Ir apie ką jūs čia dabar pagalvojot, šelmiai?
Apie šachmatus, sakot?
Na na… Tada ir aš apie šachmatus – bokštai ten visokie, valdovės…
Nors iš tiesų, tai Bitlas čia taip, gudruolis, sudėliojo planą, kad šio sezono buriuotojiškos vakaronės prasidėjo nuo Olando pasakojimo, ir tuo pačiu Olandu, tik jau kitu jo pasakojimu, užsibaigė, nes kaip pasakė Olandas: “kol jūs čia pliurpiat – mes buriuojam“.
Būtų galima už tai ir primušti, bet šioji paskutinioji (šį sezoną!) trijų dalių vakaronė su kordebaletu dar nebuvo pasiekusi savo grand finale multi troppo (ital. “didysis finalas su daugybiniais lavonėliais“), todėl pradžioje – allegro presto morto maestro! (gūglo vertimas į anglų kalbą nereikalauja vertimo į lietuvių: “gay soon die master“).
Pasitikrinot jau? Na, o aš apie ką…
* * *
O vakaronė prasidėjo pertrauka – toks va buvo atliktas vendas apsaugai suklaidinti.
Nors apsaugos veikiau reikėjo apačioje: mes vėl buvome nukreipti į “Kapšo“ tavernos palėpę, nes antrame aukšte giminės ir artimieji apraudojo vakaronių pabaigą prie fliakų ir naliesnykų, o pirmame aukšte plikabambės šokėjos rengėsi pakraipyti klubus musulmoniškos disco egzotikos mėgėjams prieš akis už porelę mūsų lakūnų – nuo galvos po banko bilietą.
Bet buriuotojiškos galvos iškart primetė, kad už tai išeitų du bokaliukai šnekučio (juk į pokalbius susirinkom, ar ne?), todėl nusprendė pasekti “lakūnų“ pavyzdžiu ir išsirikiavo prie alaus baro pilotės stovo. Stebėtinai gerai ėjo tamsusis, nes teko atmušti naujai bačkai kamščius. Bet geriau kamščius, nei kepenis. Kepenys irgi pasirinko mažesnę blogybę, todėl kūne įsivyravo Visatos harmonija.
* * *
Pirmasis savo allegro dalį pradėjo Algimantas Variakojis, “Ambersail“ klubo narys, apie… savo dvi meilužes!
Patikino, kad žmona labai nepavyduliauja. Sako, ypač tuomet, kai jis užimtas anomis dvejomis iškart (va va – ir aš sakau: geriau tokios žmonos, nei anos, kur Mahometo sekėjų bambatrynį varo pirmame aukšte!).
Nors iš tiesų, tai jis kalbėjo apie fotografiją ir buriavimą. Bet ilgai nekalbėjo – čia buvo tik uvertiūra, o greitai (it. allegro) apie “Ambersail“ istoriją papasakojo pats Mangė!
Pasirodo, jie nufilmavo susitikimą su juo, ką Algimantas ir uždėjo pažiūrėti, kur prie židinio Mangė dėstė “Ambersail“ laivo atsiradimo detales, ir koks tai buvo laivas, rodydamas skaidres. Dalį pacituosiu iš atminties, nes šįkart kompanija buvo intymesnė, nei tuomet Švedbankyje:
So ASSA-Abloy built two identical sister-boats: one for racing around the world, and another a love boat. You know, for testing and fucking. This boat is Ambersail now. And it continues this good tradition as I know. <…> and here you can see this design: the sperm is going out everywhere.
ASSA-Abloy spermavozas love boat, kai dar nebuvo Ambersail (iš seabreeze.com.au)
Aišku, nemanykite, kad visas pasakojimas buvo toks, bet kad praleidote rimtąją jo dalį, tai va štai jums prašom nors apie “ASSA-Abloy“, kai jis dar nebuvo “Ambersail“, dizainą ir tradicijas. Nes kaip sakė Magnus Olsson: “be istorijos negalite žiūrėti į priekį“.
Savo ruožtu, Simonas Steponavičius, “Ambersail“ škiperis, prisiminė plaukimą Karibų regatoje, kai Mangė pasiūlė nekonvencinį gojira burės panaudojimą (be kitų gerų patarimų, duotų dykai ir labai geranoriškai).
Ir šia džiugia nata išsiskirstėm į antraktą prieš andante dalį (o kai kas užsimesti kokios užkandos ant danties).
* * *
Antroji dalis buvo skirta ORC regatų formulei ir naujovėms, kurios laukia šį buriavimo sezoną Lietuvoje. Čia aš jau ramiai gurkšnojau savo tamsųjį Samson alutį, nes pusė teksto man buvo menkai suvokiama, kadangi mano pelengas yra nusimušęs dar gerokai ir be alaus, ir į sportinį buriavimą mano laivei vėjas nepučia.
