2012-ųjų atgarsiai Naujų metų pradžiai


Dar besibaigiant 2012-tiems Lietuvos buriuotojai, ar bebūtų regatiniai (čia tie, kurių genuose yra nenugalimas noras savo škertikais matuotis ant vandens, kuris iš jų labiau alpha-skipper), ar kruiziniai (čia tie artimi katukams mentalitetu, kurie randa pasiteisinimą ryti akimis, ir ne tik, kokias merginas su bikiniais, ar be jų, baltutėlės laivės denyje, tuo pačiu, neva, aiškindami, kaip jie genami iš tiesų troškulio pažinti nežinomybę anapus horizonto, o ne minėtų rijimo objektų kelnaitėse), sulaukė dviejų švediško tautovežio naujienų.

* * *

Viena naujiena nuteikė daugumą, manau, liūdnokai. Na taip, koks uostamiesčio tarybos narys, apie kurį rašo vikipedijoje (Valdai, kada apie mane į vikę parašysi???), kad jis, neva, labai rūpinasi marinistinės kultūros plėtra lietuvių artojiškame mentalitete, ar šiaip tūlas bambeklis, žinantis kaip mokesčių mokėtojų pinigus geriau iššvaistyti, gali ir pasidžiaugti – paraišką tapti vienu iš uostų Volvo Ocean Race komitetas apsvarstė ir nepatenkino.

Aš nesakau, kad atmetė – tai būtų neteisinga, o ne vien nepolitkorektiška, kaip stengėsi gražiai suformuluoti jie atsakyme. Sakau, kad atidėjo. Maža to, pasiūlė sėsti prie derybų stalo ir apsvarstyti sąlygas (t.y. – jau derėtis!), kada Klaipėda galėtų tapti tuo uostu. Būtų atmetę, taip būtų ir parašę: nematom reikalo. Dabar gi kviečia atvykti. Nori padėti. Pasirengę matyti Klaipėdą sėkminga kandidate, ir pasirengę dirbti su mumis tame procese, kad pasiektume rezultatą.

Ar yra tikrai koks naivuolis, kuris mano, kad nusiuntei paraišką – ir dar, žiū, jau iškart ir patenkina? Arba galima siuntinėti formaliai N kartų, tikintis, kad vienąkart ims ir patenkins. Taip ant fukso?

Tapimas VOR uostu yra nuoseklaus darbo procesas. Klausimas, ar iš tiesų pakankamai žmonių supranta ne tiek, kaip iki rezultato einama (primenu, VOR komitetas pasirengęs padėti tame kelyje!), bet ir iš tiesų nori tą tikslą pasiekti?

Kol kas tarp Klaipėdos “marinistų“ ir Tarybos nusiteikimo aš to nepastebiu. Ir nerodykite į kvailelį Sidą su kompanija kažkur Gedimino 14 Vilniuje – ten prieš tai buvo plikis Degėla, bet pinigais dar labiau gi nelijo, tačiau Tūkstantmečio Odisėja “Vienas vardas – Lietuva“ vis tik įvyko. Netgi pačiai Volvo Open 60 jachtai įsigyti, kiek žinau, nebuvo jokių valstybės ar ES dotacijų panaudota. O apdovanojimai, ordinai ir įvertinimas buvo jau tik po to. Po to, suprantate, o ne avansu.

Jūs, ponai savivaldoje, gi ir knechto buriuotojui pastatyti varganų tuzino šiukšliadėžių vertės litukų nesukrapštote. Ir nemanykite, kad tai nesusiję – padorūs žmonės neina į svečius pas nevaleikas. Knechto nereikia VOR komitetui – jo reikia mums (ne man ir mano chebrai, o ir jums – tai yra mums).

