavasariais, kai atkunta gamta ir hormonai.

Tą žinodamos, drabužių parduotuvės periodiškai atnaujina ne tik asortimentą, bet ir savo vitrinas, skirtas neturiu ką apsirengti sindromo kamuojamoms ypatoms vėlioti tarsi drugelius į liepsną.

Iš vitrinų mados ekspertai ir stilistai sprendžia apie moteriško kūno puošybos drabužiais tendencijas šį sezoną, o va man, geriant kavą priešais mano mėgstamiausią darbinių piemens kelnių (džinsų) Tommy Hilfiger parduotuvę, toptelėjo mintis, ne apie tai, kad neturiu aš kuo apsirengti (turiu po kelis variantus kiekvienam atvejui, netgi karate-gi kelis; nors iš tiesų neturiu, juoksitės, buriuotojo kostiumo, štūrmofkės, šaltosios platumoms, bet man toks jachtingas nerūpi, nes kai įguloje kalenama dantimis, tai ir prie geriausių norų ir hormonų dar taip netyčia ką nors ne tą atkąs – aš tai apie ausį, į kurią rėkiama vairininkui švilpiant vėjui, kad kur tu suki, balvone bronzinis?! – o jūs apie ką dabar pagalvojot, išdykėliai?), o kiek vitrinos atspindi Lietuvą kaip jūrinę valstybę?

Uostamiestyje marinistinių motyvų, be abejo, rasite daugiau, o aš pasižvalgiau po sostinės prekybos centrus ir juose esančias vitrinas, viliojančias buriuotojus ir jo romantiškas damas. Jokia čia esanti reklama neapmokėta (o gaila…).

* * *

Taigi, nuo paminėtosios ir pradedam (visos foto paspaudus pasididina) – Tommy Hilfiger Panoramoje:

DSC_0083

Vairaračiai (dzūk. šturvalai), jūrinukėmis vilkintys omarai viduje ir prie knechto tupintis ciūcia-škiperis signalinių vėliavėlių fone, kažkodėl sukėlęs asocijaciją su Olandu:

DSC_0084

Jei reiktų rengti konkursą, tai šios parduotuvės vitrina gauna didžiausias mano pagyras, simpatijas ir komplimentus!

Dar Panoramoje randam jachtingui skirtą elegantiškąjį Gant:

DSC_0086

Medinis gikas fone, medis, primenantis denio tiką… Klasika. Dainiaus Galento išplaukia į Kuršmares paradui!

Nuliūdino, kad daugiau Panoramoje tądien nieko susieto neberadau. Tikrai prisimenu, kad pernai buvo pasipuošęs Lindex, tačiau šiemet atgarsius mačiau tik draubužiuose, o ne vitrinoje.

Tačiau šita marinistinė ir jachtingo tema avalynėje ir kasdieniniuose laisvalaikio drabužiuose iš tiesų dabar vyrauja ir populiarėja, tik galiu lažintis, kad krantažmogiai nelabai tą suvokia, kaip mados kūrėjai jais manipuliuoja, įkvėpti baltaburių laivių Viduržemio pakrantėse (Karibų stilius truputį skiriasi – čia būtent stiliuką diktuoja anas kraštas, kur šiek tiek gal Marselis, bet vis tik labiau Nica, Monte Karlo Monake ir jau likusi prancūziška Viduržemio buriuotojiška pakrantė).

Reiktų gal į LBS įstoti ir jų klubinį švarką įsigyti?… Bet man nepatinka pilkos uniforminės kelnės – noriu baltų. Kaip Ostapas svajojo jomis mūvėti Rio (“o, Rio, Rio…“). Ir kaip buvo tarpukario LBS uniformoje. Negražu pilkos – nepakankamai francūūūūziška, jo.

Be abejo, kad ir taip turiu ir mėlyną vasarinį švarką, ir baltas kelnes – kaip sau manėte! Ir kaklaskarę turiu (netgi dvi, kaip sakiau). Ir net škiperišką kepurę. Tai ko aš čia po tas vitrinas dar dairausi?…

* * *

Kiek suprantu, seniausias prekybos centras Vilniuje CUP nepradžiugino niekuo.

Kažkada laikrodžių parduotuvė buvo pasipuošusi buriuotojiškais motyvais, bet dabar vilioja tik aviatorius.

* * *

Einam per Konstitucijos prospektą tad link buriuotojo mero inicijuotų (ko gero, tai vienintelis jo geras darbas šiame poste, kiek pamenu) dangoraižių, kurių vienas netgi taip ir vadinasi – Verslo uostas, o papuoštas jis ir bronzine banga prie įėjimų, ir ėjimai pavadinti Mažosios burės (dzūk. stakselio) ir Didžiosios burės (dzūk. groto) vardais.

verslo banga

Banga prie Verslo uosto (foto iš flickr.com – Igor Lysenkov)

Bet aš kiek praėjau, nes kalbam juk apie vitrinas, tad grįžtam ir Europos prekybos centre randame irgi dvi parduotuves.

