Klaipėda,
2009-08-01
šeštadienis
_______________________________
Tęsinys. Pradžia čia:
Dievas davė man protelį,
Kad nesėdau į laivelį…
– kaip dainuojama vienoje lietuviškoje tautinėje šantėje. O vis tik…
Olandijos jaunimui mokyti specialiai pastatytas “Eendracht“ svetingai atvėrė savo trapą lankymui, todėl iškart stojome į eilutę:
Eilę reguliavo jūreivė – kuriai nepaklusti niekas nedrįso, o ir jūroje, manau, retas kuris priešgyniautų:
Bestovėdami pasižvalgom – burlaivių krantinė žiūrint iš kito molo galo. Dešinėje oriai plazda daniškas giuisas – irgi reta, kiek pastebėjau, pirmagalio iškilminga vėliava:
Jau viduje, o čia – škunos rinda (varpas), kuri stebėtinai žemai kabo, lyg nykštukams už bulingo (trumpiausia virvė laive – kaip tik šio varpo) ją patampyti skirta (arba iki denio graibymo prisilakusiems jūreiviams):
Gervių ūkis prie stiebo – stebėtinai viskas šiuolaikiška:
Įėjimas į kajutkompaniją – “chamams“ nuo kranto uždarytas, ir niekas taurelės degtinės, kaip Petro I įsake, neįpils (žr. Antrasis, kuris yra trečias):
Įrėminta Klaipėdos uosto locija – rengtasi atplaukimui kruopščiai, o ir, matyt, ne paskutinis kartas, kad rėminti prireikė:
Vienas iš kompasų – jie ne naktauze priešais šturvalą, kaip įprasta, bet išdėstyti buriuotojams įprastu daugiau būdu palei bortus prie vairo atvirame kokpite:
O čia ir yra toji kokpite “po atviru dangumi“ esanti dar viena vairininko vieta:
Aš taip manau, kad ši vis tik irgi yra darbinė, o ne butaforinė turistams pažiopsoti, kaip įrengta “Kruzernšterne“ (ir, spėju, “Sedove“).
Radome ir “antikvariato“ – falų ir šotų galams tvirtinti įrengta dalis tradiciniu būdu, su “kaiščiais“:
Ir patraukėme į jutą (galinį denį) į “lauko kavinę“ atsigaivinti kava, arbata (po 3 Lt) beigi kola (5 litai skardinė – olandai tikrai nebrangininkai, alus – 5 litai, kai krante mūsiškiai ir po 6 nesidrovėjo lupti). Štai čia viena iš denio kajutkompanijos “freskų“ su barometru (lyja jau tikrinasi parodymus su savuoju?…):
Labai kiekvienam buriuotojui pažįstama įprastinė gervė ir čia rado savo vietą:
Stakselšoto karietėlė su bėgeliu bei dailiai suringuota virvė (Ordnung muss sein!) ant bako (priekiniame denyje):
O vis tik su jais buvo galima pasileisti į trijų dienų kelionę – ir visai nebrangiai:
Palyginimui pasakysiu, kad pigiausias jų laive buvo šios regatos etapas Turku-Klaipėda, kuris kainavo 585 EUR, tad pasiplaukioti už 50 EUR dienai (kas nesudaro ir 200 litų!) – tikrai pigu, nes jachtos nuoma kainuoja daug brangiau…
Vienok, antspauduotas, kaip laive buvęs, bet vis tik “neužšanchajintas“, beigi Skapeno klastai (primenu klasiką: “ir velnias nešė mane į tą galerą!“) nepasidavęs (dėl ko vis tik džiaugtis neišeina):
Beje, paprašiau, kad antspaudą atminimui įkaltų į mano užrašų knygutę, kurios gale tradiciškai įmetu vis kokią naudingą informaciją, kurios prireikia kaip “špargalkės“. Jūreivė (taip, dar viena!) vos pažvelgusi į tą puslapį iškart šūktelėjo: “- O, Bofortas!“ – ir ten tikrai buvo perrašyta Beaufort skalė vėjui ir bangavimui…
Atsisveikinimui oro bučkis paskuigaliui ir pagarba Nyderlandų ensinui:
Ir mes traukiame toliau…
хорошая шутка =) надо будет запомнить.
PatinkaPatinka
Как сегодня шутили по радио: “поверье кулинаров гласит: если хотите завтрака в кровать – спите в кухне“ Или “на кухне“?
Нет, там про Украину просто спор вспомнил. Если украинцы считают свой язык отличным от русского, то пусть говорят “в“. А раз Гоголь написал “на“ и так принято по-русски, то им какая разница? А кто какой там нации – с претензиями или без, то мне как-то по барабану. Я не спрашиваю как тот Пётр Орлов из “72 метров“:
“- А ты часом не хохол? А то был у нас там один…“ 🙂
PatinkaPatinka
а я могу на коврике спать и кофе приносить =)
блин! вот так всегда! я ж типа пошутил, а меня опять записали в этого, как его… нацци чего-то там 😦
PatinkaPatinka
Мог бы предложит, но пока мы так не знакомы, мои родные в истерию не впадут, но не поймут точно. 🙂
Понял, и “в морду“ не путаю, хотя слышал “сунуть в лапу“ – это как “в Украину“… 😉
PatinkaPatinka
можно и в этом, но мне в вильнюсе неукого остановиться 😦
главное не перепутать: дать на лапу и дать в морду =)
PatinkaPatinka
Вильнюс никуда не денется – можно и в этом. 🙂
Пока не заходит, а дадим в лапу – зайдут! 😀
Если серьёзно, просто были планы некоторых позвать прийти. Не будет под эгидой Tall Ships Race, но корабли придут, если договорятся. Не все, конечно, но больше посмотреть, чем сейчас имеем: учебная шхуна Брабандер Клайпедского университета и не работающая “шашлычница“ баркентина Меридиан.
И да, пожалуй, соглашусь на счёт столицы: чем меньше клерков всяких, тем чище воздух.
Brabander powerpoint in English: http://www.ku.lt/eng/doc/sailingboat.pps
PatinkaPatinka
я в прошлом году до вильнюса так и не добрался 😦
не, вроде тср2010 в клайпеду не будет заходить.
и тьфу на вас, только мск в питере и не хватало!
PatinkaPatinka
Увы, живу в Вильнюсе. Что значит, что в противоположном концу от моря и от какого-либо нормального яхтинга… 😦
Хотя 300 км и не большое расстояние. Как-то с друзьями шутим, что столицу пора к морю переносить. Но вы там в России скорее столицу из первопрестольной в Питер перенесёте. 😉
Кстати, вроде обещают и в этом году в Клайпеду привезти Tall Ship Race Baltic. Наверное, всем участником слишком понравилось в прошлом году: хорошое пиво, красивые девки, народ и по-русски, и молодёж по-английски шпрехает… 🙂
PatinkaPatinka
ух, ты! а вы и живёте в клайпеде?
PatinkaPatinka
По-литовски. 🙂 Google Translate переведёт очень коряво – таков уж этот язык, “архаичный“. Как там Яничар в “72 метров“ тоже говорил про русский? 😉
А судно – шхуна. Там есть печать на моём предплечье, где паруса видны – они не прямые. А ихний сайт здесь: http://www.eendracht.nl/en/default.jx
Там я в этой части нафоткал практически всё на этой шхуне. Снаряжение, как видно, как у яхты, только размерами по больше… 🙂
PatinkaPatinka
нихрена непонятно =) вы по-каковски пишете?
у эндрахта прямое вооружение?
PatinkaPatinka