O jei nereikia… tai kažkaip sunku įsivaizduoti žmones, nuoširdžiai “vardan jūrinės Lietuvos“ besiderančius dėl VOR uosto statuso. Beje, knechto reikia ir tiems, kuriems skaudu, kad vaikai nelabai renkasi buriuoti ar buriuoja palaikiu inventoriumi. Pagalvokite kada laisvalaikiu apie tai, ponai.

O kam yra gaila 12 mln. Lt už tai, kad “šešios jachtos prie krantinės pastovės nuleistomis burėmis“, tai priminsiu velionį LBS garbės narį Nr.3 – artojų čempionatui buvo paskirta 2006 metais virš 5 mln. Lt, nors spauda virkavo, pamenu, ir apie išleistus pasekoje net 20 mln. Lt tos “mažos agrarinės šalies“, vieno triakordžio vegetaro, dainavusio ir apie vienišą jūreivį, žodžiais sakant, įvaizdžiui.

Nelabai kas tą čempionatą juk ir pamena, o artojų visa garbė vis tiek atiteko tik su čempionatu nieko bendro neturinčiai kumelei Sigutei, privertusiai nosimi vagoti gimtuosius arimus tą, kuris ir prie sovietų okupacijos kažkaip dirbo Lietuvai (net apie tai memuarus “parašė“, nors, ko gero, skaitant supranti, kad davė jam koldūnus lipdyti, bet gavosi cepelinai – pirštai per stori, matai).

 

amb2

Artojiškas bročingas (iš lrytas.lt nekrologo)

Tad neliūdėkite (ar nepiktdžiugaukite – nelygu požiūris į šį renginį) labai dėl VOR šiuo metu, nes optimistas manyje sako, kad jei Ambersail klubo chebra ir jiems talkinantys rankų nenuleis, tai mes tikrai kažkada pamatysime VOR65 flotilę Klaipėdoje. Net jei miestas nepastatys “man“ to knechto (teisingiau – viso miško garbės knechtų, ne vien Broniui Rožinskui!).

Nes nuojauta kažkaip kužda, kad sutarti pavyks ne prasčiau, nei dėl Eurobasketo, bet ir kainuos ženkliai pigiau, tame tarpe mokesčių mokėtojų pinigų.

* * *

Ir kad pavyktų sutarti, tai jau kelinti metai ir VO60 laivė “Ambersail“ varo platų kilvaterį tarptautinėse regatose, kur pilna ne tik jos škiperio Simono Steponavičiaus visuose mass media paminėjimuose, bet ir kalbama apie Lietuvą – būtent ne vien Simo (ar jo liežuvio ir asmeninio žavesio prieš kameras), o ir jo įgulos dėka!

Galiu lažintis, jūrinės ir buriuotojiškos tautos be locijos sunkiai surastų Lietuvą (jūrinę, ne artojišką jau!), bet jie maždaug nutuokia, kad čia mes esame Baltijoje, kažkur tarp skandinavų ir vokiečių (Guteką žinantys minėtų ir lenkus) ir kad turime kokius penkis uostus (jie neišvardintų visų, bet jei padėtumėt, tai pritartų: Vilnius, Kaunas, Klaipėda, Ryga ir Talinas – yeah, exactly! – nes… o kas tie latviai ar estai? A, tai čia jūsų prezidentas Krugmaną tviteryje į vietą padėjo? ir pan.). Ir mūsų, lietuvių, taip apie 8-12 milijonų gyventojų.

Nes kito paaiškinimo tam fenomenui paprasčiausiai nebūtų. Padarykite kada vietinių apklausą marinose, kur lankysis Ambersail – Juro “Klausimėlis“ nublanktų…

Bet grįžtu prie antrojo, ir jau malonaus, įvykio – pirmąkart lietuviai ir savo jachta dalyvavo Rolex Sydney to Hobart regatoje!

ambersail hobart

Ambersail pakeliui jau į Hobartą (iš The Fun Rolex Sydney to Hobart Race FB albumo)

Maža to, kad ten dalyvavo pirmąkart (japonai irgi pirmąkart ten atsidūrė – su labai aiškiu tikslu: kad apie juos Japonijoje šnekėtų, ir kad būtų galima japonus versti buriuotojų tauta; šypseną kelia mūsų ir jų misijų panašumas, lyginant su geografine padėtimi ir tautų dydžiais…). Dar ir atplaukė trylikti (aplenkdami tuos pačius japonus – banzai, samurajai!).

