Lochatronas sukasi


Pričiupti už rankelės sukčiai paprastai ima dievagotis ne taip suprasti (kaip tiksliai pasakė “Galento“ škiperis Dainius Šilgalis: nu tai dėk popierius, kurių prašo, ir tada padiskutuosim!). Po to, kai nepavyksta įjungti durnių, prasideda kaltinimai kam nors kitam: aplinkai, pričiupusiam, marsiečiams – argumentų niekada neišgirsi, bet už tai gali sužinoti, ką jie apie tave galvoja. Jei tai rūpi, aišku.

Gal todėl tokie komentarai čia padefaultu keliauja tiesiai į šiukšliadėžę, o komentatoriai ten atsiduria botų, generuojačių iškarpas iš tinklaraščio prie savo pornografinių, ar kokios ten bebūtų, nuorodų, apsuptyje, kur jiems ir vieta (o sistema automatiškai pravalo, tad man nereikia šlamšto rūšiavimu rūpintis – beje, tai gali būti ir priežastis, jei kuris jūsų komentaras pasirodė akismet įtartinu, tad negavote atsakymo).

Aš niekam nedraudžiu turėti savo nuomonę, net jei ir klaidingą. Jos gerbti aš, beje, irgi neprivalau. Kaip ir klausytis nykiai tiražuojamos, nepateikiant jokių argumentų. Palovio menkė “gramas“ Gintaras, antai, ją išreiškė, padiskutavom atvirai čia, ir pasilikom prie savų: aš – prie faktų, o jis – prie savos chebros.

Mane gal tik kiek stebina, su kokiu buku užsispyrimu sukčiai kitąkart nesustoja toliau savo veiklą ir po to tęsti, ar tu pričiuptum, ar kokia Valstybinė Vartotojų Teisių Apsaugos Tarnyba išvadas pateiktų.

Tarkime, mane kažkada nustebino, kad sektose, kurios veikia smegenų plovimu, realus užsilaikančių pasekėjų skaičius tesiekia vos 10 proc. Panašiai teranda sau klientų ir telefoniniai sukčiai. Arba tinklinio marketingo prekeivos (visi komivojažieriai – keliaujantys prekybos agentai). Tiesiog jie užsiprogramavę bandyti vėl ir vėl, nes kuo didesnis pakibintų potencialių klientų kiekis prie šio santykio – tuo labiau didėja pasisekimo galimybės.

Todėl jiems svarbus ir auditorijos išplėtimas: pvz., reklaminėse nuorodose prie gmail. Arba užsakomuosiuose straipsniuose. Arba meilinge (elektroninių laiškų išsiuntinėjimuose, kas paprastai yra brukalas), nors nieko meilaus tame siuntinėjime ir nėra.

Priminsiu, kam per sunku buvo skaityti apie burinį lochatroną:

* * *

Šita GoForkYourSail kontora neturi teisės vykdyti jokių mokymų (nes nėra akredituota nei MSA, nei LBS, nei IYT World) ir išdavinėti jokių IYT dokumentų! Neteisus? Parodykit popierius.

Ruskiai iš Kaliningrado čia mokyti irgi negali, nes ES galioja darbo leidimai piliečiams iš trečių šalių. Neteisus? Parodykit jų darbo leidimus arba duokite nuorodą į kontaktinį telefoną Darbo inspekcijoje bei Migracijos departamente.

Kur nebesi, bet Ruslikas ir Ko yra geri sukčiai, kas mane labai linksmina. Nes palaikantys juos žmonės, matyt, seniai nemato skirtumo tarp kontrabandos ir prekybos, tarp legalu ir nelegalu, tarp SMS sukčių ir verslo.

Ir nerimsta – antai ir straipsnį 15min.lt susiorganizavo (nuorodos neduosiu, patys susirasite, jei norėsite – nėra ko sukčiams reklamą daryti).

Ne, aš nieko nesakau – pažintys ir ryšiai visada gerai. Sovietmečiu vadinta blatu (reikiama pažintis, padedanti gauti kokį nors deficitą arba susitvarkyti reikaliuką, apeinant priimtą tvarką). Dabar tai vadinama “naudingais dalykiniais ryšiais“.

