Dodekanesas-2011: 10/11 – Medaliai


2011-06-16, ketvirtadienis, Kos Marina: 36-53,519N 027-18,067E

Approached vessel, leiskite jus aplenkti iš kairės!“ – graikiškai, matyt, taip kelto kapitonas susisiekė 16-tu kanalu su nedideliu tanklaiviu Turkijos vandenyse.

Ja, ja, jawohl! – atsakė jam lenkiamasis. Spėju, lenkiančiojo draugas. Po kelto džiaugsmingo paraginimo “Sprechen Sie, bitte!“ pratęsti pokalbį, jiedu dar apsikeitė keliomis frazėmis savo kalba, ir eteris nutilo vėl.

Ir daugiau nieko nevyko – jei neskaityti prasilenkimo su vėjo nupūstu į jūrą pripučiamu čiužiniu, kurio mums jau nebereikia…

Vėjyje apibrizgusi laivo vėliava

Paskutinė atkarpa nuo Nisyro iki Koso ėjo ramiai birbiant varikliui bemaž visiškoje tykoje (dzūkiškai – štilyje), vėliavėlėms bejėgiškai kadaruojant ant flagfalų. Padėjėjas Marius, kelionės metu padaręs “karjerą“ nuo visiškai žalio naujoko iki mano padėjėjo, tabako dūmu imitavo vindeksą, ieškodamas tikros ir menamos oro masės judėjimo krypties.

Merginos iš pradžių pasidegino priekiniame denyje, o paskui atsigaivino šaltu dušu laivagalyje. Junga nusprendė pavairuoti, tad vėžinosi tai laikydamasi kurso pagal kompasą, tai pagal orientyrus, tai vėl perjungdama į autopilotą, kad atsineštų iš šaldytuvo dar vieną skardinę “Fantos“. Kiekvienas pramogavo taip, kaip jam išeina. Aš fotografavau debesis, susidarančius virš kilvateryje pasiliekančios Nisyros salos.

Besiformuojantys debesų bokštai virš Nisyros salos

Iš pradžių jie mane nugasdino – mat, iš nugaros pranašautas vėjas, o tokie debesų bokštai mūsų platumose nieko gero nežada. Tačiau vėliau, kai jie sutrūkinėjo ir pradėjo formuotis kiti iš naujo, suvokiau ir virš salos veikiantį jų susidarymo “mechanizmą“, todėl nusiraminau: iš salą supančios jūros atslenka šaltesnis ir drėgnesnis oras į pakilusio aukštyn nuo sparčiai kaistančios sausumos oro vietą, kuris aukščiau vėsta ir turėta jame drėgmė kondensuojasi į debesis.

Tačiau ugnikalnio kaldera, kurios dugnas yra įkaitęs labiau ir už vidurdienį prikepintą aplinką, šį procesą dar labiau paspartina, todėl va ir pripumpuoja tuos tokius aukštus debesis šitame bevėjyje. Pagal prognozes, vėjas turėjo pakilti iki 3 balų tik antroje dienos pusėje, bet… tai negi dabar jo lauksi?

Kos pilis

Priplaukėme iki Koso marinos, išsišaukėme pagalbininkus (77 kanalas; be leidimo ir palydos įplaukti draudžiama!). Iš pradžių kažką varę tarpusavyje graikiškai, po “efcharisto!“ jau paprašė paplūduriuoti prie įplaukimo, nes locmanas (taip jie skambiai vadina pagalbininkų pripučiamas valteles) yra kol kas užimtas.

Kai galop priplaukė iki mūsų, mes užsimanėme “diesel!“. Paaiškino, kad degalinė yra ne pačioje marinoje, o už jos, iš pietinės pusės, ir netgi tuo pats kažkiek apsidžiaugė, mat gausiąs pertraukėlę atsipūsti. O ir vietos dar turės mums paieškoti sugrįžus, nes, pasirodo, nėra ji išpirkta, kaip dievagojosi laivą išnuomavęs vadybininkas. Bet – “don’t worry, Amalia!“ (kirtis ant i).

Laivo duženos anapus degalinės molo

Užbėgdamas už akių pasakysiu, kad vietą ras, kaip rado ir visiems čia vakarop, kol dar nesutemo, sugužėjusiems kitiems laivams, kuriems tekdavo palaukti gerą pusvalandį reide, kol juos nulydės, nors dirbo išsijuosę (aha, papasakokite jiems, kad graikai “tinginiai“!) net du locmanai su savo kateriukais (net įtariu, kad visiškai sutemus ir atplaukus kažkam, jau jo nebepriėmė – nėra čia ko patamsyje ir apgraibomis prigrūstoje marinoje blakutinėti!).

O paskui… paskui mus nakvynei perstatys prie išorinio marinos molo – vidinėje, aišku, jo pusėje, kur numatytos, matyt, laikinos vietos švartavimui kokių didesnių laivų, nes pritrūko vietos marinoje prie pontonų svarbesniems svečiams. Mes savo reisą jau gi baigėm.

Mūsų stiebas jau namų uoste – Kos Marina

Grįžę iš degalinės ir vėl sulaukę “piloto“, kiek pasimalėm su juo po mariną, kol jis nugrūdo mus į dar kitą vietą, arčiau krantinės, prisirišęs ir nuvairavęs laivo, kurį vairavau per pusę akvatorijos atbulą (o šis “benetūškės“ modelis to visai nemėgsta, lyginant su pernykščiu “diufuru“), nosį kur jai dera, kol toji nesumanė neatsiklaususi manęs nušnioti kitų laivų nosių. Įvarė kaip ranką į pirštinę – būtent ankštumo prasme.

Vienas anksčiau išlipęs įgulos narys jau laukė prieplaukoje, iš toli švietęs savo geltonais lietuviško krepšininko marškinėliais ir padėjęs permesti švartovus, o kiti dar du neužilgo, tarsi nujausdami, kada atplaukiam, irgi prisistatė kavai (pakeliui iš nudistų paplūdimio), nešini spurgomis. Tad – visi vėl krūvoje, besidalinantys praėjusių dienų patirtais įspūdžiais…

Hipokrato platanas Kose

Nuplaukta per šias dvi savaites 243.2 jūrmylės, jūroje praleista apie 52 valandos. Daug tai ar mažai?

Vieniems buvo ir vienos savaitės ganėtinai jau daug, kai kam – dar norėtųsi ir trečios, nes prasta diena jūroje tikrai yra žymiai smagesnė už gerą dieną kontoroje… Kelios dienos buvo praleistos niekur neplaukiant ir laukiant meltemio susilpnėjimo. Ne viena ir ne dvi jūrmylės nuplauktos, birbinant variklį – jūra buvo lygi kaip ežeras, o vėjo taip ir nesulaukėm. Bet va būtent buriuojant laivo prietaisai užfiksavo 8.6 mazgų greitį, o GPS jį rodė esant ir virš 9.

Buvo visko. Bet tokia ir yra jūra – įvairi ir visokia. Gal tuo ji ir žavi?… Viliuosi, kad kada nors patiks ir jums.

Beliko išdalinti boržominautams tik atminimo medalius, apie kuriuos jie net nenutuokia…

Atminimo medalis, skirtas Dodekaneso 2011 metų plaukimui “Borjomi Odisėja – Vandens stichija“

* * *

Daugiau nuotraukų – facebook albume

Įžanga – Pradžių pradžia

Ankstesnė ataskaita – Borjomi – vulkaninės kilmės

Vietoje pabaigos – Apibendrinimai

_______________

(c) skipper.lt

Parašyk atsiliepimą čia:

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.