Pasakysiu, kad ORC (Offshore Race Congress) formulė, matyt, įsigalės Lietuvoje jachtų apmatavimuose ir handikapo regatose. Kad numatoma birželį ORC Šventosios regata (ir čia pasidžiaugiau, kad nors mano projektas šiems metams Baltijoje neišdegė, bet tam pačiam sponsoriui parekomendavau Bitlą – ir jiems, labai tikėtina, jau bendrą kalbą surasti seksis geriau, tad gal ateis ir vėl kada šventė į mūsų prieplauką, nes rėmėjas yra įviliotas į buriavimo liūną, kur jį ir priinkaruosim), o tikslesnė data derinama su KSSS (Švedijos buriuotojų sąjunga). Kad pagal ORC vyks netgi regata Trakuose – gegužės gale (berods, 27 dieną, o tądien ir išvakarėse numatomi dar renginiai Trakuose, tad nepraleiskite progos pavėpsoti į jachtas!), ir čia kviečiami netgi nesportininkai, nes jiems irgi atskira grupė bus.
Bet iki tol įžangai savo informacija pasidalino Mingės jachtklubo komodoras Arūnas Speičys, inicijavęs ir dalyvavęs derinant jau ilgai stumiamą projektą dėl vaikų buriavimo Šilutės rajone, kuris turi daugiausiai vandens kelių ir į kurį galima atplaukti iš atviros jūros (į Klaipėdos miestą gali, bet ne į rajoną). Ir ką turim?
O gi tą, kad vaikų buriavimo ten iš esmės net nėra… Mingės buriuotojai turi priemones ir norą, tik vis kažkaip rimti dėdės iš visokių institucijų šito anarchistinio sąjūdžio nesupranta. Mat pernai pasirodė upėje “Optimistai“, tai visiems ten iš laivybos kontrolių piestu pasistojo šeriai – kaip čia taip galima?!
Teko Arūnui baksnoti į CEVNI – Europos vidaus vandenų kodeksą, kurį Lietuva pagaliau teikėsi ratifikuoti. O pagal jį visi laivai yra lygiateisiai farvaterio eismo dalyviai, ir nėra čia ko buriuotojų iš jo vaikyti. O tai taip pat reiškia, kad vaikai turi tokią pačią teisę ten plaukioti savo “voniomis su bure“, kaip ir dėdės su motorlaiviais. Ir kol dar šitie iš šoko neatsigavo, tai pastatys patys Mingės anarchistai ženklus, kurie praneš, kad buriuoti čia leidžiama (nors ir taip leidžiama).
Maža to, pastatys jie ir kitus navigacinius ženklus, kurie valstybinėms atitinkamoms institucijoms, deja, yra didelė našta ir pasturgalio maudesys. “Anarchija – tvarkos motina“, iš tiesų…
Buriavimas dažniausiai prasideda taip (iš watercraftsonline.com)
Ir dar išduosiu vieną paslaptį (tik jūs niekam nesakykit!): Krokų Lankų ežere iš tiesų kol kas buriuoti neleidžiama, bet… pasirodo, kad tas ežeras prasideda ne iškart nuo upės, o tik nuo antrosios įlankos! Todėl visiškai legalu buriuoti Krokų Lankų prieangyje, už pirmosios įlankos, nes ten dar vis “upė“, o ne draustinis.
Tad vaikai ten ir kelsis – ir jiems saugu, ir dėdėms ne taip pikta, kad mažasis ekologiškas vandens transportas drįsta škertikais su jais matuotis.
* * *
Trečioji dalis finale prasidėjo nuo reklamos – nes kaip gi be jos šiais laikais?
Iš tiesų, tai bokalas jau buvo nusausintas, kai prieš akis ekrane matau vaizdą: filmuota išilgai laivo atgal, ir nuo laivagalio ateina į kamerą Simonas Steponavičius. Ir jis ateina į salę ir eina prie kompiuterio ir projektoriaus. Visiškas siurrealizmas: 2D vaizdas materializuojasi į 3D, ir dar pakeliui Simonas spėja apsirengti, nes čia ne Karibai gi.
Iš tiesų, taip sutapo, nes abejoju, ar jis pats matė, kas yra rodoma, kai “jis“ dingo ekrane ir jau jis pats atsirado tą pačią sekundę prie ekrano. Sakytum, technika sparčiai tobulėja… Nežinau, ką galvojo pirmieji kinematografo žiūrovai, matydami, kaip į juos atpūškuoja garvežys. Jis Simonas būtų garvežys, tai gal pabėgčiau.
Bet jis iš tikro pakvietė dalyvauti gegužės pradžioje Antigua Sailing Week regatoje. Neskaitant bilietų (turėtų būti apie 2500Lt) ir kranto asmeninių išlaidų, dalyvavimas regatoje “Ambersail“ įguloje su mokesčiais ir maistu kainuos apie 3500Lt (Simonas čia pat pasiūlė nuolaidą first minute offer).
