Burinis lochatronas


Iki šiol aš tą kompaniją ignoravau.

Nes paprastai nėra ko daryti reklamos pašlemėkams: ar tai būtų koks nors susilietuvinęs gandonešis, neatsakantis už savo papuvusį turgapliauškį, ar tai būtų Volfo Mesingo palikuonio pasekėjas, Lietuvos nacionalinės valiutos vardu pasirašantis ir kliedintis apie astralines auras skysčiuose (nebūtinai ugniniuose, kurių gerai pavartojus tikrai gali iškeliauti į astralą su dvasiomis kalbėtis) ir nevengiantis netgi tame pačiame buriuotojų renginyje šmeižti tau už nugaros, ar ten koks Au-au-au-drius, vieno partizano ir kito šoumeno bendrapavardis, pastarojo pseudonimu užregistruojantis tinklapį, tarpininkaujantį įsigyjant aviabilietėlius.

Be abejo, galjūno turinio praplaukė nuo jų mano adresu socialiniais tinklais ne viena SI sistemos metrinė tona, neskaitant pasiūlymų išmalti man snukį (šitie juokingiausi – turiu išsisaugojęs ir screenshot, prieš juos užblokuodamas), tačiau tai nebuvo jokia priežastimi man apie tai čia rašyti. Nes, suprantama, tai joks jūsų reikalas. Netgi ne mano reikalas, ką ta šutvė apie mane galvoja ir pliurpia.

Gal jiems ir pikta buvo pradžioje, kiek supratau iš lojančių replikų (kurios ir šiame tinklaraštyje komentaruose buvo pasirodę man netikėtai kaip perkūnas iš giedro dangaus, ko iškart negebėjau priežasčių atkasti), kad nepasakiau nei vieno gero žodžio apie mopedų nuomos kompaniją, kurios Planas B, veikiau, yra ES paramos fondus (tarp kitko, mano pasiūlymas Helios City dangoraižio kavinėje prie kavos ir kolos, kalbantis apie jachtas, kaimo turizmą, ir laukiant FHM redaktoriaus A. Puklevičiaus atnešamo dovanai žurnalo numerio, kuriame esu trigrašį įkišęs buriuotojiškų sąvokų tema – Ruslikai, pameni, ar vėl visi laurai į sriubą suėjo?…) panaudojus, bent jau įsigyti jachtų, kurias galima bus perparduoti arba turėti pigiau (gi dotavo kainą kvaili buržuinai iš Jevrosojūzo, ane?).

Nėra ten čarterio (juokingiausia, šitos pastabos netgi negaliu ©, nes ne mano autorystė!). Tad nežinau, kuris ten planas A, o kuris yra B su tomis jachtomis, nes ir bankrotas išeina į pliusą, o ir jachtos gi į Lietuvą – jūrinę valstybę, nei kad iš jos. Na, bet man kažkaip svetimas bizinis su penkiais milijonais laikų feisbukuose ir klientais, tesuskaičiuojamais ant vienos rankos pirštų, nerūpi – turim teisę kiekvienas kvailioti su savo pinigais ir gyvenimais taip, kaip į makaulę šauna. Su savo, pabrėšiu.

Nekomentavau, nes iki šiol laikiausi nuostatos kaip apie mirusius: arba gerai, arba nieko.

Deja, paaiškėjo, kad gandai apie velionio mirtį yra gerokai perdėti. Lozorius klaidžioja tarsi buržuazijos šmėkla, nepridobta proletariškojo duobkasio, anot tokio komunistų tėvo Karl Marx. Klaidžioja ir skleidžia savo puvėkų kvapą ir internete. Be abejo, gerai pažaidus su SEO nuostatomis ir google indeksavimu, galima pasiekti, kad tavo puslapį paieškoje išmestų į viršų. Google pradėjo tokius mulkintojus jau gaudyti, bet mūsų gi tik trys milijonai su sparčiausiu optinio kabelio internetu, tai ką čia sugaudysi…

Bet taip va ir nutiko man šeštadienio vakarą, dirbant prie vieno iš projektų, kai paieškoje šovė į viršų pagal raktinius žodžius šita keistenybė. Nustebau pamatęs (vėliavėlių kodu signalas buvo whiskey-tango-foxtrot???), tad nuėjau pagal nuorodą ir pasidomėjau, apie ką šneka Panerių pušynai ar Klaipėdos kaimų smėlynai.

Ilgai netruko man savo nuomonę, kurios pagrindu rašau čia, įmesti ir į socialinius tinklus: vien per šeštadienio vakarą iki sekmadienio vakaro FB Skipper Lt puslapyje atsiliepimą peržiūrėjo bemaž 700 lankytojų. Laikykime, kad tik mažesnė dalis jų perskaitė, bet ir tai yra pakankamai daug informacijai perduoti, tikiuosi.

Nes man toks nuoširdus klausimas kilo: kada jūs, aukščiau minėtieji ponai, nustosit sukčiauti? Taip primityviai, kaip tie ruskiai ir liankai, iš kurių patys gal šaipotės, arijų rasės palikuonys praplikusiomis skustgalvėmis, ką?

Tai gal ponas CEO (sic!) Ruslanas Arbušiauskas, kuris susilietuvinęs į Roką Arbušį (kaip ten pagal metrikus iš tiesų?), arba jo darbdavys ir UAB “Penki vėjai“ savininkas Audrius Ramanauskas, teigiantys savo tinklapyje GoSail, kad teikia buriavimo mokymą pagal IYT programą, gali dabar padėti ant stalo savo sertifikatus, kad jie yra IYT instruktoriai?

