Dodekanesas-2011: 2/11 – Pasveikinkim vieni kitus!

2011-06-07, antradienis, Rodos Mandraki: 36-27,035N 028-13,668E.

“Pasveikinkim vieni kitus, nes tai daryti šitaip lengva!“

– dainuojama reklamoje apie Lietuvos proveržį interneto srityje, o, kaip juokavo mano draugai škiperiai Filas su Vitalijumi, Graikija yra “laukinis kraštas“, ir šiuo požiūriu mūsų kelionėje tuo jau įsitikinom, kuomet žinutes apie kelionę siųsti kitąkart gali tik SMS būdu (mobilaus telefono ryšys veikia bemaž visur be priekaištų), nes jei ir prisijungi prie kokio wi-fi, tai ryšys toks nepastovus, kad nuotraukų neprikabinsi…

Tad prašome per daug nepykti, kad vėluojame informuoti, kaip ir per daug nepavyduliauti, kad mes jau čia visiškai atsipūtėme, pamiršę apie gimtinę ir jos mielus gyventojus.

Kaip ir graikus suprasti galima – čia yra visiško relakso šalis, todėl… na, jums, kaip ir jiems, kas iš tikro įdomiau: vė vė vė ar pabūti saulutėje, ar, kaip mūsų atveju – pasidžiaugti vė-vė-vėju?

O jis ne itin palepino, kuo pradedantieji keliautojai jachta gal tik labiau džiaugėsi, kai mano padėjėjas Ernestas grasinosi viršyti dienos greičio rekordą 8.6 mazgus ir visus “pavėžinti devyniais“. Kol kas laikomės planinių 6, o kartais “tik“ 5 mazgų, nes per šias dienas paburzginome variklį jau tuziną valandų…

Labai “ekstremalus buriavimas“ (rusiškai Vitalijaus apibūdinimas skambėjo kaip “суровый яхтинг“ – “atšiaurusis jachtingas“), labai. Ir džiaugiuosi įgula, kuri puikiai šiandien halsavo prie įplaukimo į Rodą, kur vėjo buvo jau 3-4 balai (čia toks stiprumas, kuomet katinų dar nenupučia, bet žiurkėnų sušukuoti šeimyninei nuotraukai dailiai jau nebepavyks).

Dažniausiai jachtą vairuoja ARNAS – taip mes bocmano garbei praminėme autopilotą (Auto Responsive Navigation Assistance System), todėl laivo žurnalo įraše, kas prie vairo, Arnas ir ARNAS skiriasi tik pagal užrašymo būdą. ARNAS pelno daugiausiai stažo jūrmylių vairuodamas, tad Arnas šiandien neapsikentęs jau nusprendė su juo pasirungti vairavimo tikslume, įrodydamas, kad priprogramuota geležis tikrai nėra protingesnė už geležies programuotoją.

Įrodė.

Simi Yali – Rodos Mandraki 2011-06-07: 25.9 nM per 4.6 h.

Šianakt, 2011-06-07, nakvojam Rode, o prisišvartavę esame Mandraki uoste.

Tame pačiame, kurio vartus puošė vienas iš 7 antikinių pasaulio stebuklų – bemaž 32 metrų (pėdomis skamba įspūdingiau – 105…) aukščio bronzinė saulės dievo Helio statula, vadinta Rodo kolosu.

Nežinau kaip kitiems, bet man, kaip škiperiui, įplaukti pro šio uosto vartus buvo toks savotiškas… šiurpuliukas. Ne dėl navigacinių sunkumų (juolab, kad ir vietą mes buvome rezervavęsi iš anksto, o ir inkaravimosi nebereikia – yra jau “mūringai“). Tiesiog – tai vienas seniausių ir istorinių uostų, o “navigacijos lopšyje“ – dar ir garbė kiekvienam škiperiui čia įvesti savo laivą.

Ne everestų ir hornų prasme, aišku.

Mieste apstu Borjomi simbolių, ir mes ketiname ryt dar juos kiek papildyti. Bet apie tai – vėliau.

Tilos Livadhia – Simi Yali 2011-06-06: 29.2 nM per 6.83 h.

Prieš tai, 2011-06-06, lankėmės Simi saloje (36-36,943N 027-50,244E). Nežinau, kaip galima gyventi “atviruke“.

Jo karalius Nirėjas Homero minimas kaip gražiausias graikas (kad ir ką jiems tuomet tai reiškė…) po Achilo. Trojos kare dalyvavo su savo trimis galeromis (pasiturintis!…), dar ne vieną Agamenono organizuotam švento keršto žygiui pastatė.

Simi gyventojai labiausiai ir garsėja Egėjuje kaip laivų statytojai, ir, spėkite iš vieno karto, kur buvo pastatytas Jasono argonautų laivas?…

Prisišvartavome, galima sakyti, prie šaligatvio, kur kitoje gatvelės pusėje – taverna, o joje dirba žavi šviesiaplaukė lietuvaitė, pasiilgusi šaltibarščių (karvės uolomis nesikarsto ir skurdžios žolės nerupšnoja čia, todėl kefyro niekur nerasite, net jei reikiamus produktus ir “susišaudysite“).