Straipsnis ten, be abejo, yra ne informacinis, bet užsakomojo pobūdžio. Nei tai gerai, nei blogai – tiesiog būtų galima ir pažymėti, kada daroma reklama, net jei ne už pinigus, o pagal asmenines pažintis. Kitaip tariant, ten ir yra reklama, tik dar ir melaginga (bandau įsivaizduoti Omnitelį, siuntinėjantį SMS žinutes apie SMS sukčius kaip verslą).

* * *

Dar įdomiau, kad Lietuva yra ratifikavusi JT Rezoliuciją 40 dėl pramoginių laivų laivybos ir privalomų (!) turėti ICC (international certificate of competence) Lietuvos vandenyse. Aš dar prie praeitos Vyriausybės kreipiausi į LR Susisiekimo ministeriją išaiškinimo dėl šitos padėties, ir kaip ten yra su mokymais bei diplomais.

Turiu atsakymą. Per du lapus. Biurokratine kalba su nuorodomis į… motoristus (sic!) ir gale esantį akivaizdų nesupratimą savos kompetencijos. Bet tai mat jį šunes. Nors gal derėtų nuskenuoti ir paviešinti?

gosail7

Jums vis tiek reikėjo paveiksliuko prie teksto, tai štai ir prašom (iš seemslegit.com)

Ne tame esmė. Tik kad tarptautinius mokymus vykdančios RYA, tarkime, išduoda ICC prie savo diplomų (nes jie turi skipper ir yachtmaster įvairius lygius) tik Jungtinės Karalystės, JAV ir Kanados piliečiams (britai prisijungė kolonijas vėl prie imperijos…), o IYT tą daro tik per Airijos Respubliką, ir ten yra dar savų apribojimų išduoti ICC (jie tai vadina “suderintu su CEVNI“) trečių šalių piliečiams (ne ES!). O abi organizacijos laikosi etinės verslo nuostatos (sunkiai suprantamos Ruslikui ir Ko. bei jų “advokatams“) nelįsti į svetimas rinkas – kitaip tariant, RYA nelabai duos ICC Lietuvos Respublikos piliečiui, nes čia ICC išduoda LBS, o IYT neduos, nes… čia ICC turėtų išduoti LBS arba IYT akredituota (tiek IYT World, tiek ir MSA!) mokykla (kurios čia nėra).

Faktai pagal įstatymų bazę tokie, kad šiuo metu buriniams pramoginiams laivams laivavedžio diplomus, atitinkančius ICC statusą, išdavinėja tik LBS (Lietuvos Buriuotojų Sąjunga), kuriai valstybė šią teisę delegavo (o va estams, tarkime, laivavedžių pažymėjimus po egzaminavimo išdavinėja vos ne policija – būtų mūsų VĮ “Regitra“ atitikmuo).

Bet LBS savo laiku Nepriklausomybės pradžioje iš tiesų tą teisę (kartu su teise savo organizacijos antspaude naudoti Vytį – tą teturi iš ne valstybinių institucijų tik notarai!) iš Lietuvos Respublikos pasiėmė (beširdis liberalas manyje sako, kad valstybė nemoka duoti, bet moka tik atimti), tačiau bent jau visą laiką stengiasi nepadaryti valstybei gėdos ar žalos, ta teise disponuodami. Motoristai gi savo pažymėjimus gauna per MSA (“mėsa“ – tai saugios laivybos administracija, kuri ir atstovauja Lietuvos Respubliką, išduodant ICC/Power Boat).

Ir daugiau nėra jokios kitos tą teisę turinčios organizacijos Lietuvoje!

Ir įstatymai numato griežtai reglamentuotą tvarką, kokiu būdu įstaigos, norinčios tokius mokymus daryti, gali tą licenciją mokymams gauti (nes diplomavimui, kuomet išduotas mokymo baigimo pažymėjimas yra “vairuotojų teisėmis“ Lietuvoje, yra atskira akreditacija, ir gausite dėl motorlaivių per MSA, o dėl burlaivių – per LBS, ir viskas!).

Aš gal kartojuosiu, bet ne visiems durniems iš pirmo karto dašunta.

* * *

Truputis jums inside info (ne iš VBS).