Aš galiu padėti savo diplomą IYT Bareboat Skipper.

Bet tai nesuteikia man jokios teisės mokyti pagal IYT programą buriavimo, nors gal ir gebėčiau, ir galėčiau, ir netgi esu tikras, kad suprantu IYT programą geriau už jus, vagis-mėgėjus (ačiū mano škiperiui-instruktoriui Vitalijui 2010 metais už pamokas beyond all expectations!), nes praktiškai ją praėjau. Bet, mano galva, taip “mokyti“, tai tolygu prisisiūti tris paloskes prie treningiukų ir aiškinti, kad čia Adidas produkcija – kas jums netrukdo gi tais adibiniais treningiukais puikuotis.

gosail4

Gera vizija. Gaila, kad Arkikatedros kunigėlį su metamfetaminu policija sulaikė – prisijungtume maldose, aha.

Tai gal parodykite sertifikatą iš IYT World, kuris teigia, kad esate autorizuoti (liet. įgalioti) IYT atstovai?

Nemačiau jūsų mokyklos iytworl.com puslapyje. Latvius mačiau (šitą netgi šiek tiek pažįstu). Estus (su vienu tokiu netgi dirbu). Rusus iš Kaliningrado irgi mačiau.

Bet jokia IYT akredituota mokykla neturi teisės pavesti mokslo tretiesiems asmenims! Ir, juolab, dalinti diplomus svetimos valstybės piliečiams, kurie nesimoko tiesiogiai jų mokykloje. Toks instruktorius, pasirašinėjantis diplomus ir pats asmeniškai nevedęs mokymų, neteks ir akreditacijos iš IYT. Nei vienas jūsų studentas negavo vizos į Rusijos Federaciją ir ten nesimokė, prižiūrimas jų instruktorių.

O taip, matau, kaip skaidrėse gudriai formuluojat teiginius, manydami, kad niekas neprikibs. Manyti nedraudžiu.

Aš taip spėju (nesgi sukčiai nesiteikė šiam momentui, kai rašiau tekstą, įdėti į savo anotaciją nuorodą), kalba eina apie Kaliningrado buriavimo mokyklą, įsikūrusią (ne, nesijuokite, taip jau sutapo…) Karlo Markso gatvėje 142-3, Kaliningrade (iš tiesų pati įmonė verčiasi jachtų prekyba, kaip ir GoSail šiuo atveju yra čarterio bendrovė). Kur IYT instruktoriais dirba du Sergėjai – Ananenko ir Jevčenko (tokios kazokiškos familijos, tai, matyt, netrūksta ir kazokiškos bravados taip elgtis, o gal ir juos išdūrė?).

Jie ir pasirašinėja popierėlius, manau (teisus?). O va lietuviukai (ką ten CEO pasisamdo?) visą dėstymą iš tiesų tai atlieka už juos (ne, nu taigi kieti bičai – LBSe vairininkų ir kapitonų pažymėjimus gavę, kas, šiaip jau, nesumenkina turimos kvalifikacijos, tik kuo čia IYT dėtas!), ir kas yra ne šiaip neetiška (jums to nesuprast, tai net nebandysiu paaiškinti kaip čiukčiams ant pirštų), bet ir draudžiama IYT taisyklėse.

Paprastai tokia praktika baigiasi licencijos atėmimu (apie Sergėjus kalba – iš jūsų, manau, tai ir atiminėti IYT net nėra ką).

O jei taip vyksta, tai ponai Sergėjai tokius mokymus daryti svetimoje valstybėje (šiuo atveju, Lietuvoje ir netgi ES, kuriai šiedu nepriklauso!) gali tik oficialiai gavę leidimą darbui iš LR valstybinių institucijų: tiek ir teisę dirbti kaip trečiosios valstybės piliečiai, tiek ir teisę mokyti. Ir čia, tarp kitko, niuansas: dar reikia akreditacijos iš LR Susisiekimo ministerijos – mokymo programa turi būti suderinta ir patvirtinta, įskaitant ministro parašą.

Šituos dokumentus jūs irgi galite padėti ant stalo, ponai mulkintojai, ką? Nes aš galiu atsakymą iš ministerijos į šitą mano užklausą šiuo klausimu padėti.

Tai ar yra tiems jūsų rusų partneriams iš Karaliaučiaus tokie leidimai darbui Lietuvoje oficialiai išduoti? Jie bent jau darbines vizas Šengenui turi? Ar irgi viskas iš tos pačios serijos “mes su chebra pirtelėje palakėm ir sutarėm popieriukų čia Lietuvėlėje padalinti, o mokestį pasidalinti, nes juk esame krūta chebra, o klientas vis tiek lochas“?

Nes kai į klientą žiūrima kaip į mulkį (rusko viarslo atstovams išverčiu žodį lochas į lietuvių, man gimtąją kalbą), ir tuo remiantis iš jo paimami pinigai (cinikai pasakytų, kad kvailiai ir jų pinigai labai greitai vienas su kitu atsisveikina), tai ta sistema į rytus nuo mūsų (arba į Karaliaučiaus pusę, jei šiuo konkrečiu atveju) vadinama lochatronu.

Jūsų įmonėje visa sistema tokiu principu padaryta, spėju?

Klausimas retorinis, aišku. Klausimai apie popierius, tame tarpe iš IYT, iškelti aukščiau, priminsiu, ne.