Bet latvių merginų dainos gretimoje jachtoje nors ir buvo gražios ir melodingos, tačiau iki 3 val. ryto – ne pati geriausia lopšinė, nors ir miegant iš esmės “gatvėje“.

Ir jei kas nors vis dar kompleksuoja, kad mūsų šalies nežino ir vis painioja su Ryga, tai būkite ramūs: paflirtuoti su jomis atėję švedai nelabai nutuokė, nei kur ta Ryga, nei kur ta Latvija – susivokė tik dėl desperatiškojo paaiškinimo apie “vieną iš Baltijos valstybių“ (pilnai laurai jų maulėse todėl galėjo atitekti ir Klaipėdai), apsidžiaugę, kad jie patys – “iš anapus Baltijos“. Kaimynai…

Kos Marina – Tilos Livadhia 2011-06-05: 38.6 nM per 7.75 h.

Dar prieš tai, 2011-06-05 – Tilos (36-24,427N 027-23,588E).

Visiškai rami sala, turistų nelabai dar atrasta, kurios sostinę galima pavadinti veikiau kaimu, tik tiek, kad pakrante tęsiasi paplūdimys, o šalia jo – stovi virtinė dviaukščių poilsio namų virtinė.

Čia nuo žemyno atskilusioje dalyje, virtusioje į salą, užsilikę paskutiniai Europos drambliai palaipsniui susitraukė iki minidrambliukų. Jų nebesutiksi dabar klajojančių pakrantėmis, aišku, bet atkastus kaulus galima apžiūrėti palentologijos muziejuje gretimame nuo mūsų lankytos Livadhia (sostinė!) kaimelyje (raktas nuo muziejaus – rotušėje).

O mes gūsingą naktį praleidome ant inkaro “paplūdimyje“, bocmanui vis šokinėjant iš miegų, ar dar mūsų nenunešė, kaip gretimą vokiečių, kuriems labai knietėjo mus pamokyti, kaip teisingai dera inkaruotis (jei kas jums ten aiškins, kad ką nors ne visai teisingai darote, galite iškart klausti neprašyto patarėjo “a šprechen ze doič, bičas, ką?“) jachtą, skirtingai nuo mūsų, užsiinkaravusią iškart – jie darkart inkaravosi naktį, o mūsų inkaras, ištrūkęs dieną po 10 minučių, už tai išlaikė po to visą naktį…

Ryt – Lindos, senoji Rodo salos sostinė.

Šiame mieste strielkas (iš rus. – pasitarimus) ir mytus (iš angl. – susitikimus) dėl prekybos Viduržemyje darė graikai su finikiečiais, čia lankėsi Heraklis, Aleksandras Makedonietis, Elena Trojietė, šv. Paulius… tai kuo mes, lietuviai, prastesni?

Ahoy!

* * *

Daugiau nuotraukų – facebook: 2011-06-04 Kos, 2011-06-05 Tilos, 2011-06-06 Simi, 2011-06-07 Rodos.

Įžanga – Pradžių pradžia.

Antroji ataskaita – Sukasi ratu mano meilės laivas

_____________

2011 (c) skipper.lt

Komentarų: 4

1. O foto facebook’e gal galima padaryti matomas ir neturintiems facebook’o paskyros? [Taip, tokių dar yra, nes kai kam niekas nesako, kokiu vardu ir slaptažodžiu ten reikia jungtis 😉 ]

Patinka

1. Matyt, kad tokie yra pačios snukiaknygės, siekiančios tokiu būdu padidinti savo narių skaičių, o ne mano nustatymai, nes aš ten prieinamumą ir matomumą esu nustatęs ant “visiems“… 😦

Iš tikro, man FB yra ne daugiau, nei šio tinklaraščio pridėtinis fotoalbumas su papildomomis, nors ir nebūtinomis, funkcijomis – vienintelį tame privalumą ir matau. Gaila, kad nuotraukos todėl tampa neprieinamos nesantiems FB nariams. Nepagalvojau apie tai iš anksto, o antrojo albumo vietos tai jau nebeieškosiu.

Ir kadangi esu kartą jau paskyrą iš ten išsitrynęs (buvo toks tarptautinis flashmob “išsitrink iš FB“, tai sudalyvavau, buvęs nariu 10 minučių), tai FB administracija dabar už tai kategoriškai antrąkart neleido atnaujinti jos senuoju ir būtent šiai temai naudojamu el.paštu, kuris yra kontaktuose! 🙂

Tad manęs nestebina, kad žmonės nesiregistruoja FB. Mane veikiau stebina, kuomet ten registruojamasi vardan kokios nors “socializacijos“. 😉

Patinka

1. Ne, ten, pirma, lietuviškai, o antra, tai nustatymai tik: “visiems“, “tik draugams“ ir “tik draugų draugams“ arba dar “pritaikyti“, kur gali iš viso privilegijuotų VIPų ar kokių PNG (persona non grata) individualų sąrašą padaryti. Mano visada stovi tik ant “visiems“…

Tad, matyt, tik snukiaknygės nariams gaunasi tas jų “visiems“, nes kai kurie “visi“ yra ne tokie “kaip visi“, perfrazuojant Orvelą. 🙂

Parašyk atsiliepimą čia:

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.