Pirmoji pasitinka jau prie įėjimo iš parkingo boksų – Facionnable:

DSC_0132

Laivės modelis viduje (et, maniškis gafelinis ir su dar dviem kliveriais!), reklaminis stilingų jachtininkų stendas prie parduotuvės (nesimato, nes netilpo).

Prekinio ženklo atstovai Lietuvoje gal labai netrykšta entuziazmu, kad jis padefaultu paties gamintojo siejamas su buriuotojų tema ir stilium, bet gal save nors paguodžia tuo, kad skamba a-la fracūzyškai madingai, kur ir C su nosine. Dievaži, džinsų pardavėjai labiau pasistengė.

Antroji Europoje esanti parduotuvė jau pažįstama – vėl Gant:

DSC_0131

Šįkart vyras buriuotojas pametęs galvą dėl dviejų begalvių damų, tiko medžio iminacijos sočiai, o ir laivė fone lekia pilnomis burėmis. Kuklokai, sakyčiau, ne tik su džinsų pardavėjais lyginant, bet ir su pačiais savimi Panoramoje.

Tiek tos jūrinės Europos. Traukiam į navigacijos lopšio garbei pavadintą pramogų ir prekybos sostinę – Akropolį.

* * *

Didžiausias prekybos centras anksčiau džiugino tą patį kontingentą, kuriems ir žuvies restoranas Meridian yra miesto simbolis, čia didele laive prie olandiško (?) malūno, tačiau, nepaisant pavadinimuose tiek aliuzijos į jūrininkus graikus su Akropoliu, tiek ir į šiaurinės rusų sostinės Ermitažą, su prakirstu langu į Europą ir jūrą bei prievartiniu bojarų mokymusi buriuoti caro Petro įsaku, kitų savo konkurentų niekaip vitrinomis, deja, nepralenkia, net jei ir sostinė, net jei ir apie viską, neva, pagalvota.

Štai turime Pull and Bear:

DSC_0133

Ir ką jie čia dabar traukia? Sasyskas ant burlenčių?

Toli šaukia iki otkutiūrinio jachtingo, ką rodo ir kasdieniškos bei niekaip su buriavimu ir jūra nesusiję drapanėlės ant multikultūriškų balvonų. Už tai žuvėdros malasi. Prieš audrą. Kaune prie Prismos jos tik prie šiukšlių konteinerių malasi, konkuruodamos su vietiniais grizliais.

Antroji parduotuvė tenkina rafinuotą, kaip jie mano, buriuotojo skonį – FamClub:

DSC_0134

Vienas vairaratis (dzūk. šturvalas) puošia denio batelius, skirtus jachtoms (galiu lažintis, jiems tai būtų naujiena, jei pasakytumėt, kokio čia fasono šis apavas),  bet antrasis pastatytas prie avalynės, su kuria net ir dailiausiai damai geriau ant tiko denio nelipti. Krante – visada prašom. Arba denis ne tiko. Jūros vilko širdis išlaikys štormus prie Horno rago, tik ne aukštakulnių smygį į laivės denio medį.

Interjere dar pora foto susieta tema – pigu ir viskas aišku, apie ką dizaineris galvojo. Aišku netgi tai, kad džinsų pardavėjai labiau temoje.

Trečioji parduotuvė savo vitrina mano akį nepatraukė, ir visai atsitiktinai atsigrežęs tik tepastebėjau viduje kabančius jūreiviškus drabužėlius – Tiffi:

DSC_0136

Manau, kad tokių dabar rastum, kaip minėjau aukščiau, ir kitur, bet kai “prekybos sostinė“, tai nors viena parduotuve teturi daugiau, aha.

* * *

Ozo prekybos centras nors ir valdomas tikrai buriuotojiškos tautos – suomių, – bet jokiomis savo vitrinomis jūrine tema nenudžiugino. Visiškai?

Na, žiūrim, ką turim – tas pats jau trečioje vietoje minimas Gant:

DSC_0083

Ir kaip šįkart suprast? Vėjo pritrūko, laivės nurūko? Ką čia šitas frantas su dviratuku veikia? Jis rimtai mano, kad kurios nors damos širdį pavergs šitu pedalminiu?