Šiaip smalsu: kiek galima mulkinti klientus? Ir kol nebus tų prašomų popierių parodyti, tol net neprasižiokit. Iki tol – jūsų visas go [to] sail, my ass biznelis yra lochatrono schema, skirta mulkinti Lietuvos buriuotojus ir buriuoti norinčius išmokti.

Nemaniau, kad kada pasakysiu, bet niekada nesakyk niekada: siūlau skaitytojams Lietuvoje eiti mokytis į LBS, o ne į tokias mulkintojų kompanijas. Juolab, kad nacionaliniai LBS išduodami kvalifikaciją patvirtinantys pažymėjimai yra tarptautiniu mastu pripažįstami kaip ICC – International Certificate of Competence.

Jei norite, paduokite mane civiline tvarka į teismą dėl garbės, kurios neturite, ir orumo, kuris jums nepasiekiamas, įžeidimo. Teisme, priminsiu, turėsite vis tiek į mano iškeltus klausimus atsakyti ir pateikti visus mano prašomus dokumentus. Kurių skenuotos kopijos, manau, ir taip būtų jau sudėtos į tinklapį (jei būtų). Ir tada nekiltų poreikis man čia rašyti ir to prašyti pateikti viešai. Kaip ir poreikis laiške besidominčiam žmogui aiškinti elementarius dalykus, atsakant į, atrodytų, paprastą klausimą, kur ir kaip išmokti savarankiško buriavimo jachta.

gosail5

Priimk švartovą! – šaunioji trijulė, Rublis, CEO ir Greitukas, visada jūsų paslaugoms!

Dar pridursiu: įsteigęs sėkmingiausią privačią Kreiserinio Buriavimo Mokyklą (KBM), škiperis Artūras Dovydėnas nedalina kažkodėl “kažkieno nors vardu“ diplomus – nukreipia savo alumni egzaminus laikyti į tą patį LBS. Nors KBM programa suderinta su LBS egzaminų programa, tad gal galėtų imti ir dalinti LBS vadeliotojų pažymėjimus – gal koks ponas Valdemaras Vizbaras ir nepasirašinės LBS vardu (nors turėtų teisę, kiek suprantu), bet gal su kuriuo egzaminatoriumi ir “susitartų“. Jūs gi susitarėt su IYT mokyklėlės rusais instruktoriais, ar ne? Kodėl to nepadarius ir “švogerių krašte“?…

Na, o jei pateiksite prašomus akreditacinius dokumentus iš IYT, paneigdami mano mestus kaltinimus, tai aš pirmas jūsų ir atsiprašysiu, ir apie tai bus taip pat čia aiškiai ir taip pat tiesmukai kaip dabar be išsisukinėjimų parašyta, nes, vadinasi, nepagrįstai jus būsiu užsipuolęs. Bet iki tol – esate sukčiai, mulkinantys… kaip jūs klientus vadinat, priminkite, tikrai lochais?

Su jų laiku (o tai dalis gyvenimo) ir pinigais gi žaidžiate, jei apie tai galima taip švelniai pasakyti. Su savo žaiskite kiek tinkami, kaip sakiau aukščiau. Bet su savo.

Dar vieną detalę pridėsiu, kad jau vakar buvo Kovo 11 diena, o susidūriau su tuo išvakarėse.

Aišku, tas Ruslano Arbušausko virtimas į Roką Arbušį yra savotiškai ironiškas patriotizmo protrūkis, bet ne apie didvyrius kalba ir jų erškėčiais klotą kelią. Ir tikrai ne GoSail yra pirmieji, kurie Lietuvą šiuo atveju padarė Rusijos provincija – taip jau yra ir futbole, ir ledo ritulyje, ir krepšinyje, su visomis tomis post-sovokinėmis lygomis. Dabar šita liga yra ir lietuviškame, deja, buriavime.

Ne, nu ačiū, tikrai, už tokią nuostabią dovaną. Nu really.

Pateiktinų popieriukų sąrašėlį man reikia pakartoti, nes akutės beskaitant krauju pasruvo ir šlapimas į smegenis mušė?

(bus daugiau, nors logiškiausia, aišku, paviešintiems sukčiams paprasčiausiai būna tylėti, subines suraukus – sveikiau; na, nebent sukčiaus kvailumas matuojamas per visą pilvą, tada būna au-au-au-dra; taip, visus jūsų pareiškimus dabar viešinsiu, tad galvokite, ką ir kaip sakot – nemokamas patarimas)

Komentarų: 37

  1. Atgalinis pranešimas: IYT buriavimo mokymai Lietuvoje
  2. Sveiki,

    Su metais buriavimas traukia vis labiau ir po truputį pradedu dairytis kur ir kaip galėčiau žengti pirmą žingsnį. Ir, žinot, tokie buriuotojų vieši (blogas – vieša erdvė) tarpusavio santykių aiškinimaisi, noro tapt buriuotojų bendruomenės nariu neprideda.
    Klausimas pagal temą: supratau, kad go sail skelbiasi mokantys pagal IYT programą, bet ar jie tikrai ir išduoda sertifikatus? Nes remiantis mano patirtimi kitose sferose nei buriavimas, viena yra mokyti, visai kas kita sertifikuoti. Taigi, ar nėra taip, kad jie tik moko pagal programą, o egzaminą laikyti ir sertifikatą gauti jau reikia pas tuos, kurie turi teisę sertifikuoti? Jūs esate arčiau to pasaulio, tad gal žinote geriau.
    Ir pabaigai, diletanto klausimas – autoriui LBS variantas nepatiko. Kokios kitos alternatyvos Lietuvoje ar aplink ją. IYT Latvijoje? Ar yra daugiau variantų?