Jie planuoja dabar daugiau vaidmens ir krūvio perleisti būtent naujokams, patys daugiau prisidėdami patarimais – tad yra proga labai realiai ne tik išbandyti, bet ir tam tikra prasme įsisavinti Volvo Open 60 klasės lenktyninį okeaninį burinį bolidą. Adrenaliną ir nevalingą erekciją, sako, garantuoja (galite tikėti ir Mange).
Susisiekti dėl užsiverbavimo ir detalių galite su Simonu per facebook arba el.p.: simas eta sailing taškas lt. Karibai ir “Ambersail“ – žinote ką nors geriau?…
Olandas žino ne blogiau, nes jau apturėjo šiemet laimę paburiuoti Karibuose, tik ne “Ambersail“, o Reliant 59 laivu su škiperiu Dariumi Vinkevičiumi. Ką ir ketino papasakoti, sukeldamas mums seilėtekį nuotraukomis (tos, kur rodo jo pliką užpakalį, neskaičiuosim).
Vietiniai (negrai) ten labai paslaugūs – nespėjai apsižiūrėti, o jau ėmė ir padarė. Matyt, juos čia taip išmuštravo dar nuo anuomet, kad prisimena. Taip ir nori patarnauti. Tikrai darbštūs. Kaip ir prie laivų nelenda. Irgi, matyt, prisimena dar, kaip čia vežė. Netraukia jų visai buriavimas.
Beje, įdomus sutapimas: statant automobilį prieš susitikimą, klausiausi BBC World radio, kur pasakota, kaip dizaineris Jean Paul Gaultier buvo teismo nuteistas už rasistinį atsiliepimą, sumokėjo baudą ir dar buvo priverstas viešai pripažinti, kad jo atsiliepimas buvo “imbeciliškas“. Esmė? Kaip ir mūsų teismas visai neseniai dėl žodžio “negras“ vartojimo lietuvių kalboje, taip ir prancūzų nustatė, kad išsireiškimas “dirbti kaip negrui“ – yra senas priežodis, neturintis rasistinės ir žeminančios prasmės. Bėda buvo dėl kitos dalies, kur dizaineris teigė, kad “visi negrai yra tinginiai“. Nors nesakė, kad Olandą būtų į teismą liudininku kvietę…
Bet liudininku pabuvo Simonas, nepamiršęs pratraukti pro kilį per dantį kai kurių pastabų. Olandas, tarkime, pasakoja, kad atstumai Karibuose didesni, lyginant su ta pačia Graikija, tad norint kur nors nuplaukti iš vienos salos į kitą, tai reikia ilgiau paplaukti.
– Arba reikia greitesnio laivo! – girdisi Simono replika.
Buriavimas Karibuose – nuo seno (iš pirates-of-the-caribbean-4-trailer.blogspot.com)
Olandas atsilygina kita proga. Kai Simonas pasakoja, kad jie įpratę susirasti “Ambersail“ pagal ilgiausią styrantį stiebą, matomą iš toli, tai šioje Karibų regatoje, deja, to padaryti negali, nes mato atvykę… stiebų mišką (“Sitkūnai“ – Simono pastaba), ir ant ne vieno yra raudonas žibintas viršūnėje (reiškia, virš 50 metrų aukščio, o ne kad “palaidos moterys teikia paslaugas“!).
– O mes stovėjome prie “Telefonica“ (Volvo Open 70, kuris yra dar didesnis už “Ambersail“ – mano past.), ir iš mūsų laivo tai jie net mažesni atrodė… – šypsosi Olandas.
Iš esmės, tai norisi ir man į Karibus, prisipažinsiu. Vien jau tas privalumas, kad… ne, romas, aišku, irgi gerai, bet nuolat pučiantis pasatas. Geriausia, kaip pataria Olandas, tik nenuplaukti toli į vakarus, nes šitas rytys paskui pūs į nosį, ir teks ilgai ir nuobodžiai grįžinėti įvėjyje, o tokiu atveju, žinia, kelias ir laikas bent jau dvigubėja.
Na, gal kada nors. Vis tik Karibai būtų geresnė alternatyva slidėms, kuomet nelabai palankus sezonas ir Viduržemyje buriuoti, o pas mus siaučia “Zuokulos energija“ žiema. Šalta darosi ir norisi ilgesnių kelnių, anot Simono, kai ten oro temperatūra nukrinta iki +25C.
– Pas jus (sic! – mano past.) čia vasarį -30, o ten, Karibuose, +30 – antrina Olandas.
Ir dar ten žvejai turės ką veikti. Ir romo mėgėjai. Ir šiaip ten šilta – nes Karibai gi!