Bergždžiai besidairydamos jachtos, iš kurios beviltiškai vylėsi, kad šis atmynė, čia 3D pakabos galvas ir pametė. Aniedu galvas pametė besidairydami po šią skystą palmių giraitę, kad kas judviejų neužkluptų nuodėmėje skendinčių, pedalus minant, nes ne visur tokie čiabuviai tolerantiški, kaip čia aš savo vertinimuose.

Netgi va paeinam iki buriuotojo parduotuvės Vetra Net (i nie budiet):

DSC_0084

Suprantu, striukėmis prekiauja. O vėjo nėra. Nėra vėjo, tai ir vitrinoje nieko nėra, ką jis pūstų. Vėjo nėra – striukių irgi nereik.

Gana čia tą laiką gaišti – žvilgteriu į laikrodžių parduotuvę Chronos (skirtą anaiptol ne chroniams!). Va, dievulėliau, kažką panašaus randu tinkamo vitrinoje, tik ne burinį modelį, o powerboat (liet. greitvaltę):

DSC_0085

Ženevietis Frederique Constant, aišku, ne buriuotojiškas Rolex, bet vis ant vandens laikosi.

Ir per visą šitą stebuklų šalį Ozą aš tesugebėjau surasti vieną vienintelę (!) vitriną, kurioje valtį iš vandens išsikėlė prie Palangos (?) tilto kažkoks medkirtys iš Timberland:

DSC_0081

Bet jau labai reikia įsižiūrėti (dešiniąjame viršutiniame kampe nuotrauka kabo, kas nematot).

Jų net ir denio bateliai su aulais. Na, ko jūs iš tų miškininkų ir norėtumėt – jiems gi nuo žiemą peralkusių erkių apsisaugoti reikia…

* * *

Šitiek privaikščiojus, aišku, tenka ką nors įsigyti nuvargintoms kojoms.

Nesakysiu, kur pirkau (nes parduotuvei sumokėjau pinigus aš, o ne jie man už reklamą).

DSC_0087

Ir, kaip sakau, lyg ir turiu, tai čia antra pora – kaip jau įprastai (back-up?). Senoji kairėje, naujoji – ne ta, kur kairėje, o visumoje – tiks prie baltų kelnių ir mėlyno švarko, kaip jūs manot?

* * *

Tai va tokia ta jūrinės valstybės vitrina sostinėje. Šmutkių ir kuntaplių bei visokių biezdielūškių kanceliarinėse prekėse ir interjero salionuose, kuomet prekės stiliumi ir paskirti susijusios su jūra ir buriavimu, vis gausiau, ir tas manęs negali nedžiuginti.

Ši nuojauta, kad lietuviai taps nebe sodukuose besikapstančių agronomų, o buriuojanti tauta, kaip jau tapo kalnų slidininkais (kad net prireikė ištisus metus veikiančios sniego arenos kurorte!), vis labiau materializuojasi ir tokiais simboliais. Nykokos tos dar vitrinos, o ir veikiau įtakotos pačių prekinių ženklų savininkų, nei šiųjų vietinių atstovų ir prekeivių.

 

vitrina

Foto Gina Meola iš greylikesweddings.com

Tik truputį teks lukterėti. Bet tas kapsi ir atsispindi jau kasdienėje aprangoje, kaip vis labiau matote.

Ir tai veikia pasąmonę ne prasčiau nei sovietiniai bronziniai balvonai ant Žaliojo tilto, išvirstantys į “prie ruskio geriau buvo“, “ne VAE“, “Chevron von“ ir balsavimais jei ne už dviejų lakūnų ar vieno poeto kupiūras, tai už tuos, kurių visa artimiausia Lietuvos strategija tesiremia teze “mes ne Kubilius“ ir “kuri ministerija pinigingiausia?“

Šiems, aišku, tokios vitrinos, kurias įdėjau aukščiau, yra netgi nesusipratimas. Jiems gražiau dyzel-boba raudona išsišiepusia morda, apsigobusi skarele ir dideliu užrašu “Tarybinės“.

O man gražu štai tai, ką aš pastebėjau ir pasidalinau su jumis.

g

Foto iš gaastraproshop.com

Nes artėja navigacinis sezonas, ir kodėl gi šiek tiek neatnaujinus garderobo?

Dabar netgi žinote, kur žvalgytis pirmiausia.

Ahoy!

Komentarų: 6

        1. Tai ir aš ne apie šmutkes rašau, o apie vitrinas. O tos – tai jau dizainerio sritis. 😉

          Patinka

    1. Bet vitrina man nekrito į akis kaip marinistinė. 🙂

      Iš tiesų, tai nėjau per visas parduotuves, žiūrėdamas stiliaus – ten gal vos ne kiekvienoje ką nors panašaus rastum. Žiūrėjau vitrinas.

      Patinka

Parašyk atsiliepimą čia:

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.