    Patinka

    1. Donatai,

      Aiškintis čia nėra ką. Sukčiavimas, kaip bevartysi, vis tiek ir yra tik sukčiavimas. Popierių neturi, parodyti neturi ką, schemą, kurią sumąstę, visame civilizuotame pasaulyje vadina sukčiavimu (pagal common law tai vadinama apparent agency ir yra felony, nusikaltimas, o ne misdemeanor – tik nusižengimas). Taip kad – nėra ką daugiau apie GoForkYourSail.lt kalbėti.

      Kas dėl LBS, tai man asmeniškai nepatiko tiek kvalifikacinės komisijos kai kurių narių arogantiškas, o ne kolegiškas, požiūris, tiek ir pati LBS programa (aš labai daug ką tobulinčiau, bet niekas manęs neklaus). Bitlas sako, kad trečiadienį svarstys LBSas programos pakeitimus, ir daug ką, gali būti, kad keis. Bent jau pavadinimus iš vadeliotojų į kokius važnyčiotojus pasikeis, ir tai bus gerai, o ką ir kaip ten koreguoti, tai manęs neklaus, nes patys žinosi geriau, o aš net nesu LBS narys, kad klaustų (kaip aiškiau parašyti?). 😉

      IYT, RYA ar bet kuris nacionalinis, turintis ICC statusą (pvz. LBS; o rusai to neturi!), diplomas yra gerai, jei reikia popieriaus, bet pradžioje siūlau sau atsakyti į klausimą, kam to popieriaus tau pačiam reikia? Laive galioja tos šalies nacionaliniai įstatymai dėl kvalifikacinių pažymėjimų, kurios valstybės vėliavą iškėlę, plius, aišku, teritoriniai: tarkime, CEVNI (pagal ją, reikalaujama ICC, nors su išlygomis). Ne visos šalys reikalauja formalaus ICC pažymėjimo (Lietuva pasirašiusi JT Rezoliuciją Nr. 40 dėl ICC, kitos – tik 14-tą, dar kitos – neratifikavę iš viso), tad realiai gali iš viso buriuoti be jokio popieriaus. Jūrai, žinai, popieriai neįdomūs irgi – ji siūbuoja visiems vienodai.

      Antra, svarbu, kur ir kaip plaukiosi. Man aktualu buvo Viduržemio jūra ir bareboat charter, todėl atitinkamai ir ieškojau ten, kad diplomas leistų nuomotis savarankiškai laivą (todėl – IYT Bareboat Skipper man tiko labiau, nei LBS I rūšies šoferis). Taip ir pačiam siūlau pirmiau atsakyti, ko norima. Buriuosi su nuosava iš Klaipėdos Baltijoje – LBS programa tinka čia gal net ir geriau.

      Nes pasimokyti buriavimo galima ir pas žmones, kurie nieko neatstovauja (bet ir turi dar sąžinės nepezėti, kad jie atstovauja), ir kurių patirtis leidžia jiems tą daryti. Mačiau ir IYT instruktorių durniukų, mačiau ir nediplomuotų puikių buriuotojų.

      Patinka

  3. sveiki Lbs taryba kita trecedieni svarstys kvalifikacijos klausimus, tikimasi nemazai pakeitimu , norisi kad LBS isduodami sertifikatai galiotu visur, pakeitimai duos papildoma impulsa susidometi buriavimu o LBS savo ruoztu tures vieninga sertifikavimo sistema ir akredituotas mokyklas.
    Savo ruoztu kaip ir pridera pagal lbs statuta apie tarybos nutarimus nedelsiant informuosiu lietuvos buriavimo bendruomene.

    Patinka

    1. Kad nėra ką labai svarstyti – reikia tik JT rezoliuciją Nr.40 dėl ICC įgyvendinti kaip pasirašė Lietuva, ir tiek.

      Antra, tai bent jau kvalifikacinius laipsnius pavadinkite žmoniškai, o ne vadeliotojais ir capo di capi.

      Patinka

  4. “Bet iki tol – esate sukčiai, mulkinantys… “
    Kaip ten su nekaltumo prezumpcija? Daugiau šiame tekste emocijų ir drabstymosi epitetais nei turinio. Gosail.lt puslapyje apie IYT parašyta tik tiek: “Gosail.lt buriavimo mokyklos programa parengta pagal tarptautinės IYT buriavimo mokymų sistemos teoriją ir praktiką. Teorijos kursus dėstys patyrę mūsų škiperiai, o praktikos plaukimą ir egzaminus vykdytis sertifikuoti IYT instruktoriai.“

    Patinka

    1. Juozai, aš pacituosiu iš atminties Dainių Šilgalį, ką jis šiandien Ruslikui pasakė prie tokių paikų argumentų FB:

      Čia ne teismas, tad nekaišiok savo prezupcijų. Jei turi popierius, kurių prašo – parodyk.

      Ir viskas. Neįdomu man tos pezionės apie AdiBas treningiukus, kurie irgi su trimis paloskėmis. Tekstą reikia skaityti, o ne sopuliais čia man dalintis. Neturiu užuojautos sukčiams.

      Patinka

  5. Yra dar klausimų, yra. Labai prašau informuoti, kai su tokiu pat jautrumu imsitės temų apie labai netobulą pasaulį kaip gyvenamą vietą, nes apie buriavimą mudu jau pasikalbėjom.

    Patinka

  6. Ruskiai savo mokyklos svetainėj sako, kad su IYT akreditacija, kurią jie turi, gali mokyti Viduržemio jūroj, Baltijoj, savo ten mariose. Kiekvienas norintis teoriją gali mokintis savarankiškai, ar su instruktorium, ar grupėse… Svarbu, kad egzamino metu kursą žinotum.