Atsirifuojam?… (iš caribbean-cruises-report.info)
Jei ne šiemet, tai tikrai ieškokite, manau, dabar ir Olando, nes apsižiūrėjęs ten, kas ir kur yra blogai padėta, jis mielai plauktų dabar ir škiperiu.
Lėktuvas iki Paryžiaus yra beveik dykai, nes iš Kauno skraidina airių “Mėslita Airlines“, o iki Karibų – ne tiek ir brangu, palyginus, kaip kad kitąkart per Europą skristi ne pigiosiomis. Pusantro gabalo baksų kišenėje dviem savaitėms kranto malonumams irgi gerai turėti. Visa kita informacija kuo puikiausiai išsigūglinama.
* * *
Kas dar buvo gero, bet ne oficialioje programoje?
Susipažinom su Martynu asmeniškai – jo tądien kaip tik gimtadienis. Gaila, neprisijungiau “kordebaletui“, nes buvau pažadėjęs grįžti iki 22 val. namo (spėjau). Vienas jų kelionės “trolių“ Virgas taip pat pakvietė plaukti į ledinukų šalį Islandiją vikingų keliais iš trolių šalies Škotijos – ir rezervuoti bilietus jau reikia dabar.
Deja, aš planuoju, o anas Kikentojas Aukštybėse mėgsta sėti gėrį, tad nusimato ne planuoto (ar, jei savęs neapgaudinėčiau – ketinto ir svajoto?) buriavimo daugiau šiemet, o darbų (pinigai, o ne pats darbas, kuris, deja, ne visada virsta šlamančiais, būtų dar geriau, tai varyčiau į visur, ką čia jums irgi rekomenduoju vis). Padūsaukim ir palinkėkim jiems dar vienos geros kelionės!
Taip pat, jei ne higieniniai sumetimai, tai galėčiau rankos nesiplauti, nes ją spaudė pats šv. Petras! Taip, Ubartas, d.ž.k. Sniegius iš “Anties“! OMG!!! Jei būčiau paauglė, tai dabar nualpčiau!…
Tad jei dar yra vietos įguloje, tai tikrai rašykite škiperiui Martynui, ir mikliai, tai gal išplauksite į Islandiją arba iš jos į Škotiją – el.p.: spinakeris eta gmail taškas com. Ir tada aš dūsausiu ir pavydėsiu jums.
Dar pakalbėjom su Artūru Dovydėnu ir jo dviem kolegomis iš Sailing Chefs kompanijos, o pastarieji buriavo Kuboje (apie juos minėjau jau). Sakau, kad va į kurią kompaniją, jei ne pas Petrą, tai šituos reiktų prašytis – bent jau visada skaniai pavalgęs būsi!… Sutapimas dar vienas: po pertraukėlės išsitraukiu savo išmaniuką, o pirmas naujienų vaizdelis yra… Sailing Chefs įrašas iš FB.
Vakaronės pas Bitlą… iki kito (ne)sezono (iš blog.tadroberts.ca)
Aišku, malonu buvo pabendrauti ir su Dėde Romu. Artimiausiu metu čia įdėsiu paredaguotą jo pasakojimą apie plaukimą į Alandus, kur nuotraukoje ir tekste bus ir jau minėtasis Olandas (susirimavo), ir Virgas. Kad Romualdas nerašo savo tinklaraščio, tai ne priežastis toms istorijoms likti užmarštyje, ar ne? Aš vieta skipper.lt pasidalinsiu – man negaila, o ir jums, mieli skaitytojai, pramoga.
O kad apie istorijas ir rašymą – turi jau pasirodyti naujas “Vėjo!3“ numeris, kuris, veikiausiai, bus pristatytas ketvirtadienį, balandžio 5 dieną toje pačioje vietoje tuo pačiu laiku, kaip ir šitos vakaronės, bet… jos šiam sezonui šeimininko Bitlo verdiktu yra oficialiai užbaigtos, ir prasidės jau tik nuo lapkričio antros savaitės.
Nes jau Nemunas ledus išnešė, ir iš Mingės galima išplaukti į marias ir jūras, tad kas dar rinksis padūsauti apie buriavimą, kai bus galima jau buriuoti ir kvėpti pilna krūtine laisvą vėją?!
Ahoy!
na va viskas kaip ir gerai ale alandai neuzmirsti ir rods jau buvo viesumoje pristatyti
PatinkaPatinka
Buvo, bet ten plačiai žinomas siaurame ratelyje tekstas – duosim kelią į platesnius vandenis. 🙂
PatinkaPatinka
Toks…lengvas,geras straipsnelis! Fain buvo paskaityt pries miega 🙂
PatinkaPatinka
Labai migdantis? 😉
PatinkaPatinka
5 su + (pagal sena mada)
PatinkaPatinka
Ačiū labai (pagal naują madą). 🙂
PatinkaPatinka