Na, cinikas manyje sako, kad jei būtų Simonas registravęsis ne “nulinėje“, o artimesnėje VO60 grupėje, tai būtų atplaukę įskaitoje antri, nes, išskyrus vieną (gal daugiau dėl apmaudžios klaidos, susisukus genakeriui) visus (!) kitus konkurentus su tokio tipo laivais aplenkė!

Maža to, jei jau žiūrėtumėte rezultatą tik tarp VO60 laivų, tai iš viso esame pirmi! Štai:

ambersail hobart 2

VO60 laivų rezultatai Rolex Sydney to Hobart Race 2012 (ačiū Pauliui Kovui už FB sudėliotą paveikslėlį!)

Stabtelėkite minutei: taip, pirmąkart dalyvaudami. Ne KMRas čia jums (nors manau, kad daug įgūdžių įgauta ir mūsų regatoje).

Ir visa tai – dėka navigatoriaus Raimundo Daubaro taktinių sprendimų (outsmarted locals, whatta… an ass! – manau, ne vienas ten taip niurnėjo po finišo, vydamas iš savo galvos mintį, kad gal reiktų kitąkart aštrandančių nuo Baltijos nekviesti), dėka vairininkų Raimundo Šiugždinio, Sauliaus Pajarsko ir Tauro Rymonio, bei dėka paties škiperio (dalyvio anketoje dar ir “praturtėjusio“, nes prirašyto kaip savininkas, nors, spėju, Ambersail yra veikiau sindikatas, nei privati nuosavybė?) Simono Steponavičiaus ir dėka jo įgulos (tikrai dera juos išvardinti!), kurią sudaro: Arūnas Burkšas, Ramūnas Bložė, Regimantas Buožius, Linas Ivanauskas, Tomas Ivanauskas, Paulius Jeršovas, Klaudio Kliučinskas, Gintautas Milevičius, Rokas Milevičius, Alvydas Naujėkas, Gediminas Sirvidas, Algimantas Variakojis ir Rokas Vaičiūnas.

Ačiū už smagias žinias iš anapus gaublio! Tarpušvenčiu Lietuvoje buriuotojai, netgi tokie “netikri“ kaip aš, turėjom gerą pramogą sekti eigą ir kaip jums sekėsi.

Na, šiuo atveju 13 skamba ne taip gražiai, kaip būtų skambėję 2, bet vis tiek sueis 2013-tais metais. Matyt, strategiškai žiūrint į ateitį, tai padės jiems derantis ir dėl VOR uosto projekto, ką aš žinau, tiesą sakant, kodėl registruojasi toje, kur elitas iš viršutinės buriuotojų lentynos, o ne kitoje, sau techniškai artimesnėje, grupėje, kur akivaizdžiai aplenkė visus VO60 – strateginių sprendimų suvokimas labiau logiškas ten, o ne čia, prie kompiuterio ekrano.

Tad gal ir trylikti, bet mes laikykim, kad vis tiek laimėjo – antri ar netgi pirmi. O už tai ne griekas ir grogo įkalti ne vien admirolo valandą, all hands ahoy! 

Todėl tebūna ir mums visiems šie 2013-ieji sėkmingi ne mažiau, nei užsibaigė 2012-ieji!

Komentarų: 3

  1. Gal kas pataisys, bet dalyvaujanti šalis įgyja teisę stop over’iui (sustojimui). Tai organizatoriai turbūt laukia, kol nusipirksim VOR65 :). Tada ir derėtis nereiks.

    Patinka

Parašyk atsiliepimą čia:

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.