    Va, jeigu Gosail’as patys nuo savęs tarptautinius sertifikatus išrašinėtų, čia jau būtų prastai.

    Pagal tave gaunasi, jei aš pats į tuos rusus kreipsiuos dėl egzo ir plaukimo, ir už tai jiems mokėsiu – viskas ok. Bet jei iš tų pat rusų gausiu viską per Gosail – jau kriminalas.

    Stebina tavo žinios ir teiginiai apie mano įsitraukimą į kontrabandą, mokesčių nemokėjimą, vogtų daiktų pirkimą – gal malonėtum man plačiau tai paaiškinti?

    Patinka

    1. Kai moko ruskiai ir pas save mokykloje (akvatorija neturi reikšmės) – viskas tvarkoje (tu, šiaip jau, tekstą teiksiesi aukščiau perskaityti, ar toliau varysi stilium “man gandonešiai paporino, o aš čia užsukau“?). GoFuckYourSail tokios teisės neturi (žr. TEKSTĄ aukščiau).

      O mane tai stebina tavo interpretavimai: aš kalbu apie tavo teiginius, kurie rodo MĄSTYMĄ, pateisinantį vagystes. Nes “nu gi prasisuko, nu“.

      Jei toliau šituo raktu diskusija eis, aš jos nebetęsiu. Nes, paskaičiuokim, kiek kartų tuos pačius teiginius, kuriuos aukščiau parašęs, jau tau asmeniškai čia perfrazavau? Tai jau ir bukam akivaizdu, kad TU esi šališkas ir tą kompaniją bandai užstoti ir pateisinti. Nors teisinti čia nėra ką – sukčiai ir yra sukčiai. Nes popierių nematau. O kas ten kaip “sugudravo“, apeidamas IYT licencijavimą, ar “prasisuko“, kaip tu sakai, nes “vardan buriavimo plėtros ir populiarinimo“ – tai man nusišvilpti. Čia ne verslas, o vagystė.

      Dar klausimų yra? Bet taip pagal TEKSTĄ, o ne gandonešių paguodos sopulingas dejones. Nes jau šiuo metu galiu konstatuoti: tai yra visų laikų skipper.lt geriausias tekstas pagal lankomumą. Liūdna žinia sriūbautojams, matyt, nes tikrai ne visi bus Rusliko ir Co.Ltd pusėje. O tai jau geriau – buriuotojų bendruomenė apsivalys nuo pašlemėkų, nuo kurių derėjo apsivalyti daug anksčiau.

      O aš kuo čia dėtas? Niekuo. Man ir taip nebuvo pakeliui. Tad iš šalies labai nešališkai galiu sau leisti kritikuoti ką noriu ir kaip noriu. Apsikuopkite savo arklides, ponai. Nes smirda.

      Patinka

  7. Paaiškink, kodėl tie rusai produkto parduot negali? Tai kad ta Kaliningrado mokykla yra sertifikuota IYT, bent jau taip supratau iš Egidijaus teksto. Būtent buriuotojų mokymui sertifikuota. Jei jos sertifikuoti instruktoriai išduoda lietuviams Kaliningrado mokyklos išrašytus IYT sistemos pažymėjimus po to, kai patys patikrino žinias egzaminu, po to patys Gosailo laivu suplukdė tiems lietuviams privalomą praktiką – tai ko jau čia mums būti dėl kažko nelaimingiems? Gosail’as juk kažkokių savo nuosavų sertifikatų neišrašinėja? Tik džiaugtis reikia, kad yra galimybė tai pigiau ir visiškai legaliai susitvarkyti, nes RYA sistemos mokyklos už on-line neakivaizdinį teorijos kursą nori apie 300 svarainių, o paskui dar už 5 dienų plaukimą su egzu ant laivo, plaukiant iš/į Gibraltarą – ne mažiau 500 . Tos teorijos kurso gali ir nepirkti, bet jį žinoti privalai, nes tikrins.

    Mano nuomone, turėtume Lietuvoje kuo žemesnį tą oficialų pirmą slenkstį į mėgėjišką buriavimą laikyti, bet jo metu įkalti į smegenis, kad buriavimas – tai mokymasis visą gyvenimą. Ir visas tas mokslas visą gyvenimą – savarankiškai. Visokie elbėesai turėtų įsijungti tik jei nori instruktoriaus, ar profesionalo licencijos siekti.

    Patinka

    1. Todėl, kad prisisiuvus tris paloskes adidaso nepadarysi. Sakiau, kad kai žmogus žavisi vagimis, kurie, žiū, gi “prasisuko“, tai beprasmiška čiukčiams ir ant pirštų aiškinti.

      Ne, ruskiai tokiu būdu NEGALI mokyti.