LBS, kurią aš čia pagrįstai vis kritikavau, jau sudarė darbo grupę (nesijuokite – madingas žodis!), kurią tvirtins LBS Taryba š.m. balandžio 9 dieną, ir kurios tikslas yra, be kitų klausimų, dar šiemet (!) peržiūrėti tiek kvalifikacinius reikalavimus buriuotojams, tiek ir priderinti programas prie JT Rezoliucijos Nr.40 (nes galioja pagal 13-tą – gyvenimas vietoje nestovi), tad tinkamai įforminti ir ICC, ir suderinti viską su MSA. Tvarkingai ir be con scheme, kaip minėta aukščiau apie burių durstytojus šakutėmis (taip nuoširdžiai: va nesuprantu, kas trukdo žmonėms praeiti mokymus IYT ir gauti akreditaciją mokyti Lietuvos teritorijoje, o programas suderinti su MSA – padarant viską teisėtai, o ne per antrą galą, kuriuo galvojama?).

Vertinu šį LBS žingsnį labai palankiai (jei dabar šunes nustipo jūsų kieme, tai prašom manęs nekaltinti!). Manau, kad bus pakeista ir kvalifikacijų pavadinimai, atsikratant tų įgrisusių eilinių vadeliotojų, ir atnaujinta bei patobulinta mokymo programa. Idėjas jau galėjote rasti “Vėjo!3“ žurnale – Artūro Dovydėno straipsnyje. Kas kiek ironiška: jam nebeužimant pareigų LBS Taryboje jo idėjos įgaus kūną greičiau (nors jis ir šyptelės, matyt, kad tas “greičiau“ nuosekliai tęsiasi vos ne dešimtmetį).

Maža to, pripažinsiu: labai teigiamai nuteikė ir preliminarus darbo grupės susitikimas ir požiūris. Nors nebuvo vartotas joks alkoholis, paskatinęs tarpusavio sutarimą. Tad jei mano kuklios nuomonės (kurią gal ne visada kukliai reiškiu, bet visai nenoriu mirties priežasčių sąraše turėti ir įrašą liudijime “pasimiro nuo kuklumo“) prireiks, tai padėsiu ir prisidėsiu (sekite naujienas!).

gosail8

Darbo grupės protokolo kopija (iš sailorgil.tumblr.com)

Nes irgi gana linksmas faktas: Lietuvos Respublikos vandenims aš turiu LBS išduotą kvalifikacinį pažymėjimą, o tarptautiniams, kur neratifikuota netgi JT Rezoliucija 14 (graikai, pvz. – žr. Borjomi Odisėją) ar neratifikuota JT Rezoliucija 40, nes galioja 14-ta (pvz., lenkai – žr. Sugrįžimą į Mozūrus), naudoju IYT Bareboat Skipper. Matyt, kaip anie apsišaukėliai iš Rusliko chebros galėčiau mokymus daryti LBS ir IYT vardu? Gautumėt, neva, dvigubą diplomą. Argi nebūtų puiku?…

Bet gal aš geriau padėsiu LBSui. Vardan tos.

Komentarų: 7

  1. Atgalinis pranešimas: IYT buriavimo mokymai Lietuvoje
    1. O kam? Paskui sriūbausi su tais pašlemėkais, kaip tave, neva, krušau?

      Taip dabar smagiau.

      Patinka

    1. O aš ne. Turėk omeny kitąkart prieš rašydamas, gerai?

      Jei tau įdomu dėl mano IYT diplomo, tai neturiu nieko bendro su Novosibirsku. Vitalijus netgi į tą kompaniją perėjo tik po metų, kai aš mokiausi 2010 metais seniausioje IYT frančyzės mokykloje (gūglink toliau) užsienyje, ir mano diplomas yra registruotas IYT World, turiu netgi rašytinį patvirtinimą iš jų pačių, o ne mokyklos. Išbandytas 2011 metais praktiškai – veikia.

      Kurk savo sąmokslo teorijas toliau. Pagal savo sugedimo (jei menkei, tai pašvinkimo?) laipsnį.

      Patinka

    1. Matyt, šito reikalo taip savaime nepaliksiu. Sukčiai nesiteikė susivynioti meškeryčių.

      Būtų gerai, jei LBS suformuluotų kokią poziciją šiuo klausimu (nemanau, kad ji skirsis nuo to, ką parašiau aukščiau), nes iš MSA tai vargu bau ką sulauksim – valstybinė kontora imasi ne prevencijos, o kovos su pasekmėmis, ir tai, jei nematys galimybės nuo šio darbo išsisukti.

      Na, o aš savo ruožtu kreipsiuosi į IYT World, informuodamas apie situaciją, jei iki manęs, paskaitęs argumentus, to dar kas nors nepadarė.

      Tad tęsinys bus.

      Patinka

Parašyk atsiliepimą čia:

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.