      Patinka

  8. Visi Lietuvos buriuotojai yra maniškiai, taviškiai ir mūsiškiai. Ir man patinka visi, sugebantys iš buriavimo verslą padaryt. Nes tada atsiranda prielaidos konkurencijai, t.y. progresui. Taip kad, žinoma, kad mūsiškius čia tvatyji. Jei IYT tiek susireikšmino, kad sertifikatus turintys rusai nebegali parduoti mokymo paslaugos lietuviškai kompanijai – tada Gosail’as pasirinko ne tuos paslaugos teikėjus, bet čia jų verslo virtuvė, kurios nežinau. Bet žinau, kad versle arba sukuri pats – produktą ar paslaugą – arba perki. Iš Gosail’o reklamos supratau, kad jie perka iš rusų mokymo ir egzaminų paslaugą. Verslo požiūriu – problemos nėra. Verslo plėtra, t.y. potencialių klientų jachtų nuomai perėjimas per mokymų organizavimą – irgi teisingas verslo sprendimas. Ir kuo daugiau tų naujų buriuotojų visos mokyklėlės priperės – tuo geriau.
    Faktas, kad Lietuvoje tapimo laisvalaikio buriuotoju procesas 100 kart sudėtingesniu padarytas, negu Skandinavijoj, Olandijoj, Anglijoj ir dar daug kur kitur. Turbūt, taip reikia, aha, nes valstybė mes labiau jūrinė ir žinom geriau.
    Reaguoju, nes asmeniškai pažįstu bent pora škiperių, kurie Gosail’o laivais klientus plukdo ir, tikriausiai, buriavimo pamokina. Puikūs žmonės, išmanantys buriavimą, ir nepelnytai juos kažkokiais šarlatanais išvadinai. Tegu tik klientai sugeba pasiimti tiek, kiek tie gosailiniai gali duot – tai tą DaySkipper sertifikatą, ar Bareboat’inį tikrai išsilaikys bet kur.
    Nežinau, kas tie rusai, dėl kurių čia pisinį sukėlei, bet jeigu jų instruktoriaus sertifikatas galioja už 12-os mylios nuo LT kranto – tai, manau, net iš teisinės pusės viskas švaru. Visam pasauly taip ir daro – susodina studentus į laivą, ir po 5 dienų parveža juos jau Competent Crew, ar Day Skipper…

    Patinka

    1. Tai kaip tik čia ir yra verslo problema, nes parduoda produktą/tarpininkauja jį gauti iš asmenų, kurie to produkto parduoti negali.
      Šiaip gal ir gerai, kad LT buriavimo “teisių“ nedalina į kairę ir į dešinę (neseniai Kaune buvo skandaliukas, kai motorkių teisės dalino bile kam). Nes kol jas gauni, tai truputį košės galvoje atsiranda, o tas nėra blogai.

      Patinka

      1. Aš dar galiu papildyti, kad LBS mokymo programa man netiko ir nepatiko. Pirmą pakopą praėjau, o paskui į IYT išėjau. Bet kalba ne apie LBS. Kalba apie vogimą ir mulkinimą.

        Patinka

    2. Ne, neturi tie TAVIŠKIAI teisės vogti iš IYT, nes nenusipirko licencijos, ir neturi tos teisės suteikiančio patvirtinančio dokumento (kurio ir prašiau). Taškas.

      Manau, kad toliau diskutuoti beprasmiška, nes kontrabanda, matau, čia tau irgi “viarslas“, kaip ir mokesčių nemokėjimas, visa chaliava, vogtų daiktų pirkimas ir t.t.

      Patinka

  9. Nu pavarei tu čia…
    Jei kam aktualu, ar bent įdomu – buriavimo mokymas visame pasaulyje vyksta ir be tavo reikalaujamo ministro parašo… RYA, kuris niekuo ne blogesnis už čarterinį IYT, daro išvis neakivaizdinius kursus norintiems teorijos. B8k tu i6 ur nori – iš Zimbabvės, ar JAV… Jei nenori mokintis tos teorijos, tai ir nereikia – gali tą DaySkipper’į gauti išvis be kursų – užsirašyk į 5 dienų plaukimą belekur pasaulyje ir gausi tą sertifikatą. Visame pasaulyje mokymas demokratėja ir lengvėja, jis tampa vis lengviau prieinamas – nes irgi yra buriavimo verslo dalis. Kam čia tau šauktis visokių ministerijų vadovavimo – man galva neišneša… Turėtume kaip tik kuo mažiau valstybės reguliavimo į buriavimą įsileisti. Ir kuo daugiau žmonių į buriavimą atvesti – ir koks skirtumas, ar instruktoriai turkai, ar rusai, ar anglai?

    Patinka

    1. Gintarai, nespręsk pagal save, gerai?

      Pirma, tai į LR Susisiekimo ministeriją dar prie Eligijaus Masiulio aš kreipiausi daugiau nei prieš metus, ir priežastis buvo kita. Tiesiog man spamo klerkai tiek pridėjo į atsakymą, kad ir šitai buvo paminėta. O tame tarpe ir tai, kad bet kokia mokymo programa čia turi būti akredituota ministerijoje ir tvirtinama ministro arba jo įgalioto asmens parašu, ir tiek. Tokia Lietuvos Respublikoje tvarka. Negali susigalvoti mokymą ir po to dalinti “nacionalinio lygio“ ar “tarptautiškai pripažįstamus“ diplomus (čia kalba eina apie ICC – JT rezoliucijas 14 ir 40; pastarąją Lietuva ratifikavo, o tokią teisę išduoti ICC nacionaliniu mastu turi LBS). Šiaip jau, net jei ir gali, tai vis tiek atrodytų juokingai iš šalies. 🙂

      Antra, kalba eina apie tai, kad jie teigia mokantys to, kam teisės organizacija, kurią, neva, atstovauja, jiems nesuteikė. Trys paloskės – dar ne adidasas. Ir ko aš prašau? Prašau pateikti IYT instruktorių pažymėjimus ir iš IYT gautą akreditaciją mokyklai – viskas. Daugiau manęs niekas ten nedomina, nors jie būtų ir dukart gross-admirolai ar dar ten kas nors. Kalba ne apie matavimąsi škertikais eina, kas čia kietesnis mokytojas, buriuotojas ar instruktorius. Kalba eina apie lochatroną, ir pričiupti čia ne pirmos jaunystės vaikinai už rankelės.

      Tad tavo pretenzijos man yra visiškai niekuo nepagrįstos ir ne į temą, tarsi teksto neskaitei, tačiau gavosi refleksas “karamba, mūsiškius muša!!!“. Jie taviškiai, kad taip reaguoji?

      Patinka

  10. Panagrinėkite pavyzdį , kaip daroma kalnų slidinėjime.
    Austrai sudarė mokymo programa, pagal kurią moko ir kitose valstybėse. Vadinama ISIA. Pagal šia programa mokoma slidinėti daugelyje valstybių. Apmokomi instruktoriai, kurie gauna sertifikata. Nors pas austrus ir rusus yra 3 lygiai C,B,A o pas italus tokios gradacijos nėra. Mokymo programa ta pati. Ir jei mokinys pasakys ,kad jau kažką moka, sekančią pamoka gali vesti kitas instruktorius pagal tą pačią metodiką. Na tiesa sakant čia nereikia dokumento išduoti.
    O ką turime šiuo metu mes. Visi moko kaip išmano, gink die nesakau, kad visi blogai išskyrus mane 🙂 . Paskaitęs IYT programa suprantu,kad aš vėl išradau dvirati. Manau ,kad ir kiti daro tą patį. Kaip kitaip gali mokinti buriuoti, kol neišmoks burių kelt, vistiek halso nepadarys 🙂 .
    Visų mūsų mokytojų problema tame, kad nei vienas neesame sertifikuoti. Gal aš ne viską žinau, pataisykite mane, gal turime atestuotų instruktorių. O jei turime, tai kur jie gavo sertifikatus(anglijoj , rusijoj ar lenkijoj )? Aš tikrai noriu tokio sertifikato, ir kuriu planą kaip važiuot pas lenkus ir gauti jaunojo instruktoriaus sertifikata. Klausimas ar jį pripažysta kitos valstybės?
    Taigi pas moko kas nori, gali ir draugai pamokyti, bet praktinį egzaminą vistiek priima kvalifikacinės komisijos nariai, ir pažymėjimus išduoda LBS. O aš neesu kvalifikacinės komisijos narys ir negaliu net egzamino priimti. Mano parašas negalios.

    Kodėl pas Gosai pažymėjimus išduoda instruktoriai? Gal jie įgalioti tai daryti?

    Patinka

    1. Kostai, neturi jie tokių IYT pažymėjimų ir tokių IYT įgaliojimų. Apie tai ir kalba. IYT nėra open-source buriavimo mokymo programa, kaip, panašu, tavo minėta slidinėjimo programa tokių elementų turi. Todėl negali mokyti bet kas, kam į galvą šauna: turi būti praėjęs visus reikiamus IYT instruktoriaus kursus ir mokęsis pagal jų programą. Tada gauni sertifikatą. Ir jei nori atidaryti savo mokyklą (t.y. imti pinigus už mokslą ir išdavinėti diplomus, kuriuos tvirtina IYT World), tai gauni mokyklos akreditaciją, kas paprastai susiję su frančyzės sutartimis ir royalties.

      Mano žiniomis, Lietuvoje nėra nei vieno IYT instruktoriaus ir nei vienos (nes ir iytworld.com tą teigia) IYT mokyklos. Tai ką jie ten Go fuckyour sail dot lt peza apie mokymą pagal IYT programą? Gal pagal NASA programą kosmonautus ruošia, tik žolės iš Olandijos reikia pačiam atsivežti? 🙂

      Aš, atkreipk dėmesį, niekur nei puse žodžio neabejoju kvalifikaciniais gebėjimais buriuoti ar išmanyti buriavimą ar jūreivystę. Aš tiesiai sakau: sukčiai su IYT mokymu, nes mokyti negali ir teisės tam neturi. Taškas.

      Beje, tu teisus: IYT mokymo programą turėtum akredituoti LR Susisiekimo ministerijoje, jei norėtum čia mokyti. O LBS tuomet įgytų konkurentą. 😉

      Patinka

    2. Šiaip yra gerai, kad Egidijus pradėjo diskusiją. Jei kam įdomu, kaip LBS-e reikalai daromi, tai aš buvau jų virtuvėje ir iš manęs tai galite sužinoti, taip sakant, iš pirmų lūpų. Ten viskas yra numarinama. Aš negalėjau tiesiogiai užsiimti diplomavimu, tam ten Vizbaras 8 metus sėdėjo ir tik kritikavo, bet nieko nenuveikė. Tada siūliau suformuluoti mokytojų ir mokyklų atestavimo tvarką. Kaip pavyzdį atspausdinau septyniose knygose visą savo mokyklos metodiką, pridaviua su oficialiu prašymu atestuoti it paskelbti savo autoritetigą nuomonę -galiu remdamasis savo metodika mokyti ar ne. Visi popieriai pragulėjo šešis mėnesius ant lentynos ir atsiėmiau juos iš tos pačios vietos, kur Tamkvaitis padėjo prieš šešis mėnesius. Taip, uždaviau ponams nemalonų darbą priversti visus mokymu užsiimančius klubus pateikti savo metodinę medžiagą, kurios, įtariu, nelabai beturi, bet tvarka turi būti ir kam jei ne LBS padaryti tvarką savo kieme. Taip, LBS yra įgaliotas sukurti buriavimo kursų akreditacijos taisykles, ką savo srityje padarė Vidaus vandenų laivybos inspekcija ir ką paveldėjo Saugios laivybos administracija perėmusi panaikintos institucijos pareigas. Gi LBS, dėka V.Vizbaro, gaišo 8 metus, nes didysis Brabanderio kapitonas, ir klubo “Halzas“ steigėjas (lietuvių tarptautinis žodynas rekomenduoja rašyti “Halsas“ su “s“, o ne su “z“, bet kur jau čia tokie ponai tiek nusižemins ir pasitikrins savo žinias knygose) neturėjo laiko, o gal sugebėjjimų (kiek teko panagrinėti Vizbaro radijo temos paskaitų skaidres, tai ten apstu ne tik Power-Point programos nežinojimo bet ir iš skaidrės ribų išlendančių sakinių, bet ir techninių bei gramatinių klaidų). Dabar turime kitą kvalifikacinės komisijos pirmininką LBS.Taryboje(ačiū Dievui) ir galime tikėtis kitokio požiūrio į savo pareigas).

      Patinka

      1. Tai irgi buvo viena iš priežasčių, kodėl po LBS II eilės (o čia kaip?) vairininko (o kas pas jus už laivo vadą?) išėjau mokytis į IYT. Nes kažkaip supratau, koks skirtumas tarp mokymosi KBMe ir egzamino LBSe.

        Mano draugas laikė anksčiau už mane. Jam komodoras davė konspektėlius “čia tu, tipo, pasisikaityk“, ir po to išsilaikė egzaminą.

        Va taip ir GoSail popieriukus norintiems (ir jiems susimokantiems) ir dalina. Dar ir ne savo vardu. Bet tai kam už filmą ar knygą autoriui mokėti, kai iš torentų parsiputi, ane?…

        Patinka

  11. Puikus straipsnis, tik pagieza patraukim šalin. Pakalbėkim apie reikala.

    Norinčių išmokti buriuoti lietuvoje yra, o tai jau pliusas. Pasirodo trūksta mokytojų, oj ne jų taip pat yra. Problema tik tame ,kad mokytojai nesertifikuoti, tiksliau nemokyti mokinti. O tie kas mokyti ,kiek supratau, deje nelegalai.

    Lieka tik organizuoti instruktorių kursus, ir išsispres beveik visos straipsnyje keltos problemos. Gal pas lenkus pasimokyti, o gal pas anglus. O gal savo jėgomis pavyks, gal LBS tai gali organizuoti? Kaip manot?

    Na o santykių aiškinmasis ir kitos problemos su Go sail turėtu pamažu dingti. Po visų audrų bangos nurimsta. Ir nors jos išmeta į krantą daug gintarų, turistai viską surenka .

    Patinka

    1. Kostai,

      Jie gali organizuoti savo mokyklą, o egzaminams siųsti į LBS (kuris išduoda atitinkamus ICC lygio pažymėjimus). Kame problema? Taip daro Artūras Dovydėnas su Viktoru Golubovskiu (KBM), taip daro, kiek suprantu, Rimtautas Rimšas (“Jūrinio buriavimo seminaras“). Mokymus taip pat organizuoja ir, jei neklystu, visi Lietuvos jachtklubai, tame tarpe ir jūsiškis Vilniaus (Klaipėdoje yra klubai, bet nėra jachklubo), kur direktorius yra ir komisijos narys netgi (ir toks griežtas, nes daug skundžiasi ant COLREGSų pas jį susimovę).

      Bet gal ne kiekvienas iškeptas mėsainis, net jei jis panašus ar netgi geresnis už originalą, yra vadinamas Big Mac?

      Ponai iš Go[ForkYour]Sail neturi JOKIOS IYT licencijos mokyti, ir aš apie tai kalbu. Klientams tai – lochatronas. Verslo požiūriu – elementarus vagiliavimas (piratavimas skamba per daug romantiškai, netgi šiame tinklapyje). Pagal common law (pas mus verčiama kaip precedentinė teisė – pagal šitą IYT veikia), tai vadinama apparent agency, ir tai yra nusikalstama veikla (netgi felony, o ne misdemeanor).

      Patinka

    2. Tai kad nei mokytojų nei mokyklų Lietuvoje netrūksta. Vien Klaipėdoje veikia trys- A. Dovydėno KBM, KU buriuotojų klubo ir jachtos Lietuva. Bėda kaip suprantu tame, kad GoSail išrašinėja diplomus kitos instancijos (IYT) vardu.

      Patinka

      1. Aš netgi patikslinsiu: labai įtariu, kad diplomus išrašinėja rusai iš Kaliningrado. Rusilikas ir Ko. tik “mokina pagal IYT“ – ten paskaitinėk skaidres, kaip gražiai ir aptakiai viskas formuluojama.

        Tad maža to, kad Go[to]Sail čia savivaliauja, bet ir Kaliningrado buriavimo mokykla tą taip pat daro. Naša Raša, aha.

        Patinka

  12. Lietuviško verslo spindedys ir skurdas. Šiaip tos kompanijos laivu nuomos sutartis Valstybinė vartotoju teisiu apsaugos tarnyba yra pripažinusi prieštaraujančiomis įstatymams.

    Patinka

    1. Apie tai jie, kiek suprantu, ir nesigyrė. 🙂

      Bent jau būtų pataisę ir informavę. Nors, aišku, tyla – gera byla. Kol iš maišo nelenda yla.

      Patinka

    2. Gal kokią,tai patvirtinančią,nuorodą galima būtų pamatyt (jei tai kažkur viešai paskelbta)?

      Patinka

Parašyk atsiliepimą čia:

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.